NL10: 89s two pair op drawy board

• Leo
      Leo
      Bronze
      Poker Stars
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.05/$0.10
      8 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $11
      UTG+1: $28.95
      MP1: $15.35
      Hero: $12.10
      CO: $10.20
      Button: $1.55
      SB: $12.95
      BB: $5.95

Pre-flop: (8 players) Hero is MP2 with 9:diamond: 8:diamond:
      3 folds, Hero calls, 3 folds, 3 folds, BB checks.

Flop: 9:club: T:spade: 8:club: ($0.25, 2 players)
      BB checks, [color:#cc0000]Hero bets $0.2[/color], BB calls.

Turn: 4:heart: ($0.65, 2 players)
      BB checks, Hero checks.

River: Q:club: ($0.65, 2 players)
      [color:#cc0000]BB bets $0.2[/color], Hero calls.

Results:
      Final pot: $1.05
      [color:#ffffff]BB showed Jd 3d[/color]
      [color:#ffffff]Hero mucks 9d 8d[/color]

Volgens de artikelen die ik had gelezen zou je hier moeten checken op de turn ivm potcontrol, maar ik wilde eigenlijk geen gratis kaart geven voor zn evt. draw.
      Kan iemand hier iets meer over vertellen ajb?
      Groeten,
      Leo
  • 3 antwoorden
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      ik had geprotected en opgegeven op de river (voltooid flush+straight draws dus danger card)
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Hey...

Preflop is deze hand pas voor mij een limp waard als er al een aantal spelers voor mij hebben gelimpt. In dit geval ben je first in en is het misschien beter om te raisen. Misschien pak je daarmee de pot op en anders kun je misschien op de flop je actie doorzetten en daarmee de pot pakken. Een fold is eigenlijk het meest verstandige...

Ik had de flop ook iets meer gebet, meestal bet ik in zo'n situatie iets van 0,30 of 0,40. Op de lage limieten callen ze elk pair voor 0,20 en weet je eigenlijk nog niks over de hand van de tegenstander. De turn had ik idd gechecked als ik iets van top pair had gehad. Je hand is dan niet super goed en je wilt daarmee niet in een dikke pot terecht komen. Maar in deze situatie had ik zeker gebet. Je hebt een goede hand tegen 1 speler. Ik had iets van 3/4 tot een potsize bet gemaakt. Called hij die bet en de river is een gevaarlijke kaart dan moet je helaas folden.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Post aub geen resultaten, deze kunnen het handbeoordelingsproces beïnvloeden.
      Raise preflop of fold.
      Zoals gespeeld: pot control op de turn geldt wanneer de flop niet drawheavy is. Dat is hij hier zeker wel en dus bet ik de turn opnieuw. De riverbet van Villain lijkt op een blockbet maar ik ben niet zeker dat slechtere handen je callen als je hier raiset. De prijs is echter wel goed genoeg om te callen, want je hand moet slechts een kleine 20% van de tijd goed zijn.