NL10FR: Two pair vs flush/straat

• raasz
      raasz
      Bronze
      Onderstaande hand: ik zat net een paar handen aan deze tafel. Geen stats en geen reads. Zag later pas dat villain een complete donk was, bets van 4/5 dollar op een pot van 0,80 etc. Zoals gezegd, dat wist ik nog niet. Is het hier waarschijnlijk dat villain een flush of een straat(A-J) heeft? Zouden jullie ook folden? Of call je voor een full house? De odds krijg je hier in elk geval niet voor maja... Ik had sterk de neiging om te callen en te proberen een showdown te krijgen. Ik was alleen bang dat ik op de river een nog dikkere bet moest betalen.
      UTG+2:
      $6,89
      MP3:
      $27,91
      UTG+1:
      $17,27
      Hero:
      $9,65
      BU:
      $9,95
      BB:
      $1,78
      MP1:
      $10
      MP2:
      $2,10
      SB:
      $1,90

0,05/0,10 No-Limit Hold'em (9 handed)

Preflop: Hero is CO with T:heart: , K:heart:
      UTG+1 calls $0,10, 3 folds, MP3 calls $0,10, Hero calls $0,10, 2 folds, BB checks.

Flop: ($0,45) 4:club: , T:spade: , K:club: (4 players)
      BB checks, UTG+1 checks, MP3 checks, Hero bets $0,40, 2 folds, MP3 calls $0,40.

Turn: ($1,25) Q:club: (2 players)
      MP3 bets $1,60, Hero folds.

Final Pot: $2,85
  • 2 antwoorden
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Ik denk niet dat hij een flush heeft.. Hij maakt een grote bet op de turn, ik denk omdat hij niet wilt dat iemand met bv A :club: nog callt. Ofwel heeft hij AJ ofwel een paar K.

Ik had waarschijnlijk gecallt & de river willen zien, raak je je full house des te beter & anders kan je nog zien wat hij doet. Als de river nog een :club: is en hij 2.5-4 $ bet heeft hij volgens mij de flush nu geraakt, & anders zet hij niet zo veel of checkt hij want dan heeft hij bang van de flush. Als de river geen :club: is.. zou ik waarschijnlijk callen. Hangt natuurlijk ook een beetje af van het gevoel dat je dan hebt, als ik voel dat hij iets beter heeft fold ik misschien nog:)

Op de turn verlies je volgens mij alleen tegen AJ en KQ dus ik zou callen..
      Kleine flush kan natuurlijk ook, maar zonder stats is het een gokje dat je kunt en moet willen maken. Ikzelf had dus gecalled maar ik ben dan ook een gokker;)

Graag commentaar op mijn beoordeling:)
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Raise preflop om dead money op te rapen.
      Zoals gespeeld call ik de turn en zie wat Villain doet op de river. 4 outs voor een FH zijn meestal te weinig, maar het is even goed mogelijk dat je tegen een K, lager 2 paar of een paar + gutshot combinatie aanzit.