pot odds

• sebas4life
      sebas4life
      Bronze
      Hoi!

Ik ben al een poos bezig met poker, en ik heb net mijn bonus ontvangen.
      maar nu struikel ik toch weer over het berekenen van pot odds. Ik heb een progje genaamd hold'em indicator,en het berekent voor elke hand etc de pot odds en de outs. Maar als ik nu op een draw zit, hoe bereken ik dan de juiste odds om te callen? ik weet niet wanneer ik dan moet callen, dus zou iemand mij alsjeblieft willen vertellen hoe het moet!

Groetjes, sebas
  • 1 antwoord
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hoi Sebas,

Welkom op het SSS forum. Wanneer je een draw naar bv de nutflush hebt, op de flop. Heb je (afgezien van overcards) 9 outs. Er zijn nog 47 onbekende kaarten op dat moment en je hebt dan pot odds nodig van 1:4,2. Op de turn heb je iets betere odds omdat er nog maar 46 onbekende kaarten in het deck zijn.
      Je kan echter, op de flop, met slechtere odds callen. Dit is mogelijk door implied odds (de bets op toekomstige straten) en is afhankelijk van je tegenstander. Persoonlijk call ik op de flop met odds van 1:3 (halfsize potbet), op de turn heb je al betere odds nodig omdat er nog maar 1 kans komt om geld uit je tegenstander te halen.
      Het is lastig om iets algemeens over implied odds te zeggen omdat dat dus erg afhangt van je tegenstander en zijn neiging om je uit te betalen wanneer je hit.

Je kan op deze manier ook je outs berekenen met overcards. Denk er dan wel aan dat je niet altijd clean outs hebt en dat je dus outs moet discounten.
      In de contentweek ga ik hier ook op in.