0,50/1,00 SH - AKo - wederom river value bet?

• Classical
      Classical
      Bronze
      0,50/1 Fixed-Limit Hold'em (6 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with K:heart: , A:club:
      MP2 folds, MP3 calls, CO folds, Hero raises, 2 folds, MP3 calls.

Flop: (5,50 SB) J:spade: , 5:club: , Q:spade: (2 players)
      MP3 checks, Hero bets, MP3 calls.

Turn: (3,75 BB) J:heart: (2 players)
      MP3 checks, Hero bets, MP3 calls.

River: (5,75 BB) 7:diamond: (2 players)
      MP3 checks, Hero ??

Heb ik hier een valuebet?
  • 3 antwoorden
    • wilm
      wilm
      Bronze
      Ik denk het niet. Hij zal hier veel slechte Ax handen gaan folden en dus waarschijnlijk alleen callen met handen die jou verslaan.

Nh denk ik zelf =)
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik zou ook behind checken

(rood geeft aan dat er gebet werd :D , dus zal hij wel hebben gedaan )
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Checkbehind River.

Als hij hier Ax downcalled, zijn alleen A2-A8 in zijn range, A9+ gaat hij preflop raisen. Tegen A5 en A7 verliezen wij, dus bestaan er veel te weinig Ax handen, tegen die wij valuebetten kunnen.

Davan afgezien, weten wij niet, of hij Ax op deze board tot de River zou downcallen.

Wij winnen tegen busted draws, en tegen die winnen wij niet meer met een Valuebet.

Voor een Valuebet met AK, AQ moet a) het board zo zijn, dat hij waarschijnlijk Ax downcalled en b) Ax in zijn range zijn.

b) is natuurlijk moeilijk te zeggen als iemand veel limpt, maar van MP2-SB werden veel Ax ook van fishes preflop geraised. Als hij limpt heeft hij vaker een pocketpair of QT, JT etc.

Met AK, AQ moet jij vaak genoeg ermee tevreden zijn, naar jouw Rivercheckbehind te pot te winnen. Er bestaan natuurlijk situaties, waar jij zij kan valuebetten (lage (paired) boards), maar zo vaak komt dat niet voor...