Live-game NL - AK op BB

• Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Gisteren speelde ik een live-game, waarin ik tegen deze hand aanliep.

Ik zat op de BB en kreeg A :heart: K :club:

De blinds waren 300/600 en ik had nog een 16.000 over na mijn inzet van de BB

Op UTG+1 callt een wisselend TAG/LAG de BB en twee LAG een paar handen verder callen ook, maar de SB foldt.

In de pot zit nu dus 1800 + de blinds = 2700

Ik raise naar 3000 vanuit de BB en moet dus 2400 bijleggen.
      De pot is nu 5100

De UTG+1 callt mijn raise. De anderen folden.

De pot is nu 8100

Op de flop komen Q :diamond: J :club: 4 :heart:

Ik heb dus eigenlijk nog niets, maar wel een straightdraw en ik vermoed dat ik twee live-overcards heb tegen de UTG+1.

De kans is dat hij een pair QQ of JJ heeft, maar ik vermoed dat hij met een dergelijke kaart preflop zou hebben geraisd met vier LAG's achter hem.

Hij kan natuurlijk een 44 hebben en gehit hebben, maar dat is gewoon pech dan.

Ik heb nog een 13.600 over en verwacht tegenover een pair te zitten.
      Dat maakt (in mijn hoofd) mijn kansen op een goede out rond de 40%
      Ik denk dat ik nog 3xA, 3xK, 4xT (of 2x wanneer hij TT heeft) kan krijgen om een overpair of straight te maken. Zit hij met een AQ, AJ of AT, dan zit ik iets meer in de problemen, maar mijn kansen zijn groot genoeg om het nog niet op te geven. Daarbij speelt zeker ook mee dat hij al vaak mijn blinds heeft gestolen imo.
      Tegen AA, KK, QQ en JJ ben ik ws de sjaak.

Vragen

1. Wat zou hier de beste oplossing zijn nu?

2. Klopt mijn gedachtengang?

Vooral vraag 2 is voor mij erg belangrijk, want ik probeer fouten in mijn redeneringen te ontdekken.

Groetjes,

Zeezout
  • 5 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Wat was zijn stack aan het begin van de hand?
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Hij had me minstens 2x covered
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      UTg+1 callen en dan tevens een raise callen..... ik denk dat je niet in een ideale situatie zit.

Ik zou hier een contibet maken van 1/2 pot en opgeven bij weerstand. Je hebt dan nog 10.000 over mocht je de pot niet direct oppakken.

Toch hangt dit erg af van je read op hem qua postflop spel. Is hij erg aggro zou ik zelfs check/fold overwegen en wachten op een betere kans. Je zit namelijk uit positie en dat op elke street. Dus wanneer jij de kans zeer klein acht dat hij fold bij een bet op de flop dan zou ik hier check/folden om verdere moeilijkheden te voorkomen.

Je hebt hier naar mijn mening niet veel outs. Alleen de T zou een zuivere out kunnen zijn, maar een A of een K kan evengoed een out zijn voor je tegenstander.

AK/AQ en AJ: Alleen tegen AK lig je gelijk, de rest achter.
      AA-TT: win je ook niet tegen.

Met mindere handen zie ik hem hier niet zo snel spelen. Maar ookal zit je tegen een lagere pocket pair dan lig je nog achter. :)

Daarbij speelt zeker ook mee dat hij al vaak mijn blinds heeft gestolen imo.

Bedoel je hiermee dat hij je SB vaak heeft gestolen nadat jij hebt gecomplete? Want nu zit je wel in een andere situatie. Hij zit UTG+1 en callt, dan heeft hij toch een iets sterkere hand vrees ik.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik kreeg gewoon bar weinig goeds. In feite was dit mijn eerste echte hand.

Daardoor had ik een extreem tight image (wat ik toch al heb daar) en werd bijna elke BB van mij wel gecalld/geraisd door hem.

Hij speelde zelf (tov anderen) afwisselend tigh-loose maar ik had het idee dat hij goed wist wat hij deed. Het was geen calling station maar hij speelde duidelijk op de persoon die in de BB zat (niet alleen bij mij)
    • veeRtje
      veeRtje
      Bronze
      ik zou gewoon die pot willen oppakken en al mn chips erin flikkeren, een raise maken hier brengt je in een hele nare positie post-flop. IK zou zelfs liever checken dan een kleine raise maken.