86 Plaatsen volhouden met laagste stack

• Xiqu0n
      Xiqu0n
      Bronze
      Ja mensen, ik ben gewoon 14e geworden bij het freeroll toernooi op Titan.

Ik wilde echt bij de top 100 komen en probeerde dus tijd te rekken. Ik was lowstack en dus folde bijna alles. Toen we alweer 30 plaatsen of zo verder waren werden de blinds hoger en hoger. Uiteindelijk was het zover dat ik nog 320 overhad. Ik was bigblind(dus allin) en kreeg ook nog eens een slechte hand (5-2suited). Ik wenste de andere mensen dus al veel succes toen ik ook nog de allin bleek te winnen met een paar 5en. Hierna ging ik weer allin doordat de smallblind kwam. Ook deze wist ik weer te winnen. Even laten won ik zelfs nog met een pocket azen en was weer helemaal terug in de race(23K). Toen heb ik het volgehouden tot de 14e plek en helaas werd toen de druk te groot.
  • 7 antwoorden
    • HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      proficiat, goed gespeeld
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      blijkbaar weet jij niet hoe je push or fold moet spelen...

leer de SNG strategie zul je een hoop aan hebben!
    • Xiqu0n
      Xiqu0n
      Bronze
      Welke status moet je hiervoor hebben? Ik ben pas brons he ;)
    • rrwillem
      rrwillem
      Bronze
      Nou ja, het komt er op neer dat je in ieder geval niet tijd moet rekken tot je minder dan 1 BB hebt. Je moet op een eerder moment echt een keer een gokje nemen. Klinkt vreemd, maar je kunt beter dat gokje wagen met A 9 op de button, dan wachten tot je later BB bent en een random hand krijgen, snap je?

Over het algemeen telt push or fold bij stack < 10BB, maar bij hogere blinds kun je ooit wel wat langer wachten als de gemiddelde stack onder 10 BB ligt.

Los daarvan: Mooi resultaat!!
    • Xiqu0n
      Xiqu0n
      Bronze
      Ow zo ik snap hem,

Ik wilde inderdaad al een tijdje allin gaan maar kreeg gewoon geen goede handen daarvoor. Verder had ik de chipleader (onder andere) aan tafel en kon dus ook niet goed bluffen. Daarom heb ik besloten om gewoon proberen zo lang mogelijk uit te houden en eventueel bij goede handen allin te gaan.
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Bij de PS software staat een tool dat ICM-trainer heet, en waarmee je de push-fold fase kan oefenen. Je zal verbaasd staan hoeveel vaker het +EV is om te pushen dan je denkt. Een push *callen* juist weer minder vaak te kunnen dan je denkt.

Dit alles natuurlijk alleen bij hoge blinds zoals rrwillem zegt.
    • Xiqu0n
      Xiqu0n
      Bronze
      Ok bedankt ik zal er mee aan de slag gaan. Wie weet hou ik het de volgende keer vol tot de top 10 ;)