25NL TPTK push/fold?

• Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      De contentweek gaat bijna beginnen, dus ik zal geen quiz meer posten tot dan. Maar ik dacht dat een losse hand misschien wel interessant was.

SB: $24,90
      BB: $25,30
      Hero: $5,35

0,10/0,25 No-Limit Hold'em (10 handed)

Preflop: Hero is CO with K , A
      4 folds, MP2 calls, MP3 folds, Hero raises to $1,25, BU folds, SB calls, BB calls, MP2 folds.

Flop: ($4,00) J , A , Q (3 players)
      SB checks, BB bets $4, Hero ???.

Is dit een easy fold met TPTK of is het hier +EV om All-in te gaan?
  • 4 antwoorden
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Ik zou toch meer de neiging hebben om te folden.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      geflopte flush moet je geen rekening mee houden,
      je hebt hier TPTK en nog 3 outs naar de nut straight + 3 K's
      je stack is op het moment kleiner als de helft van de pot (4$+4$ raise), in principe moet je hier ongeacht wat er gebeurt pushen.

Natuurlijk is er een reele kans dat villain de A :spade: heeft met J/Q dus dan lig je wel ver achter maar heb je wel 6 outs
      push en maak een note met wat hij dit doet
      groeten
    • roycus
      roycus
      Bronze
      Ik zou hem waarschijnlijk wel Pushen..... Omdat die op langer termijn wel uitbetaald. Maar blijft wel riskant.
      Ik heb ook het idee dat Villian z'n hand wil beschermen, met een potsized bet....... Dus een 2pair hoort nog zeker bij de opties, en in dat opzicht ben ik het dan ook met Tim eens. Je hebt ook dan nog redelijk wat outs.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Dit is een moeilijke situatie. We waren de preflop agressor en wanneer we de kans gehad hadden, dan zouden we zeker gebet hebben. Hier komt er echter een donkbet, waardoor we ons erbij moeten neerleggen dat we hier achter staan. Hoe kunnen we dat zo zeker weten?

Wat kan onze tegenstander hebben?
      Met een flush zou ik geen rekening houden omdat Villain dan een bet van de preflop agressor (ons) af zou wachten.
      Wat echter zeer waarschijnlijk is, is dat hij een hand als AJ, AQ of iets soortgelijks heeft, welke hij wil beschermen. Hij zou ook nog een straight kunnen hebben, maar dat is bij deze flop onwaarschijnlijk.
      Als slechtste hand waarmee hij hier zou betten, zou ik AK nemen, waarbij hij de K heeft voor de flushdraw.

Tegen al deze handen liggen we achter. We kunnen er bij deze hand niet vanuit gaan dat Villain iets slechters heeft.

We hebben hier een Villain die een donkbet maakt tegen ons als de preflop agressor. Dat betekend dat hij waarschijnlijk een zeer sterke hand heeft, die hij tegen flushdraw wil beschermen.

Daarom moeten we folden.

@ Tim; Je hebt misschien nog wel wat outs, maar waarom ben je hier committed? Pot is idd ~2x zo groot als je stack size, maar waarom moet je dan pushen? Met die logica zou je ook pushen als het een lage flop was, terwijl je dan trash had. Je kan dan beter als uitgangspunt nemen hoeveel van je stack je geïnvesteerd hebt en dan ben je hier nog niet committed.