ATo - nog met zijn drieen

• Classical
      Classical
      Bronze
      Ik ben eigenlijk FL speler, maar doe ook af en toe een SNG, voor de afwisseling. Ook heb ik wat met die ICM trainer zitten spelen, leuk ding!

Wat vinden jullie van deze hand?

Known players: (for a description of vp$ip, pfr, ats, folded bb, af, wts, wsd or hands click here)
      Position:
      Stack
      SB:
      8,040
      BB:
      5,700
      Hero:
      6,260

No-Limit Hold'em Tournament ($3), Blinds 200/400 (3 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with T:heart: , A:club:
      Hero raises to 1,200, SB folds, BB raises to 5,300, Hero ??

Een paar vragen:
      - Is mijn raise met 1200 goed, of zitten we hier al in push/fold mode?
      - Kan ik zijn all-in reraise callen, of moet ik een betere kans afwachten?

Stats of reads heb ik niet.
  • 5 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Leuk handje! Officieel zit je hier nog niet in de push of fold mode, dit begint met wanneer je 13 BB of minder hebt. Of wanneer je beide tegenstanders achter jou 13 BB of minder hebben. Dit is echter niet het geval.

Ik heb deze ook ingevoerd in de ICM Trainer en die zegt Push, maar die kan geen raise zeggen. :D

Het punt is dat je hier met zijn 3en over bent gebeleven en ik een raise nogal zwak vind overkomen. Normaal gesproken zit je in dit stadium toch wel in de push of fold mode. (niet dat het heel veel scheelt).

Ik zou daarom PUSH zeggen, want ik hou er ook niet van om met een reraise all-in geconfronteerd te worden terwijl toch al 1/5 van mijn stack in de pot zit. Dan liever zelf gelijk pushen.

Ik zal deze echter ook even voorleggen, ben namelijk ook wel benieuwd.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      ik vind het ook een push. Als ik echter 8000 chips had gehad had ik gelijk gefold (niet geraised) maar dat is niet het geval. Je hebt al een stapel chips naar het midden gegooid, dus erg moeilijk om in deze situatie nog weg te gooien. Vooral omdat je 3$ speelt, wat volgens mij zijn range danig vergroot.
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      Als ik echter 8000 chips had gehad had ik gelijk gefold (niet geraised)
      Dat is interessant, kan je uitleggen waarom?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      omdat het naar push/fold is gegaan, en pushen met AT op de button is heel marginaal als je chipleader bent. Hoe minder chips je hebt, hoe wijder je range moet zijn volgens mij. Je kunt namelijk niet meer weggooien op een reraise, en zijn range om te reraisen is ongeveer A8+, dus meestal lig je vrij ver achter, dan is het dus beter om voor net iets betere kaarten te wachten.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Feitelijk gezien is het hier ook zelfs al een fold, maar met de motivatie uit mijn vorige post zou ik hier zelf pushen. Met de hand zoals die is, is het een erg close beslissing.

Echter wanneer je stack nog groter is dan dat nu het geval is, dan is ATo een marginale hand en kun je beter afwachten op betere kaarten. Zoals helemaalnicks al aangaf zit BB ook nog niet in de push of fold mode aangezien hij als stack meer heeft dan 13x de BB. Met andere woorden, wanneer BB callt heb je groter kans dat hij een betere hand heeft. Wanneer zijn stack kleiner is zal zijn range inderdaad groter zijn, waardoor je ATo ook meer kans heeft om een all-in te winnen.

Hoop dat ie zo een beetje duidelijker is geworden.

Overigens komt er snel een Sit and Go sectie waarin alle fases uitvoerig worden toegelicht. ;)