AKs vs chipleader

• Leo
      Leo
      Bronze
      Poker Stars
      No Limit Holdem Tournament
      Blinds: t75/t150
      5 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: t1555
      Hero: t4090
      Button: t5830
      SB: t1095
      BB: t2430

Pre-flop: (5 players) Hero is CO with K:spade: A:spade:
      UTG folds, [color:#cc0000]Hero raises to t450[/color], [color:#cc0000]Button raises to t1050[/color], 2 folds, Hero calls t600 [color:aaaaaa](pot was t1725)[/color].

Flop: Q:spade: 3:diamond: K:heart: (t2325, 2 players)
      [color:#cc0000]Hero bets t1500[/color], [color:#cc0000]Button raises all-in t4780[/color], [color:#cc0000]Hero calls all-in t1540[/color].
      Uncalled bets: t1740 returned to Button.

Turn: 3:spade: (t8405, 0 player + 2 all-in - Main pot: t8405)

River: 3:club: (t8405, 0 player + 2 all-in - Main pot: t8405)

Results:
      Final pot: t8405

Ik weet niet zo goed of ik deze wel moet callen...
  • 5 antwoorden
    • remmetje
      remmetje
      Bronze
      hoi Leo
      Ik probeer eens
      de button zet ik dan of op QQ of AA
      bij beiden zou een call niet zo lekker zijn.
      dat zal je zelf ook wel weten.
      en achteraf is altijd makkelijker natuurlijk
      groetjes
    • rrwillem
      rrwillem
      Bronze
      Ik denk dat de post remmetje niet relevant is. Je maakt mijns inziens je beslissing hier preflop al. je kunt 2 dingen doen:

- Push of fold pre flop
      - All-in bij hit op de flop/ fold bij non-hit. Pech als je hit en hij heeft je dominated.

Hoe dan ook, na een hit van TPTK en het betten van 1500 ben je nu commited, jammer dan. Ik neig altijd naar 1 trouwens. Afhankelijk van het type speler is het voor mij push or fold pre-flop. Schuift hij zijn fiches alle kanten op: Push. Is hij tight en misschien zelfs passief. Een re raise op de button is erg sterk voor dit type speler dan... Tegen een goede tight aggressive /tight passive fold ik hier, omdat de raise erg sterk is en ik niet wil gokken.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hey,

Tnx voor de reply's. Zelf denk ik dat dit wel eens een serieuze leak kan zijn.

De situatie was (had ik misschien bij mn originele post moeten zetten, maja) dat ik al 3 goede handen achter elkaar heb gehad en de potjes oppikte. Zo uit mn hoofd had chipleader iets van 18VPIP.
      Omdat ik al een paar potjes achterelkaar had opgepakt, ging ik ervanuit dat hij me niet geloofde. Zijn raise vond ik ook aardig mager op de flop.
      Nu ik op de flop hit is het dus voor mij ondenkbaar om niet te betten (daar speel ik immers voor).
      Pushen preflop is voor mij te sterk in deze situatie aangezien mn stack 4k is en de blinds 75/150. Ik wilde niet pushen op de flop omdat ik zn chips meewilde. Toch merk ik dat bij dit soort situaties je dan idd tegen AA/KK/QQ aanloopt.

Wat vinden jullie hiervan?

Groeten,
      Leo
    • Disability
      Disability
      Bronze
      Zijn VPIP is niet extreem hoog, weet niet wat zijn andere stats waren? Maar in ieder geval, normaal gezien zal de chipleader je met een bredere range 3-betten, zeker gezien je activiteit de laatste paar handjes. Daarentegen denk ik dat de situatie hier iets anders is, jij bent op dit moment de enige die villain echt pijn kan doen, denk dat zijn range daardoor dit keer een behoorlijk stukje krapper is en dat hij hier mogelijk (hangt ook van de fase in het toernooi af) heel goed alleen premiums kan 3-betten PF. Of zie ik hier misschien iets over hoofd?

Denk niet dat er in dit geval een groot verschil zit tussen een potbet op de flop of een all-in, want ook met die potbet commit je jezelf en als hij actie wil gaan de chips dus hoe dan ook naar het midden.
    • veeRtje
      veeRtje
      Bronze
      5 handed is AKs gewoon een absoluut monster.
      Vervelend dat uitgerekend de chipleader je minreraised preflop maar AKs is hier te sterk om te folden. Callen vind ik geen optie omdat je geen grote pot wilt spelen tegen de chipleader. Easy push dus, want je hebt heeeel veel fold equity hier nog.

Probeer niet naar het resultaat te kijken maar naar het spel. Pushen is hier gewoon de beste move. folden vind ik de 1 na beste move, en callen de slechste optie. Als gespeeld kan je op deze flop natuurlijk zeker niet meer folden.