NL10 QQ: Hoe te spelen op gevaarlijke turn en river?

• Emtiy
      Emtiy
      Bronze
      Ik had geen reads op de tegenstander, speelde 4 tafels tegelijk.

Known players: (for a description of vp$ip, pfr, ats, folded bb, af, wts, wsd or hands click here)
      UTG+2:
      $5.39
      Hero:
      $15.57
      MP3:
      $15
      BU:
      $3.80
      UTG+1:
      $10.72
      BB:
      $9.95
      SB:
      $10.15
      CO:
      $2.76
      MP2:
      $1.90

0.05/0.10 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP1 with Q:diamond: , Q:spade:
      UTG+1 calls $0.10, UTG+2 calls $0.10, Hero raises to $0.60, 6 folds, UTG+1 calls $0.50, UTG+2 folds.

Flop: ($1.45) T:club: , T:spade: , 3:club: (2 players)
      UTG+1 checks, Hero bets $1, UTG+1 calls $1.00.

Turn: ($3.45) A:heart: (2 players)
      UTG+1 checks, Hero checks.

River: ($3.45) 3:heart: (2 players)
      UTG+1 bets $2, Hero folds.

Final Pot: $5.45

Na de aas op de turn hoopte ik eigenlijk gewoon dat ik de hand verder kon checken. Had ik hier misschien toch een probe bet moeten doen? Op de river dacht ik niet dat er nog veel handen waren die ik kon verslaan, misschien JJ, maar die kans is natuurlijk wel heel klein.
  • 5 antwoorden
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Je zit hier idd in een lastige positie. Ik had de turn bet-fold gespeeld. Villain kan checken omdat hij denkt dat jij de A gehit hebt(vanwege je preflop raise) of hij checked om te checkraisen. In elk geval bet ik de turn, als hij hier called check-fold ik de river. Als hij bet op de river is de kans groot dat je dan beat bent.

In dit geval had ik voor $2 wel willen zien wat hij had. Je krijgt redelijke odds(1:2,73). Misschien heeft hij een busted flushdraw of een één of ander pairtje. Je hebt niet veel kracht getoond en misschien denkt villain dat hij de pot kan pakken met een bluf.
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Ik had hier ook op de turn ingezet, 1.60 ongeveer.
      Door te checken geef je hem eigenlijk de kans om te bluffen..
      Als ik op de turn geraised word fold ik, als hij called weet ik dat ik waarschijnlijk geklopt ben, tenzij een fish hier tegen de odds loopt te callen met een K high flush draw. Maar hij kan dus even goed A high flush draw hebben op e flop & de A raken op de turn of een J hebben.

In ieder geval, als hij called en hij checkt de river, check ik achterna. Als hij bet fold ik. Als hij fold op de turn des te beter en win je de pot daar.
      Als hij de river checkt hebben we tenminste een showdown, dus een kans om de pot daar te winnen + belangrijke informatie aangezien je zijn kaarten zult zien.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Bet/fold de turn voor ongeveer 2/3 pot. Ik zou ook ietsje meer betten op de flop, ~1.2$.

Zoals gespeeld call ik de riverbet, want de bedoeling van de check op de turn is pot control en bluff uitlokken.
    • Emtiy
      Emtiy
      Bronze
      Ben het er nu helemaal mee eens dat ik op de turn had moeten inzetten, maar van de call op de river ben ik nog niet helemaal overtuigd.

De pot odds zijn inderdaad redelijk, maar omdat hij toch een bet van 6bb called voor de flop zet ik hem hier niet op een hele grote range. Ik denk dat de kans op een aas heel groot is, misschien zelfs met een 10. Een gemiste flushdraw kan eigenlijk alleen met KQ of een aas, met andere handen kan hij toch niet callen pre-flop. Verder speelde voor mij ook nog dat ik niet veel had aan de informatie als hij de hand zou laten zien. Ik was toch van plan deze ronde te stoppen, dus zou misschien nog maar 1 hand spelen.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Mensen doen gekke dingen op NL10. Denk niet, omdat jij hier niet zou callen preflop met een suited connector, dat anderen dit ook niet doen.