verwarring ?

• stuss
      stuss
      Bronze
      Grtzz all

heb net ff ICMtrainer geinstalleerd en uitgetest.
      heb net even handje gekregen waardoor m'n hersenkronkels danig in de war raken.

CO: 4580
      BU: 5270
      SB: 4010
      Hero(BB): 1040

blinds 50/100

BU en SB gaan all-n preflop (pot = 9380)

mijn antwoord was push .......... maar het was fout. ?(

graag had ik enige uitleg waarom? ok je ligt er mischien uit op de bubble .. maar zo een kans to triple up met terug een degelijke kans om te winnen kom je niet elke dag tegen.
  • 9 antwoorden
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Het ligt er een beetje aan wat voor hand je hier hebt. Maar 2x allin duidt op aardig sterke handen...
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Hangt gewoon van je hand af, je moet je ook niet naar de slachtbank laten leiden door met een te slechte hand te callen e:)
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Omdat je shortstacked bent, maar nog steeds 10BB over hebt.

Er gaat iemand voor je allin met een grote stack, en hij wordt gecallt, dit geeft aan dat zeker 1 van hen een goede hand heeft. Jouw hand is bagger, JTo toch? Je tripled hier misschien 5% van de keren en de andere keren kom je niet ITM. Door hier gewoon te folden met een slechte hand heb je kans om ITM te komen doordat SB eruit gaat, dan neem je geen risico en heb je toch geld.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      En zelfs als je tripled lig je nog ver achter op de anderen, heb is beter om eerst ITM te komen in deze situatie voordat je aan winnen gaat denken ;)
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      fold KK hier! Alleen AA geeft goede ev$!
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Juist voor deze onthutsende conclusies is de ICM trainer bedoeld!

Je vind hier een leak en dat is alleen in je voordeel!

Stekte!

Z.
    • veeRtje
      veeRtje
      Bronze
      Ik snap uit je verhaal niet welke hand jij hebt maar goed.....

De reden dat je bijna elke hand hier moet folden is dat er een goeie kans is dat er in deze hand 1 van je tegenstanders Bust, wat zou betekenen dat jij automatisch zeker bent van een 3e plaats. En dus zeker bent van geld.
    • stuss
      stuss
      Bronze
      Grtzz all

heb net ff ICMtrainer geinstalleerd en uitgetest.
      heb net even handje gekregen waardoor m'n hersenkronkels danig in de war raken.

CO: 4580
      BU: 5270
      SB: 4010
      Hero(BB): 1040 -------> KK

blinds 50/100

BU en SB gaan all-n preflop (pot = 9380)

mijn antwoord was push .......... maar het was fout.

graag had ik enige uitleg waarom? ok je ligt er mischien uit op de bubble .. maar zo een kans to triple up met terug een degelijke kans om te winnen kom je niet elke dag tegen.
      Deze post is bewerkt door 2 time(s), het is als laatst bewerkt door stuss: Gisteren, 04:26.

sorry all, maar kwas vergeten mijn hand erbij te zetten.
      KK dus.
      ICM berekent dus dat ik KK moet folden, dit gaat moelijk worden in de praktijk vrees ik.
    • Emtiy
      Emtiy
      Bronze
      Lijkt me een goede tool, ga ik ook maar eens installeren :) Zet je in ieder geval wel aan het denken, maar ik zou hier toch zeker niet makkelijk KK folden.

Als je fold en SB wint de hand heb je nog ongeveer even veel chips als BU, dus is er nog steeds een redelijke kans dat je er als 4e uit gaat. Wanneer je called en de hand wint kom je bijna zeker ITM en heb je nog zat chips om te winnen.

Het lijkt me dus af te hangen van reads die je hebt. Als er echt heel erg tight gespeeld wordt zou ik folden. Maar ik kan me ook voorstellen dat BU raised om druk op de shortstack te zetten en helemaal niet blij is met de call van SB. Afhankelijk van het spel kan ik me goed voorstellen dat je hier tegen bv TT, JJ, QQ, AK of AQ zit, misschien nog wel slechter. Omdat de eerste prijs natuurlijk veel groter is dan de derde zou ik die gok vaak wel willen nemen.