0.25/0.5 FR AQo -> Trips op flop

• Yoghi
      Yoghi
      Black
      0,25/0,50 Fixed-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with A:spade: , Q:diamond:
      UTG+1 calls, UTG+2 calls, 5 folds, SB calls, Hero raises, UTG+1 calls, UTG+2 calls, SB folds.

Flop: (7,00 SB) Q:heart: , Q:spade: , 7:heart: (3 players)
      Hero bets, UTG+1 calls, UTG+2 calls.

C-bet gewoon

Turn: (5,00 BB) 3:diamond: (3 players)
      Hero bets, 2 folds.

Nog steeds direct betten of c/r?

Final Pot: 6,00 BB

Had ik hier meer value uit kunnen halen of is het zo goed?
  • 5 antwoorden
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Is volgens mij gewoon goed gespeeld. Je bent OOP, er zit al best wat in de pot, en het board is wel droog maar ook weer niet superdroog met die twee harten.
      Dikke kans als je de turn checkt, dat ze behind checken voor een gratis blik op de river card.

Ik vraag me wel af of dit verandert als de flop regenboog is (dus bv 7c ipv 7h). De flop moet je dan nog steeds betten, want een check ziet er na je preflop raise heel verdacht uit. Maar is op een nog droger board een turn-check een optie?
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Ik zou hier ook betten op de turn. Zoals Classical al aangeeft ligt er wel een draw en is de kans groot gezien het spel preflop en op de flop van UTG +1 en +2 dat ze check behind zullen spelen om de river kaart te kunnen zien.
      Hier zou ik dus gewoon voor value betten. Wanneer ze een hand hebben die genoeg waarde heeft om door te spelen zullen ze je bet toch wel callen. Hebben ze geen hand, dan zullen ze ook niet betten.

Echter:
      Ik vraag me wel af of dit verandert als de flop regenboog is (dus bv 7c ipv 7h).

Dan zou ik toch checken op de turn.

Reden:
      Je bent de preflop agressor en de kans is groot dat je tegenstanders folden bij een bet. Het board is nu droog en je wilt toch maximum value uit de hand halen.
      Wanneer jij checkt op de turn en beiden checken behind dan komt een bet op de river zwakker over van jouw kant en is de kans groter dat ze je callen en je dus meer value uit de hand hebt gehaald.
      Zelfs neig ik ook om op de river te checken om zo een bluf uit te lokken en deze vervolgens te reraisen voor max. value.

Ik zal deze hand ook even voorleggen aan de experts. Wordt vervolgd. :D
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      in limit vooral tot en met ,50/1 moet je gewoon raggen die hap. Is gewoon onzin om te chekken. Veels te vaak mis je value of trap je jezelf. En er is niet eens garantie dat ie je nog een bet geeft op de river. In positie is het net iets anders maar in positie gewoon beuken.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Dan zou ik toch checken op de turn.

Die laatste variant nog even gecheckt bij experts, maar is niet van toepassing op de lagere limieten. :D Gewoon betten!
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Als er geen draw mogelijk is zou ik IP check behind doen op de turn.. weleens van gehoord???? Op de river dat zijn bet reraisen... Maar het ding is in deze situatie zouden die muppits ook nog best eens op een K of A draw kunnen peelen....

Je weet het nooit bij die kreeften. Dus je moet gewoon strak doorbetten.