SNGs: Tight of aggressive op de bubble?

• Emtiy
      Emtiy
      Bronze
      Ik vroeg me af wat de beste strategie is op de bubble bij SNG's, tight of aggressive. Bij MTT's heb ik gelezen dat op de lange termijn aggressief spelen een beter resultaat zal opleveren, maar geldt dit ook voor SNG's?

Zelf doe ik nu vaak het tegenovergestelde, heel erg tight gaan spelen tot ik in het geld zit. Dit levert me tot nu toe hele goede resultaten op, ik kom vaak ITM en mn bankroll gaat rustig en zonder grote swings omhoog.
      Als ik een erg grote stack heb zal ik natuurlijk wel druk blijven houden op de shortstacks, maar aangezien de blinds op dit moment vaak al erg hoog zijn komt het niet vaak voor dat je nog zonder problemen plays kan maken.
      Vaak kan ik met een kleine stack nog ver komen als ik eenmaal in het geld zit en weer wat looser ga spelen, dit levert me dan ook het meeste geld op.
  • 3 antwoorden
    • Disability
      Disability
      Bronze
      Hangt naar mijn mening een beetje van je stacksize af, maar ik hou ervan agressief te blijven spelen op de bubble, net ITM komen levert niet zo gek veel op, twee keer net ITM levert je minder op dan dat je er ééntje weet te winnen en bij een andere ergens buiten het geld eindigt. Zeker omdat de blinds hoog zijn dubbel ik liever dan dat ik mezelf laat doodbloeden.
    • veeRtje
      veeRtje
      Bronze
      Tight spelen en Agressive spelen is geen tegenstelling, sterker nog de meest gespeelde manier van poker is denk ik wel TAG (Tight Agressive).

Rond de bubble gaan meestal de chipleaders wat losser spelen en de shorties wat tighter.
    • SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      Als chipleader probeer ik net tight te blijven spelen, laat ze elkaar er maar wat uit spelen en zal ik wel spelen als ik een echt goede hand heb. Naar het einde toe ga ik wel agressiever spelen dan in het begin (in het begin limp ik gemakkelijk wel eens met een mindere hand als de blinds no laag zijn). Maar eens mijn stack onder de 24bb is limp ik niet meer en is het raise/fold preflop. Stack onder de +/- 13BB is het push/fold preflop.