Mijn weg naar de TOP

• Mistagamerone
      Mistagamerone
      Bronze
      Goedemorgen/middag/avond,

Mijn naam is Gilbert. Ik zit (hopelijk als ik dit jaar m´n diploma haal) nog een half jaar op school waar ik mijn mbo opleiding ondernemer groothandel hoop te behalen.

Precies een jaar geleden werd ook ik gegrepen door het pokervirus. Vanaf het begin af aan heb ik altijd Texas Holdem gespeeld. Eerst telkens met vrienden op de sportclub... daar merkte ik al dat ik best een aardig talent had voor het spelletje... toen ik begon te pokeren op internet deed ik het eerst met kleine bedragen op kleine limieten. Op deze kleinere limieten behaalde ik regelmatig kleine winsten. Later ben ik op hogere limieten gaan spelen maar mede door een slecht bankrollmanagement heb ik hier veel geld verloren. Later ook weer wat teruggewonnen op deze limieten, dus over heel 2007 heb ik vooral break-even gespeeld.

Via allerlei omwentelingen kwam ik op een dag bij pokerstrategy uit. In het begin dacht ik alleen maar aan de gratis $50. Ik pikte wel wat op van de SSS, maar zelf had ik het na 2 sessies op de kleinere limieten wel weer gezien en begon met die $50 op grotere limieten te spelen. dus die $50 was ik binnen no time weer kwijt.

2 weken terug kwam ik weer op jullie site uit. Ik heb toen een beetje jullie forum doorgelezen, en dan zie je toch wel dat heel veel spelers heel veel profijt hebben van alle strategieën en hand posts die op deze site worden weergegeven. Ik heb toen opnieuw alle artikelen gelezen en heb opnieuw $50 op mijn pokeraccount gezet met als doel het bankrollmanagement strikt te volgen en heel tight te spelen volgens de regels van de SSS. En het werkte, in het begin wilde het nog niet zo lukken maar toen het eenmaal draaide op de NL10 ging ik met sprongen vooruit. Niet alleen mijn bankroll toonde en redelijke vooruitgang, maar ik kreeg ook steeds meer inzicht in het spel.

Zojuist heb ik de $100 bonus vrijgespeeld. De $50 die ik 2 weken terug op mijn account stortte is inmiddels gegroeid tot $220. Ik ga nu naar level 2 om te spelen op de NL25 tafels.

Met ingang van vandaag hou ik op dit forum mijn dagboek bij.

Mijn doelen voor de toekomst:
      - constant winstgeven worden op de hogere limieten (vanaf NL1000)
      - deelname aan bekende live toernooien zoals de WSOP, de WPT, en om het even dichter bij huis te zoeken de MCOP.

Mijn doelen voor deze week
      - de $400 bereiken en een level omhoog naar NL50 (aangezien ik vakantie heb zal dit moeten lukken)
      - de gold status bereiken

IK hou jullie op de hoogte :D :tongue:
  • 11 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi Mistagamerone,

Leuk dat je ook een thread bent gestart! Ambitieuze doelen trouwens.
      Qua je doel de $400 grens halen. Dit kan zeker lukken, maar hou ook rekening met eventuele downswings die bij iedereen helaas wel eens voorkomen.
      Maar aangezien je nu vakantie hebt is een poging wagen natuurlijk nooit slecht!

Verder zou ik het SSS forum in de gaten houden en de contentweek van Sreteb. Hij zal stap voor stap dieper ingaan op de shortstackstrategie, dus hier kun je ook nog veel van leren.

Succes deze week en hou ons op de hoogte!
    • Mistagamerone
      Mistagamerone
      Bronze
      ohwkehj ik zit nu echt in een belachelijke upswing:D ik ben om half 11 begonnen met als doel de hele nacht door te grinden en nu 3 kwartier later ben ik bijna 200BB rijker :rolleyes: of anders gezegd bijna 10 buy ins :) de hele tijd krijg ik de goede handen uit de SHK en de hele tijd win ik ze ook en leveren ze filnk geld op,, ik post ff 2 handjes als voorbeeld:

0,10/0,25 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with K:club: , A:club: . CO posts a blind of $0,25.
      UTG+2 folds, MP1 calls $0,25, MP2 raises to $1,50, MP3 folds, CO calls $1,25, Hero raises to $4,75 (All-In), 3 folds, MP2 raises to $4,30 (All-In), CO folds.

Flop: ($11,15) A:diamond: , 2:club: , 5:club:
      Turn: ($11,15) 7:club:
      River: ($11,15) A:heart:

Final Pot: $11,15

0,10/0,25 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG+2 with A:club: , K:club:
      UTG+1 folds, Hero raises to $1,00, 6 folds, BB calls $0,75.

Flop: ($2,10) A:spade: , 4:heart: , T:spade: (2 players)
      BB bets $1, Hero raises to $3,00, BB calls $2,00.

Turn: ($8,10) K:heart: (2 players)
      BB bets $1,75, Hero raises to $6,62 (All-In), BB raises to $5,82 (All-In).

River: ($20,54) T:diamond:

Final Pot: $20,54

Bankroll: $268
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Moi,
      Leuk om te lezen dat je goed bezig bent. Ikzelf verkeer in dezelfde situatie als jou. Qua bankroll en qua limiet. Ik heb zelf ook bijna het punt bereikt om een poging op NL25 te wagen, ik denk dat ik nog een paar sessies moet grinden en dan loopt mijn bankroll tegen de 400/450 aan. Momenteel staat ie op 330. De $100 bonus heb ik net verdiend(nog niet verwerkt op mijn account, maar ik heb em vanavond vrijgespeeld)
      Ik zou zeggen: wees conservatief met je BRM. Ik heb zelf bijvoorbeeld gemerkt dat ik me pas confortabel voel als ik iets van 20 buy-ins voor een limiet in mijn bankroll heb zitten. Zoals ik uit je verhaal opmaak speel je al wat eerder een hogere limiet. Niks mis mee, als je maar op tijd terugstapt wanneer het tegen zit en je bankroll het te verduren krijgt :D
      Anyway, veel succes en laat af en toe weten hoe het gaat.
    • Mistagamerone
      Mistagamerone
      Bronze
      maar speel jij dan soms de BSS, want ik ga eerder een limiet omhoog omdat ik SSS speel zoals dat ook is beschreven in de artikelen, mijn buy-in is telkens 20bb,, en om op een bepaalde limiet te kunnen spelen heb ik minimaal 40 buy-ins nodig, om een limiet omhoog te gaan heb ik dan weer minimaal 80 buy-ins nodig..

mijn bankroll is weer iets gestegen naar $293 :D
    • Mistagamerone
      Mistagamerone
      Bronze
      nadat ik aan het begin van de avond een enorme upswing heb gehad, had ik nu een downswing,, ik heb de hele nacht bijna geen speelbare handen gehad, en als ik al eens een handje kon spelen verloor ik van slechtere kaarten... omdat ik de hele tijd geen handjes kreeg merk ik toch aan mezelf dat ik lichtelijk begon te tilten, b.v. net-niet handjes spelen of zelfs preflop all inn gaan met handen als Q10, 1010, 77, A9. Rond een uurtje of 2 ben ik naar de $230 teruggezakt... nu ik afsluit is mijn bankroll weer iets gegroeid naar $255

voor morgen is mijn doel om weer richting de $300 te kruipen...
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Hey,

Ja, dat verklaart het. Ik speel idd BSS. Als je SSS speelt kun je inderdaad eerder naar een hogere limiet. Jammer van je downswing. Als je mijn verhaaltje leest zie je dat ik daar ook niet aan ontkom X( ...
      Uiteindelijk komt er na de downswing altijd weer een upswing zolang je zorgt dat je goed speelt. Succes.
    • Mistagamerone
      Mistagamerone
      Bronze
      ook in de middag wil het allemaal nog niet zo vlotten... ik begon op $255... ik heb wel lekkere handjes gekregen, maar op een lullige manier verloren.. terwijl ik preflop gewoon favoriet was

0,10/0,25 No-Limit Hold'em (9 handed)

Preflop: Hero is MP1 with A:diamond: , A:club: . SB posts a blind of $0,25.
      3 folds, Hero raises to $1,00, MP2 calls $1,00, MP3 folds, CO calls $1,00, 2 folds.

Flop: ($3,35) K:spade: , 5:spade: , T:club: (3 players)
      Hero bets $3,30 (All-In), MP2 folds, CO calls $3,30.

Turn: ($9,95) 4:spade:
      River: ($9,95) Q:club:

Final Pot: $9,95

villain had AJ

0,10/0,25 No-Limit Hold'em (8 handed)

Preflop: Hero is MP2 with A:heart: , K:club: . CO posts a blind of $0,25.
      2 folds, Hero raises to $1,25, 2 folds, BU calls $1,25, 2 folds.

Flop: ($3,10) K:spade: , T:club: , 8:diamond: (2 players)
      Hero bets $2, BU calls $2,00.

Turn: ($7,10) Q:heart: (2 players)
      Hero bets $1,75 (All-In), BU calls $1,75.

River: ($10,60) 8:spade:

Final Pot: $10,60

Villain had 1010

dat zijn toch net de handjes die het verschil moeten maken

ik neem nu ff een break... ik kijk straks of het wel beter gaat;)

Bankroll: $251
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Ach man ik ken het :D Soms heb ik sessies waarin alle kaarten mijn kant op vallen zeg maar en een sessie daarna zit alles net ff tegen. Ik heb net ook nog even 1,5 uur gespeeld, iets van 500 handjes en ik eindig iets van $0,50 in de min. Nog altijd beter dan dik verliezen, maar toch.
    • Clarkov
      Clarkov
      Bronze
      Gezellig nog iemand uit nieuw vennep :D
    • Mistagamerone
      Mistagamerone
      Bronze
      en opeens is mijn doel voor vanmiddag bereikt:D :D de hele middag ging het kut maar in het laatste uurtje valt alles voor mij wat er moet vallen... veel speelbare handen gehad;) een paar x setjes of straten gehit in freeplays.... voor vanmiddag stop ik er ff mee:P ik moet zo werken... vanavond ga ik verder...

bankroll: $301

doelen voor vanavond:
      - comfortabel boven de 300 zone staan

op naar de $400... dan mag ik NL50 gaan spelen :rolleyes:
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi Mistagamerone,

Gefeliciteerd met het behalen van de $300 grens! Het leek even niet mee te zitten, maar zoals raasz al aangaf, de ene keer valt alles slecht en de andere keer win je alle coinflips. Raak er echter niet van in paniek, je kun namelijk niet altijd omhoog gaan.

Veel succes en hou ons op de hoogte!