ICM T5o push

• Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      ik was gisteren weer even met de ICM aan t spelen en ik kreeg de volgende hand.

Neem je hier met een push niet onnodig veel risico? na deze hand ben ik BU en ik heb nog 11BB left, wat ik zelf in deze situatie altijd als redelijk "ruim" ervaar.
      wanneer je hier pusht en je wordt gecalled lig je altijd (ver) achter. Nu is de kans dat de BB hier fold natuurlijk groot.kijkend naar de pushrange zou ik hier nu van de 10 handen er zon 8 a 9 moeten pushen. Ik speel zelf meestal 5$SNG's en hiervan weet ik dat ik zeer vaak gecalled zal worden door handen die hier na een push van mij volgens ICM zeker niet zouden moeten callen. Maar omdat de calling range van mijn tegenstander groter wordt (zeker wanneer ik bijna elke SB push) is een push hier dan nog steeds de beste optie?
  • 1 antwoord
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      er zijn 2 situaties.

Situatie 1: icmtrainer
      Situatie 2: poker

De icmtrainer gaat uit van een bepaalde hoeveelheid hersencellen in je tegenstander. Op lage limieten zijn je tegenstanders een stuk dommer, en is een 13% calling range waarschijnlijk een te tighte inschatting. Daarop pas je je range aan.

Ik doe dat zo:

Ik krijg 10 5o in sb. Denk in icm trainer termen, en denk, ja, dit is een push. Dan denk ik aan mijn tegenstander, en pas mijn range aan hem aan. Hoe tighter hij called hoe looser ik push, hoe looser hij called hoe tighter ik push. Called hij bij met top 30 handen (44+, A2+, K5+, etc), dan push jij minder handen.

Maar, in mijn ervaring, ligt zijn calling range waarschijnlijk op 20% hier (any ace, any 2 face cards, K8s+, KTo+, in dit geval push jij ongeveer 60-70%, dus is 10 5o nog steeds een push.