te hoog showdowngehalte

• martyk32
      martyk32
      Bronze
      Hey allemaal,

Ik vroeg me het volgende af. Het valt me op dat ik te vaak een superhoog showdown gewonnen percentage heb.

Weet iemand wat er dan misgaat? Of wat de voor/nadelen ervan zijn. Te tight zou je zeggen, dat je er op de flop vaak uitgewerkt wordt... Maar dat is ook niet echt het geval. Meestal staat de gewonnen showdowns wel op 70-80 procent... volgens mij hoort het tussen de 50 en 60 procent te zijn. Qua starthanden speel ik ook vrij normaal = 20-30 procent geloof ik zo uit mn hoofd. Ben alleen met raises vrij tight, maar dat lijkt me niet meer dan normaal

Verder vroeg ik me ook af als je echt van die professionals hebt, zijn die nu echt op de lage limieten begonnen? Ik heb best aspiraties namelijk... Denk soms dat het misschien gewoon beter is een 500 euro ofzo erop te zetten en dan kun je wat serieuzer beginnen. Of het er ook echt inzit om er professional in te worden. kan ik nog echt niet bepalen nu. Ben in stijgende lijn, maar als je op de echte microlimieten zit schiet het gewoon voor geen meter op + ik poker nog niet al te lang pas een half jaar nu. Omdat ik superveel vrije tijd heb, lees kijk veel tv en speel ik erg veel poker. En als het kan wil ik best naar amerika verhuizen. Lijkt me wel wat.

Maar goed, ben wel benieuwd naar jullie reacties hierop, bedankt alvast! Succes allemaal Jooooo!
      marty
  • 9 antwoorden
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Hey,

Ik ben zelf ook zeer fanatiek en hoop geleidelijk aan te stijgen in de limieten. Ik ben echter van mening dat het waarschijnlijk niet goed uitpakt als je $500 als startkapitaal zou nemen en bijvoorbeeld meteen op NL50 zou beginnen. De spelers zijn beter en er staat meer op het spel. Als je bijvoorbeeld BSS zou spelen en je verliest een paar keer een volle stack is de kans op tilt zeer groot. Je bent pas net begonnen met pokeren en verliest opeens vrij vaak. Dit is echter heel normaal, maar als je dan op een limiet speelt die jou beat in plaats van andersom kan het wel eens snel einde verhaal zijn.

Ik weet niet hoe de meeste profs zijn begonnen maar ik ken al wel verhalen van verschillende(duitse)pokerstrategy leden die met $5 zijn begonnen en nu op de hoogste limieten spelen. Zo heb ik bijvoorbeeld ook eens een stukje gelezen over Lex Veldhuis(AKA RaSzi, speelt nu iets van NL5000) die ook begonnen is op de microlimieten. Ik denk dat je juist beter wordt van het geleidelijk aan omhoog klimmen van de limieten. Je wordt er hard van en je leert om te gaan met swings en de psychologische aspecten die poker mooi maar ook moeilijk maken. Als je onderaan begint en je komt op een gegeven moment op een hoge limiet heb je tenminste voldoende bagage.

Zo denk ik erover, ben benieuwd of mensen er anders over denken...
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Raszi moet alleen K4 gaan spelen :)
      Wint hij nog eens wat
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Ik ben niet op de hoogte van zijn huidige voortgang. Ik geef het alleen maar even aan omdat het aangeeft dat het mogelijk is om van NL10 naar NL5000 te gaan. Tuurlijk, je moet skills en vooral veel geduld hebben, maar het is mogelijk.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hoi Marty,

Gewonnen showdowns probeer ik persoonlijk altijd op 100% te hebben (alleen lukt dat niet altijd). Lijkt me op zich niet zo moeilijk voor je om dat naar beneden te halen (doe dat svp dan met mij aan je tafel ;) ).
      20-30% starthanden komt een beetje loose op me over, voor een BSS speler. Je kan beter wat handen posten, waar je onzeker over bent. Daar leer je veel meer van.

Ik zou als beginner ook geen eigen geld storten. Speel gewoon eerst de bonus vrij en bekijk daarna wat je wilt spelen. Ga vooral niet te snel naar hogere limieten. Houd je aan het BR artikel van PS en zie de micros als leergeld. Als je niet gemotiveerd bent te spelen voor kleine bedragen, zie het dan als BBs ipv $.

Pro worden is mss leuk om je achterhoofd te houden, maar het is maar een heel klein percentage die dat haalt. De micros zijn dan ws ook een stap die je moet nemen. Je leert er iig discipline en geduld, iets wat je veel nodig zal hebben.
      Ik zou dan overigens niet naar Amerika gaan verhuizen, voor een evt. pro-carriere. Je moet daar ook gewoon belasting betalen over je winst. Dan kan je beter naar Spanje verkassen, zeker nu ze daar een gokparadijs aan 't bouwen zijn.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      hey bedankt voor de reacties, ik wist dat niet dat je belasting moest betalen in amerika. vind dat live pokeren sowieso een verhaal apart met seat charge, een fooi naar het huis en 10 procent rake. Lijkt me nou niet echt iets om blij van te worden. Laat staan winstgevend tov de tijd 25hpu.

Ik poker nu al een hele tijd op partypoker. ervoor speelde ik altijd de freerol toernooien, ook lachen hoor. wat een figuren. Aantal finaletafels gehaald. Toen kreeg ik gratis geld via iets en nu hier ook dus die kans hb ik maar gepakt. Inmiddels gaat het best lekker ik kreeg 25 dollar plus 25 bonus en sta nu op 110 dollar. Opzich klimt het heel rustig verder. Het is alleen dat het zo lang duurt, maar anderzijds en dat vond ik zelf ook. Uiteindeljk gaat het om het leerproces en maniakken heb je ook op de wat hogere niveaus zag ik al. echt superveel zal het niet verschillen behalve het psychologische ddat het om meer geld zou gaan.

Maar ik houd het dan wel aan denk ik en dan gewoon rustig doorpokeren.

Over tilt momenten: Ik zit af en toe wel echt te steamen en over dit soort gedoe kan ik helemaal naar worden een aq die verliest van een q6 nadat die mijn raise callde en toevallig een 2 pair maakt. als ik ergens slecht tegen kan is dat het. vooral omdat die pot altijd uit de klauwen dan loopt. :) 4 dollar hooguit hehe is vor mij dan veel. Ik gebruik trouwens altijd een shortstack. Vind ik prettiger omdat je betere controle hebt naar mijn mening.

Nee ben wel benieuwd naar hoe dat zit met die pro's, ben zelf wel een doorzetter en ik heb zeker zoiets van als ik naar amerika kan dan doe ik datwel. Maarja eerst ervaring opdoen.

Ok play on! Jo
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      speel trouwens geen fullring meer, maar shorthanded gaat me beter af. van die 20-30 procent
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi martyk32,

Het is inderdaad mogelijk om van de microlimieten door te stromen naar de hoge limieten.

Makkelijk is deze weg echter niet. Je moet zowel heel veel leren qua strategie, maar ook psychologisch vergt het erg veel.

Je krijgt namelijk te maken met downswings, vele bad beats noem maar op. Het is dan enorm belangrijk dat je je houdt aan een goed bankrollmanagement.

Je gaf zelf al een voorbeeld aan met AQ die je verliest tegen een lullige 2pair. Dit zal je nog veel vaker overkomen en voor nog wel hogere bedragen ook. Als je daarvan op tilt slaat kan dat nog veel meer gevolgen hebben dan alleen deze hand.

Het advies is ook om niet te storten en dit om meerdere redenen. Allereerst kun je nooit geld verliezen. Al kom je tot $1000 en je tilt alles weg, dan nog heb je niks verloren, het is immers gratis geld.

Maar de belangrijkste reden is nog wel dat je een goede fundering opbouwt wanneer je vanaf $0 ($50) begint. Vaak zijn de spelers die vanaf het begin zijn begonnen de beste spelers. Zij hebben zich door de limieten heen moeten worstelen, maar betalen in feite goedkoop leergeld. Je wordt namelijk op de microlimieten al geconfronteerd met tilt, bankrollmanagement, bad beats etc. Leaks in je spel kosten in het begin niet al te veel, wanneer je dezelfde leaks nog hebt op de hogere limieten dan kan het een dure grap worden.

Dus ik zou gewoon verder doorgaan en niet storten. Focus je vooral op je spel te verbeteren. Post je handen in het forum (beste manier om je spel te verbeteren), bekijk video's en coachings en lees de artikelen. Ondertussen kun je je weg naar boven grinden, maar als je dan die $500 bereikt, heb je een 10x sterkere fundering als wanneer je nu zelf zou gaan storten.

Hiermee wil ik niet zeggen dat pro'of iets dergelijks worden niet mogelijk is. Zeker wel, maar het vraagt veel discipline, doorzettingsvermogenen en ervaring. De makkelijke weg bestaat niet in poker. Dus waarom je leergeld betalen op de hogere limieten terwijl dat ook kan op de lagere limieten?
      Dat geld komt vanzelf wanneer je je concentreert op jezelf als pokerspeler te ontwikkelen en daarmee ook de hogere limieten.

Heel veel succes en hou ons op de hoogte!
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sharkking89
      Raszi moet alleen K4 gaan spelen :)
      Wint hij nog eens wat
      of niet..
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      ah bedankt voor jullie teksten.

Vind dit forum wel superfijn, gewoon om een completer beeld te krijgen. Denk dat ik het maar gewoon aanhoud op deze manier. En wat je zegt is waar, het principe is vrij hetzelfde het gaat allebei om geld en plus je staat sterker omdat je die 500 dan zelf verdient hebt.

Is trouwens mijn begin van tilt mijn tp tk of tp/goede kicker of overpair tegen een twee paar. en dan met name de echte baggerhanden. Heb ik ontdekt. Als het een AA op een board met TJQ is heb ik er geen moeite mee. Sta dan nog steeds achter mijn allin als het eerst limpers waren. Als het zelf raisers zijn, zit ik zelfs nog wel te hinken om te folden, wat ik waarschijnlijk toch niet doe.
      Zo had ik het laatst weer QQ tegen J5s en de flop is J52 en die gast begint terug te raisen. Krijg ik het gevoel van hoepel toch op - ram ik door. wat je ook moet doen vind ik omdat hij goed op die J kan betten. Tegen een goede tegenstander denk ik heel sterk aan een set.
      Heb als ik lekker aan het stijgen ben (komt door de ervaring die nog moet komen) dat ik handen net iets hoger inschat dan de feitelijke waarde. dan heb ik de downswing. Vraag me af of het echt bad luck is. De onwaarschijnlijke 2 pair is bad luck. De rest erna is denk ik gewoon nog gebrek aan ervaring met tilt, plus het niet in perspectief kunnen zien. Maar opzich begon ik met 25Cash/25Bonus dollar en sta nu op 100 dollar in januari tot nu. Ben best tevreden al vloog ik door die 2 pair van 110 naar 92 dollar. Om de een of andere reden ben je dan van slag en dan speel je stug door terwijl je weet dat je moet stoppen. Overtuig ik mezelf dat het dan de laatste 2 dollar is, wat ik dan ook trouw aan houd. Maar toch ben je dan even de weg kwijt verlies je de dag erop nog wat.. Dan wordt ik het zat bij de 90 dollar en dan ga je keihard terugspelen en dan komt het weer terug. Maar wat rust in het spel betreft heb ik soms nog wel lastige momenten en dat is tegen echte baggerhanden. Dan kopieer ik hun stijl en dan ga je te risicovol gokken.
      En ik ben sterk van mening dat als jij goed geduld hebt dat het spel nog best meevalt. Het grote probleem van pokeren is dat er geld in het midden ligt en een deel daarvan was van jou. Jij wilt het zo graag, maar krijgt het niet. Geef handen in de kiem op en laat de anderen die risicos nemen. Geraisde potten vind ik daarentegen een ander verhaal.

Maar goed ik stop weer. Ga binnenkort eens hier punten op verzamelen. Bij de 2000 krijg je gratis pokertracker heb ik begrepen en dat lijkt me wel wat. Maak nu met de hand nog mijn grafiekje en dat vind ik ook niet echt fantastisch.

Okeej! Spreek jullie weer!!!

groetjes marty