Vragen en bedenkingen bij SSS op 100NL

• TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Ik speel nu al ff de SSS op 100NL en ik heb er toch enkele opmerkingen/vragen/suggesties bij:

1)Reraises pre flop (voor de duidelijkheid: niet in steal of resteal situaties)
      -------------------------

Een reraise (niet minreraise) is (naar wat ik merk) bijna ALTIJD AA/KK/AK, een enkeling (donks/fish) doet dit met mindere handen.
      Logisch gevolg is dat volgens mij de reraise chart ietsje "tighter" moet worden omdat je namelijk zeer weinig equity hebt tegen deze range met bvb. TT ofzo.

2)C-bets
      -----------

C-bets van 1/2 - 2/3 pot op een lage flop worden bijna altijd geraised.
      All in c-bets worden naar mijn ervaring zelden gecalled op een lage flop.

3)Steals
      -----------

Steals zijn volgens mij echt noodzakelijk op deze limiet.
      Stealen kan vanaf de CO/BU/SB first in met Ax, Kx, QT+,22+,...

4)Resteals
      -------------

Tegen een vermoedelijke steal is het soms nuttig om te callen en de flop te leaden ipv te pushen preflop, minder risico ook.

5)Preflop reraise callen
      ------------------------------

Dit puntje overlapt een beetje met puntje 1.
      Als we uit MP hebben geraised met AQo ofzo en we worden gereraised is het soms beter om te callen ipv de reraise chart te gebruiken.
      Soms is het ook beter om gewoon te folden.
      Een all in wordt toch alleen maar gecalled door een betere/even goede hand.
      We kunnen dan op de flop re-evalueren en daar een beslissing nemen.
      Zo vermijden we -EV situaties met bvb. AQ vs. KK of coinflips met AQ vs JJ.

6) PP uit LP
      --------------

Uit late positie en met geen of 1 limper(s) kan je een laag PP spelen zoals 77 in de SHK, wel moet je de reraise chart weeral iets tighter gebruiken.
      En opletten ivm steals en resteals.

7) Verschil met 50NL SSS
      --------------------------------

Waar je op 50NL AQs nog kon spelen alsof het AK was is dit écht niet meer mogelijk op 100NL.
      Ik merk dat het niveau verschil echt wel groot is.
      Ik weet niet of dit aan mansion ligt maar je bent gewaarschuwd ;)

Ik zou graag opmerkingen/vragen/commentaren/reacties van jullie krijgen!

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben en als je het ergens niet mee eens bent wil ik graag in discussie gaan :)

groeten
  • 6 antwoorden
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hoi Tim,

Je hebt er goed over nagedacht. Ik speel zelf geen SSS op 100NL, maar er vielen me wel wat dingetjes op.

1) TT is in de standaard SSS al een fold na een reraise. Met een raise na je is het ook afhankelijk van je stack:raise ratio. Wanneer je een read hebt dat Villain alleen reraist met KK+/AK, dan kan je best tighter spelen en JJ/QQ folden. Maar ik zou daar niet standaard vanuitgaan. Ik neem aan dat je een hud hebt, dus dan kan je z'n range al wat beter inschatten.

2) geweldig, All-in met air en cbet 1/2-2/3 wanneer je hit.

3) Sklansky-Chubukov

4) Die lijn kan je nemen. Persoonlijk houd ik er niet van om preflop alleen te callen. Maar is afhankelijk van je tegenstander.

5) AQ is ook een fold na een reraise. Spreekt ook je eerste punt tegen dat Villain alleen reraist met KK+/AK. Ik zou AQ iig niet pushen uit MP. Wat doe je dan als je callt en er komt een Q high flop?

6) 77 zou ik gewoon raisen in die situatie. Afhankelijk van de WTS van limper en de AF/WTS van blinds zou je 66- kunnen limpen voor set value.

Dit is even een snelle reply omdat ik nog niet wakker ben en ik moet werken. Kan je nog wel aanraden (als je dat nog niet doet) om naar de advanced SSS te gaan van xarry2. Je zou hem ook punt 1) kunnen voorleggen.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Bedankt voor de reply!

1)hier heb ik het met de TT over het feit wanneer je zelf gereraised wordt dus niet andersom :)
      Je kent het wel, villain reraiset je en je weet gewoon dat hij AA/KK heeft en toch moet je callen volgens de SSS, echt zuur want hier verlies je gewoon 2/3 buy in mee. (tenzij je een T hit maar dat gebeurt nu eenmaal maar 1 op 5 keer:) )

2) geldt enkel voor lage flop, maar als je daadwerkelijk gehit hebt kun je volgens mij idd beter ietsje minder inzetten en dan op de turn de rest. (board mag natuurlijk niet te drawy zijn)

5) hier gaat het dan weer over een minraise ofzo, ik weet dat het een beetje tegenstrijdig klinkt maar het lijkt te kloppen.

6) uiteraard raisen we 77 uit LP maar neem 66/55 er ook maar bij is men gevoel ;)

Het spijtige is dat ik nog geen pokertracker heb.
      Ik hoop dat ik voor het einde van de maand 2000 punten heb, zou wel moeten lukken.
      Dan kan ik toch met een iets geruster gevoel spelen dan als je tegen "unknown" speelt.

groeten
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      nog een vraagje: wanneer zijn die coachings?
      want ik las er ook in het engelse SSS gedeelte over en vind ze niet tussen de lijst.
      Misschien zijn deze niet wekelijks?

groeten
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      http://www.pokerstrategy.com/nl/coaching/3572/
    • Hanske333
      Hanske333
      Bronze
      hey timothy,

hoe zit het eigenlijk met je bankroll ? ( als ik zo onbeleefd mag zijn om dat te vragen uiteraard :D ) Heb je geen bankroll om, op een lagere limiet dan wel, BSS te beginnen spelen ? als je dat een beetje "mastered" zal je denk ik daar meer verdienen.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      BR is nu 730$
      gisteren heb ik ff geBBS op 25NL omdat ik op geen enkele 0.50/1 tafel meer kon inkopen voor 20BB

groeten