Top two pair AQ SH, NL4

• martyk32
      martyk32
      Bronze
      NIet lachen om de 0.02/0.04 limit :) hahaha. Weet t lijkt nergens op, je moet toch ergens beginnen, lets go!

Known players: (for a description of vp$ip, pfr, ats, folded bb, af, wts, wsd or hands click here)  
      Hero:
      $4,13
      BU:
      $5,55
      BB:
      $4,87

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (5 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with Q:club: , A:diamond:
      MP3 folds, Hero calls $0,04, BU calls $0,04, SB folds, BB checks.

Ik call hier gewoon, omdat ik de flop wil zien. Ik heb die gasten al een aantal keer weggespeeld en ik ben erg bang dat mijn raise ze wegjaagd. 1 van hun callde haast alles na de flop. ik had het gevoel dat dit op dit moment beter uitpakte. heel shorthanded. hier raisen had ik sterk het gevoel dat ik ze allebei kwijt was. Dan riskeer ik liever de pot van 0.08ct :) schiet je sowieso weinig mee op als je weet dat ze toch weggooien. Dat hun zouden raisen leek me ook onwaarschijnlijk. ze waren vrij passief.

Flop: ($0,14) A:heart: , Q:diamond: , 6:club: (3 players)
      BB checks, Hero bets $0,04, BU calls $0,04, BB calls $0,04.

fantastische flop voor mij. Gratis kaart geven...?! dacht het niet weinig behoefte aan. doordat het zon klein potje is het minimale bet ik. ik hoopte op een raise van iemand met een aas, kwam niet. ze hadden dus geen aas.

Turn: ($0,26) 9:heart: (3 players)
      BB checks, Hero bets $0,08, BU calls $0,08, BB folds.

potje werd al wat groter, kan dus wat meer betten. Hij callde heeft dus zeker wat.

River: ($0,42) 5:club: (2 players)
      Hero bets $0,16, BU raises to $1,00, Hero calls $0,84.

en nu hier die gast raised me big time. Dat hij een midpaartje had was me wel duidelijk board paart niet en een set lijkt me heel onwaarschijnlijk. Kan niet echt goed uitleggen waarom. board is vrij ongevaarlijk geen flush of straat kans. en ik dacht bij mezelf... Meneer die heeft ook 2 paar gemaakt. Dit wist ik vrij zeker. Mijn dilemma is helemaal omdat ik het zeker wist... Is het dan gerechtvaardigd om hier nog eens overheen te gaan. Hij speelde alles zo doorzichtig. bang dat hij een set had op de flop was ik ook niet. Anderzijds denk ik 84 ct is een beste bet... Moet ik er blij mee zijn? Maar juist doordat die zo hoog is, heb ik nog meer het gevoel dit zit helemaal goed. Ik heb het gevoel dat ik soms te snel genoegen neem in dit soort situaties. Wie zou hier wel overheen gaan en waarom? wie zou hem zelfs folden? wie zou alleen callen? Wat vinden jullie sowieso van het spel. Ik weet alleen preflop dat een raise beter geweest was maar door de context van het spel call ik. Als iemand anders raisde, zat ik inderdaad wat lastiger, puur qua controle. zeker flop en turn bette ik superweinig, kun je slecht gespeeld noemen. Ik wist gewon vrij zeker toen hij er niet overheen ging dat ik tegen een Tx of een Qx aankeek. Of vinden jullie dat je gewoon geen geld moet sparen nu dat je wat meer de gasten weg moet jagen. Vergeet niet... 5 handed!!!!! extreem passief!!!!! voor de flop. Weinig verrassingen!!! Na de flop was t soms wel interessant. bette ik 8ct op de flop was het zo duidelijk die aas. Maar dat was meer omdat ik wou dat ik geraised wordt. Iemand met een aas zou dat zeker doen in dit spel.

Final Pot: $2,42

Results follow (highlight to see):
      Hero shows [ Qc, Ad ] two pairs, Aces and Queens
      BU shows [ 5h, Qh ] two pairs, Queens and Fives
      Hero wins $2.30 USD with two pairs, Aces and Queens.

Uw reacties graag: Waar ben je blij mee en waar niet? Hoe zou jij het aanpakken?
  • 10 antwoorden
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Ten eerste Shortstack op NL4: buy in is 0.80$ en je moet weg bij 1$.
      Ten tweede, shortstack is altijd FULL RING.

Als je dan Full ring speelt is QA in CU altijd een raise.
      Op de flop heb je dan een made hand, je bet moet dan 2/3 pot zijn dacht ik.
      Bet moet dus zijn 0.08$ op de flop.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      Hi,

Ja tis niet echt een shortstack strategy die ik aanhoudt zoals die artikelen aangeven. Heb het een hele tijd gedaan fullring. ging wel aardig ook wel winsten geboekt. Je hebt alleen zo weinig controle op een fulring. En het duurt so superlang. plus reads zijn makkelijker met minder spelers. Althans je kan je makkelijker focussen. En bepaalde lui vallen gewoon zo op ertussen.

Vandaar dat ik op shorthanded ben overgegaan. Meer speelbare handen. Op dit moment best een goudmijntje... of een centenmijntje beter gezgd :) plus dan werk ik beter aan mijn game postflop. Voor de flop is het allemaal vrij simpel de afwegingen. Na de flop begint het eigenlijk pas. Dat ik met een 2 dollar start is verplicht bij partypoker is meer om redenen van controle, geen grote winsten of verliezen.meestal stop ik ook op een 3 of 4 dollar, maar hier zat er 1 tussen die zo verschrikkelijk beroerd speelde.... ik moest wel blijven. als die flop AJ4 ofzo was had ik wel 8ct gedaan en op de turn 28ct waarschijnlijk. Dat ben ik met je eens 2/3 pot.
    • titi87
      titi87
      Bronze
      die micro limits slaan nergens op, daar zitten zulke donks op. je kan altijd wel op NL4 blijven spelen, maar als je omhoog wilt zul je gewoon de strategie aan moeten houden denk ik.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Maak je geen zorgen om de limieten van de handen die je post. We zijn hier allemaal om van elkaar te leren.

Je speelt hier idd niet echt SSS, je speelt BSS. Je kan geen SSS spelen op 4NL omdat je niet kan inkopen voor 20BB. Lees de post van Elrio voor wat je moet doen met SSS in dit geval.
      Als BSS zou ik AQo ook niet limpen vanaf CO. Je raises op flop/turn/river zijn ook veel te laag. Je vraagt gewoon om een suckout hier. Je hoeft geen SSS te spelen, maar als je BSS speelt, volg dan de strategie. Die is er om beginnende spelers een basis te geven waarop ze verder kunnen bouwen. Die basis heb je nog niet.
      Ik zou je nu ook geen SH aanraden. Je mist de ervaring om daar te spelen. De variance is veel hoger en je komt postflop in moelijkere situaties terecht.

Je klinkt ook een beetje results orientated. Dat is iets waar je mee moet uitkijken want het doet er niet toe of je de pot wint of verliest. Je moet geld in de pot duwen wanneer je voor staat.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      kk bedankt voor beide reacties,

Nu ik er zo naar kijk en zonder de context eromheen, vind ik het inderdaad ook best wel slap gespeeld. Die flop bet was expres zo gedaan Vind ik wel goed gedaan. Zoals je zegt: die donks bla bla bla.... Dat soort lui die gaan er dan juist gemakkelijk overheen als ze wat hebben, bij de juiste dan. Daar was ik op uit. Qua agressiviteit had ik nog geen beeld van hem. Twas ook even aftasten in dit geval. Klein proefje. De aas die ging er wel zeker overheen. Ik zit sowieso nog heel erg te experimenteren met betsizes bij verschillende mensen. Vind ik wel mooi aan dat poker. Als het op een bepaalde manier speelt komen er altijd bepaalde tegenacties reacties qua betsizes. Het was een beetje een uitnodigend betje die 4 ct na de turn was een 12 of 16ct beter geweest als ik de flop zo speelde. Voor de flop misschien idd raisen. Vind het alleen erg zonde om voor de flop te raisen, omdat je ze dan gelijk kwijt bent, plus na de flop bleven ze zo gemakkelijk hangen. Dus omwille vd implied odds in dit geval calde ik. Ze calden zo makkelijk bets daar. Dus met name omdat ze zo passief waren deed ik dit zo. plus als ik ga raisen voor de flop een aantal keer krijg je dat hun dat waarschijnlijk ook iets meer gaan doen (dat ik ze op ideeen breng)en SH.. dan kan ik minder vaak mijn blinden gratis zien. Vind het altijd wel prettig ongeraisde potten. De tilt donks die gaan dan gelijk gooien met geld en dan kan ik een andere tafel zoeken. Heb daar echt de pest aan dat soort tafels. Zeker SH. Plus wat ik al zei: preflop is allemaal zo simpel, met name postflop is waar het interessant wordt. Plus nadeel van die strategy aanhouden is dat het zo levenloos is. Alles wordt precies zo en zo gespeeld. Ik maak vaak continuation bets met AK gewoon omdat je de helft van de keren alsnog die pot hebt (afhankelijk van type tegenstander plus hun vermogen om handen weg te gooien). Daar staan die extra 4/5 bets niet tegenover. tegen iets van een 16 bet pot. En anders callen ze je heb je een gratis turnkaart, ben je button ook nog gratis riverkaart (die wel met een beetje mazzel dan). Ok soms snij je jezelf in de vingers maar in dit geval was de enige angst een set... verder geen draws aanwezig behalve een gutshot.

Maar goed, thnx voor reacties - Ben het eens met jullie slap gespeeld. Die 4ct bet sta ik wel volledig achter. Als de omstandigheden goed zijn, de textuur van het board relatief ongevaarlijk is, tegen 3 of 4 tegenstanders check ik hem ook nog wel eens indien ik een blinde ben.
      Ik zal hem eens aanhouden, strak die SSS stijl...

Toch zeg je wel van die donks van die gooien maar wat. Ik kijk wel eens bij die 25/50dollar NL poker. Maar daar zitten er wel wat van ga even zitten om bv met 2 tienen te raisen en dan worden ze gereraisd, kunnen ze hem niet afgooien hebben totaal geen equity en gaan ze maar allin. Vind ik ook nogal donk. Leuke was hij ging tegen 2 azen en die tienen winnen nog door een schoppen flush. aas ruiten en klaver. 2000 dollar pot... over donk gesproken!

Maar goed we zitten hier niet om elkaar te bekritiseren idd. Maar dit is eigenlijk de hele text en uitleg, heb altijd de neiging om alle beslissingen te verdedigen. Heb zeker ook nog veel te leren.

Jongens veel succes met de games! GL HF
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hoi Marty,

Wanneer je de artikelen volgt van pokerstrategy, heb je al een enorme voorsprong op de rest van de mensen op de micros. Ik heb het gevoel dat je teveel nadenkt op de deze limieten. Je hoeft niet het wiel opnieuw uit te vinden. De strategie die je hier aangeboden krijgt, is op de lage limieten afgestemt.

Je hoeft daar alleen ABC poker en een TAG stijl te spelen. Raise/bet je goede handen, bijna niet slowplayen en niet bluffen. Een agressieve tafel is imo juist ideaal want je speelt alleen sterke starthanden. Je wilt dan ook het liefst heads-up spelen, de meeste starthanden zijn niet goed in een multiway pot.

Op een passiefe tafel waar iedereen limpt, moet je juist gaan raisen. Dan kan je de blinds oppikken en callen ze je met slechtere handen. Denk niet dat je daar bang hoeft te zijn dat ze dan ook agro gaan spelen. Ze weten nauwelijks dat ze twee kaarten hebben, laat staan wat jij doet.

Probeer simpelweg de artikelen te volgen, meer hoef je niet te doen. Gebruik dat als een basis voor jezelf en daarop kan je dan later verder bouwen. Je moet voorkomen dat je jezelf verkeerde dingen aanleert, die je later veel geld kunnen kosten.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      Gues your right,

ik denk er zeker teveel over na.

Het pokeren wordt gewoon zo verkracht op die microlimieten dat ik het denk ik zo ben gaan doen na verloop van tijd.

Aq heeft een major edge op SH en die lui callen toch wel.
      Voortaan raisen. Keej I do, als ik hem mis op de flop en er ligt wel een koning en of een boer... continuation bet?
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Dat pokeren op de micros verkracht wordt, is juist de reden dat je TAG en ABC moet spelen. Ze zullen je toch wel callen met Ax of andere crap en daar moet je ze voor laten betalen. Raise gewoon meer wanneer je nog teveel callers krijgt.

Je moet op deze limieten ook niet teveel nadenken. De meeste tegenstanders hebben geen idee wat ze doen. Er zitten misschien 1 of 2 andere op je tafel die een idee hebben en die heb je snel gespot.

De standaard SSS is voor minimaal 7 spelers, dus voor SH is hij niet geschikt. Ik raad je dan ook aan om eerst je bonus vrij te spelen op FR mbv de artikelen. Zo heb je een basis om verder op te bouwen. Dan kan je daarna nog altijd naar SH verhuizen, wanneer je dat wilt. Je loopt zo echt het risico dat je jezelf verkeerde dingen aanleert.

Wanneer je Heads-up bent kan je 95% van de gevallen een cbet doen. Als Villain zijn handen niet kan wegleggen, dan kan je een cbet vaker laten gaan. Ligt dus een beetje aan je tegenstander. Maar wanneer er een K high flop is en jij hebt AQ (waarbij je preflop agressor was), dan callt hij je waarschijnlijk alleen als hij een K heeft. Nadat Villain callt dan probeer ik het meestal ook niet meer op turn/river. Wanneer hij je reraist kan je folden (tenzij je een read hebt).
    • SebWil
      SebWil
      Bronze
      welke bonus FR dmv artikelen? sorry beetje offtopic maar zit een beetje in dezelfde situatie als topicstarter
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hoi Seb,

Welkom op het SSS forum. Wanneer je de quiz gehaald hebt en je 50$ startgeld krijgt, dan heb je nog een tweede bonus die je kan vrijspelen. Op party krijg je (dacht ik) 100$ bij 800 basic party points.
      Ik raadde marty aan om eerst dat vrij te spelen met behulp van de SSS artikelen, hier op de site. Voordat hij zelf dingen gaat uitproberen. Dan heb je namelijk al een betere basis.

FR = Full Ring (max 10 spelers)
      SH = Short Handed (max 6 spelers).

De SSS die in de beginnersartikelen staat is voor FR. Je kan dus niet goed gebruiken voor SH spel, wat marty nu speelt.

Ik raad jou ook hetzelfde aan. Volg eerst de strategie die aangeboden wordt en ga later evt. aanpassingen maken. Op zich hoeft dat niet eens tot 50NL.

Begrijp niet helemaal in welke situatie je dan zit. Als je nog verdere vragen hebt, kan je het beste een nieuwe thread starten. Anders wordt het een beet onoverzichtelijk.