Bubble beslissing

• raasz
      raasz
      Bronze
      Hey, ik speel normaal altijd cashgames maar gister kreeg ik van een maat even een paar $ op mijn pokerstarts account. Anyway, onderstaande situatie kwam ik tegen met nog 4 spelers aan tafel:

- 1 table SNG $6
      - 4 spelers over
      - Blindlevel: 200/400
      - Stack hero: 2200
      - Stack villain: 2500

Ik zit op de BB en krijg 6 :spade: 6 :heart:
      De SB pushed voor iets van 2300 en zet mij all-in. Pushrange is vrij groot, A6+s, A9+o en zowat elk pair. Ik besluit te callen.
      Ik weet dat het op zijn best een coinflip is, maar is een call hier goed of kan ik in zo'n situatie beter folden en wachten op een beter moment?

Alvast bedankt...
  • 16 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Kun je ook de stacksizes geven van de andere spelers? Is ook van belang namelijk.

Zo op het eerste gezicht is dit voor mij een fold overigens. Om een push te callen heb je hier een betere hand nodig. Te meer omdat winst of verlies hier ook automatisch betekent dat je wel of niet ITM bent.
    • titi87
      titi87
      Bronze
      hmm, lastige beslissing. ik denk dat ik zou callen. wil je het resultaat posten?
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      resultaat is hier niet van belang,

Ik neem even iets aan:
      1 table S&G 1e 3 in het geld
      Nog 4 man over, gelijk in chipstand ga ervanuit dat de andere 2 dan huge chipstacks hebben, dus wanneer je er hier eruit vliegt word je 4e en krijg je niks. win je deze hand ben je terug in de race en zou je nog 1e kunnen worden. Je hebt nog 5.5 bb over, ik had hierzelf gepushed. Maar het gaat erom dat je iemand moet callen en dat is lastiger zeker als je weet dat het gaat om een coinflip. Denk dat ik hem nu had gefold
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      easy call
    • RRtwos
      RRtwos
      Bronze
      Hallo,

Mijn eerste post ben, hier ook net actief...aangenaam allemaal.

Is het niet zo dat je met een pair (als is het 6 6) toch al met 60/40 voor staat op overcards?
      Je geeft zelf een read van zijn range wat begint met de A ... nog wat.

Weet niet wat de anderen gedaan hebben (gefold?) dan zou ik hem zeker afstraffen op deze blindsteal.

Juist dat je 4e staat zou ik zeker callen, blijft je paartje staan ben je gewoon ITM.

Het risico van de hoger wordenden blinds (die al redelijk zijn t.o.v. je stack) is dat je op een later moment wel all in moet met veel slechtere kaarten!

Deze beginner zou zeggen callen!
    • titi87
      titi87
      Bronze
      iets van 53/47 lig je...
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Sorry voor mijn late reactie...

Stacks van overige spelers waren ongeveer:
      villain 2: 5000
      Villain 3: 6000

Ik lig wat achter qua stack maar ben nog niet hopeloos verloren. Daarom dat ik even dacht dat ik misschien beter had kunnen folden. Ik had net de BB gehad en kon dus nog wat handen wachten.

Ik zie de post van helemaalnicks en hij zegt dat het een easy call is. Ok, dan ga ik daar vanuit en doe ik in de toekomst hetzelfde.

Villain had trouwens A-Jo, op de flop hit hij een J en ik lig eruit.

Bedankt voor alle respons!
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Nja toch een call. In deze situaties ben je nog favoriet, maar hij gaat ook pushen met bv A 5 & dan ben je zwaar favoriet.
      Je moest hier volgens mijn, want je was bijna klaar voor de slachtbank=) Je had al zo goed als geen fold equity meer met je kleine stack, dus is dit een goede situatie om te proberen te verdubbelen.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      dit is een fold. je bent hier op zijn best 50/50. het is beter om te wachten en zelf te pushen met een iets mindere hand.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Wel leuk om te zien dat dit zo'n discussie oplevert. :D

Ik heb deze situatie ingevoerd in de SNG Wizard en naar aanleiding hiervan zou je zeggen dat het een call is. Wanneer villain met een grotere range dan 15% van zijn handen pusht dan is het een call. Aangezien dit zeer waarschijnlijk is en ook al aangegeven door Raasz zelf kom je dan toch op call uit.

Ik had zelf het idee folden en wachten op een betere kans en liever zelf het initiatief hebben. Op de hogere limieten zal men naar mijn mening eerder any two cards pushen als op de lagere limieten. Ik ben dan op de lagere limieten hier wat voorzichtiger mee, omdat ze vaak toch wat hebben. In deze situatie zit ik dan persoonlijk niet lekker met 66.

Toevallig gisteren soortgelijk situatie gehad, maar dan met 77. Ik heb maar gecalled..... en won gelukkig. :D
    • veeRtje
      veeRtje
      Bronze
      hoi allemaal,

Ik heb de situatie even gelezen met de reacties erbij.
      De stacksizes zijn in deze situatie heel belangrijk.
      Aangezien je op de bubble zit wil je gewoon niet callen voor je hele stack tenzij je een hele dikke hand hebt waarbij je nooit een coinflip hebt.
      Zelf wil je nu wel heel veel handen pushen.

66 is hier bij lange na niet goed genoeg om te callen, dit kan je met ICM ook bevestigen.
      Ik denk trouwens dat de range van villain veel groter is hier dan je zou denken.
      Maar dan nog kan je hier niet callen.
      Zelf al zou Villain 78o hebben dan is het nogsteeds een coinflip, en callen voor een flip wil je nu niet.

ik zeg dus: Fold

Wel een hele intressante hand trouwens, goeie post Raasz
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door veeRtje
      hoi allemaal,

Ik heb de situatie even gelezen met de reacties erbij.
      De stacksizes zijn in deze situatie heel belangrijk.
      Aangezien je op de bubble zit wil je gewoon niet callen voor je hele stack tenzij je een hele dikke hand hebt waarbij je nooit een coinflip hebt.
      Zelf wil je nu wel heel veel handen pushen.

66 is hier bij lange na niet goed genoeg om te callen, dit kan je met ICM ook bevestigen.
      Ik denk trouwens dat de range van villain veel groter is hier dan je zou denken.
      Maar dan nog kan je hier niet callen.
      Zelf al zou Villain 78o hebben dan is het nogsteeds een coinflip, en callen voor een flip wil je nu niet.

ik zeg dus: Fold

Wel een hele intressante hand trouwens, goeie post Raasz
      je bent zelf de ss. 1800 te callen voor een pot van 2600, tegen de andere short stack. Als de andere twee stacks min of meer even zijn (is dus op pokerstars 8800 samen, +/- 4k de man, dan moet je hier dus callen, omdat de pot odds erg goed zijn, je tegen zijn range wellicht meer dan 60% equity hebt, en jij de shortstack bent, en je folding equity de volgende hand behoorlijk klein is tegen een bs. Beoordeel opnieuw plz, of leg uit waarom jouw uitleg beter is als de mijne...

nu icm:

blinds 200/400, ante 25

CO:4800
      BU:4000
      SB:2500: pushing range: 81%
      BB:2200: calling range: 40% (33+, Ax+ etc.)
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Ik denk dat een push range van 81% wel heel groot is gezien de limiet. Op de hogere limieten zal men dit eerder doen als op de lagere limieten. Daarbij geeft Raasz ook de handen aan waarvan hij denkt dat Villain pusht en die liggen niet richting de 81%.

Maar dan nog zou het met een push range groter dan 15% een call zijn.

Wat ik me wel afvroeg is of die big blind er nu al vanaf is met die 2200 stack of er nog af moet. Neem aan de laatste.

b.t.w. helemaalnicks, weet jij of er een mogelijkheid is om verschillende ranges in te stellen bij de ICM Trainer? Handmatig net zoals bij de SNG wizard.
    • veeRtje
      veeRtje
      Bronze
      @ helemaalnicks

Ik ga uit van een effectieve stack van 2200 voor Hero hier, omdat ik dat opmaak uit te tekst van OP. Tevens denk ik (ook deels uit de tekt van OP) dat villain hier lang geen 80% pusht.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door veeRtje
      @ helemaalnicks

Ik ga uit van een effectieve stack van 2200 voor Hero hier, omdat ik dat opmaak uit te tekst van OP. Tevens denk ik (ook deels uit de tekt van OP) dat villain hier lang geen 80% pusht.
      begrijp ik, en daarop pas je je calling range aan, alleen van 40% naar 10% is wel een heeeeeeeeele grote leap, en, zoals sharp al aangaf, bij een pushing range van 15 ist ook al een call. Dus als ss moet je niet al te tight passive spelen, wat een fold hier zou impliceren. Beter is het om, als het dan toch maar moet, hier die flip te nemen, waar je soms tegen Ax nog zelfs een tikkie equity extra krijgt, dan te wachten tot je potcommitted ben op je eigen blind. Als icm 33 aangeeft, call ik tegen een shark met 33. Als icm 33 aangeeft, zal ik tegen een donkament tighter callen, maar 66 folden is gewoonweg tE tight imo. Bedenk dat als je fold, je met 4 bb over zit, waar alle andere spelers meer dan 7 hebben.

@ sharp: Je kunt idd de ranges niet aanpassen in icmtrainer. De blinds moeten er nog af bij de stacksizes.
    • veeRtje
      veeRtje
      Bronze
      Ja ik ben ook nog even bezig geweest met een web ICM ding, en het blijkt inderaad een call te zijn, mijn gevoel zat dus mis ik geef het toe.
      Zo leren we he :)