SnG's: turbo of niet?

• DonFooi
      DonFooi
      Bronze
      Dag allen!

Ik heb een vraag over welk type SnG je het beste kunt spelen. Een hoop pokerrooms maken onderscheid tussen "regular" SnG's en snellere versies, zoals de Turbo SnG op Party Poker.

Hoewel je bij een Turbo minder tijd hebt dan bij langzamere games (en kans/geluk dus een grotere rol kan gaan spelen) heb ik de indruk dat de gemiddelde speler aan een Turbo tafel ook te ongeduldig is om echt goed te spelen en kansen af te wachten, zodat ze de stomste dingen gaan doen (wat weer in mijn voordeel werkt). Zeker bij een lage buy-in zitten hier volgens mij een hoop spelers die "even willen cashen", maar dat wel op de verkeerde manier proberen te doen.

Aan de andere kant heb ik zelf ook minder tijd om te wachten op goede kansen en is het soms erg frustrerend om te merken dat jouw spel niet op kan tegen het korte termijn geluk van een van de clowns aan de tafel...

Moet ik wel of juist niet aan dergelijke tafels spelen?
  • 2 antwoorden
    • Pairdrawer65
      Pairdrawer65
      Bronze
      ik speel zelf altijd turbo sng ipv normal.
      hier zijn 2 redenen voor. de eerste noemde jij net al, er zijn meer ongeduldige spelers aan boord. de tweede het duurt minder lang. waardoor je meer kan spelen. en als je een winnende speler bentkun je dus ook meer kunt winnen.

Maar om goed turbo te kunnen spelen moet je het push/stadium goed begrijpen. En dit houd in soms op de bubble er uit gaan met een rag hand als Q9s.

Als je turbo wilt gaan spelen raad je ik aan om dit programmatje te downloaden hiermee kun je je push/fold stadium testen/verbeteren. ICM Trainer is hier te downloaden.

Ik raad je aan om zoiezo niet beginnen met spelen als je nog onder de 85% goed hebt. misschien zelfs wel onder 90%.
    • veeRtje
      veeRtje
      Bronze
      Ik speel zelf liever de turbo's omdat je daarin dezelfde ICM beslissingen moet maken, en je er meer in dezelfde tijd kan spelen. Uiteindelijk levert dit meer geld op.