Short Stack System - valkuil?

• Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Hey folks

Ik probeer nu een paar dagen lang het SSS te spelen, maar heb erg veel bad beats tegen. Nou snap ik dat iedereen dat kan hebben. Ik vraag me alleen af of juist de bekendheid van dit systeem niet uitlokt dat spelers hierop gaan inspelen.

B.V. door juist met kleinere kaarten als 76s en dergelijke te proberen een SSS-speler in de val te lokken. Had enkele malen zelf wel zo'n idee.

Tot nog toe heb ik niet veel succes gehad met het SSS.

De spelen op eigen manier werken wel, maar ook daar nu vaak bad beats en natuurlijk net op het moment dat je all-in gaat.....

Ze verdienen bovendien geen schoonheidsprijs, maar goed.

Is het zinvol door te gaan met het SSS wanneer je het idee hebt dat je 'opgewacht' wordt?

Groetjes,

Z.
  • 8 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi Zeezout,

Wanneer je je volledig aan de regels van de SSS houdt, dan heb je op dit moment helaas bad beats.

Ik snap je gevoel dat je denkt dat men anticipeert op je speelstijl en met kaarten als 76s je in de val wil lokken. Wanneer men dit als doel heeft maakt men dan toch een hele grote fout. Ik zal dit proberen toe te lichten.

Preflop:
      Hier speel jij eigenlijk alleen de sterkste starthanden, welke je ook nog eens raist. Met andere woorden laat jij andere spelers veel betalen om met jou te mogen spelen.

Een voorbeeld:
      Jij hebt KK en iemand anders heeft 76s. In dit geval ben je dan 76% tegen 24% favoriet. Het moment dat een tegenstander besluit om een raise te callen met deze hand dan verliest hij geld! Laten we zeggen dat de blinds $0.05/$0.10 zijn en jullie heads up overblijven. Dan zit er $0.95 in de pot na de pre-flop betronde. In dit stadium heb jij eigenlijk 76% van $0.95 verdiend = $0.72! Dit is echt de manier om er tegenaan te kijken.

Natuurlijk is het heel vervelend wanneer je bad beats hebt, maar op de lange termijn trekt zich dat recht. Je zult ook periode's hebben dat echt alle handen in jouw voordeel uitpakken.

Flop:
      Ook hier geldt dat je als SSS-er in het voordeel bent. Vanaf de flop mag jij normaal gesproken alleen maar Made Handen doorspelen. Met andere woorden: Wanneer jij doorspeelt op de flop dan heb je ook echt iets. Bij de tegenstanders is dit vaak een ander verhaal. Die spelen vaak ook nog door met een middle pair of zelfs erger. Kortom, ook postflop ben jij vaker wel dan niet de favoriet.

Dit alles geldt natuurlijk wel alleen wanneer je je strikt aan de regels houd van de Shortstack Strategie.

Als tip wil ik je geven om ook wat handen te posten op het forum, zodat we met je mee kunnen kijken of de handen goed gespeeld zijn en/of om andere goede tips te kunnen geven.

Als laatste wil ik hierover kwijt dat ikzelf als bigstack niet graag tegen een SSS-er speel. Ervan uitgaande dat de SSS-er zijn strategie correct speelt. De reden: Preflop heb ik geen edge, behalve misschien wanneer ik AA of KK heb. Postflop moet ik ook een monster hebben om er echt zeker van te zijn dat ik voor lig. En als laatste heb ik tegen een SSS-er nauwelijks implied odds. De 76s zoals jij aangaf is erg dom om tegen een SSS-er te spelen. Dit zijn juist speculatieve handen waarmee je graag goedkoop een flop wil bekijken tegen meerdere tegenstanders. Vaak hit je namelijk niks op de flop en moet je loslaten. De keren dat je wel hit, heb je vaak ook een monster en kun je een grote pot winnen (wat opweegt tegen al die keren investeren dat je niet hebt gehit op de flop). Maar je kan helemaal geen grote pot winnen tegen een SSS-er, omdat deze maar een kleine stack aan tafel heeft!

Kortom, laat je niet uit het veld slaan, neem deze post goed in je op en heb je er vragen over, stel ze. Post ook eens wat handen als je wil en het belangrijkste: Niet op tilt slaan! Het draait vanzelf allemaal weer om.

Ik wens je veel succes!
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      juist de SSS speler speelt niet alleen met zijn kaarten. hij speelt ook met zijn positie, de verkeerde odds van de tegenstander, zijn table imago, de kracht van de conti bet en de kansberekening.

als jij een tegenstander hebt die denkt jou te moeten callen met een suited connector of met een laag paartje of met ATC, dan is je tegenstander verkeerd bezig. op de lange termijn zal hij tegen je verliezen.

stel, je raised met 40c op NL10, vanuit middle en je word gecalled door een 76s. vanuit middle speel jij de AQ+ en 99+. jouw win kans is dan bijna 70%. van de tien keer win jij dus 7 keer. als je iedere keer je geld eringeschoven hebt, dan heb jij 7*2 gewonnen en hij 3*2. je maakt dan een winst van $8.
      haal dan daar nog eens een badbeat vanaf en je hebt nog een winst van $6.
      en je zult er in je carriere wel meer dan 10 spelen, je zult er honderden spelen. en iedere 10 keer win je $6, is niet slecht toch...
      (dit is een versimpelde weergave van de werkelijkheid. je zult niet iedere keer al je geld erin stoppen en je zult niet altijd gecalled worden als je je geld erinstopt, maar ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel)

maar vergeet niet. een badbeat krijg je niet zomaar. dat zijn kleine, heeeele kleine kansen, en die worden ook weer op de lange termijn in evenwicht gebracht, ook jij geeft wel eens een badbeat. maar jij zult ze minder uitdelen dan krijgen. alleen goede spelers krijgen badbeats en slechte spelers geven ze alleen.

kijk eens op de COACHINGPAGINA, alleen deze week al worden er 4 SSS beginners coaches gegeven. ik raad je aan om er een paar te volgen. allebei de coaches zijn top SSSers en ze kunnen via teamspeak je alles uitleggen over het SSS spel. stel ze vragen ! ! ! stel ons vragen ! ! ! post handen waarover je twijfels hebt ! ! !
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben niet voor niets blij dat ik dit forum gevonden heb. Als beginner heb ik nog veel te leren.

Voor die software moet ik nog wat zaken installeren en mijn PC is niet zo snel.

Het posten van handen wil me nog niet lukken. De komende tijd draai ik alle lessen even uit en ga nog eens extra lezen.

Tot nog toe heb ik ook wat eigen spelen gespeeld, zoals ik in kleine toornooien meestal speel. Maar ik ben toch verschillen tegengekomen waarop ik niet had gerekend (gebrek aan ervaring). Zeker i.v.m. de blindlevels.

Mijn stack is gekrompen tot 23 Euro, maar dat kwam hoofdzakelijk door bad beats. Kan gebeuren, is pijnlijk, maar ik vertrouw erop dat het wel goed komt.
      Nu moet ik nog zien die coachings werkend te krijgen op mijn PC :)

Maar ik ben van plan om de rest van mijn stack geheel te gebruiken voor de SSS. We zullen wel zien waar het schip strandt.

De druk is voor mij wel wat hoger omdat ik niet in staat ben eventueel bij te storten, mocht het misgaan. Dat zou jammer zijn. Het is dus meteen een goede les in strak management en discipline.

vanavond zal ik eens uitzoeken hoe je zo'n hand uit Titan moet posten. Het was me nog niet helemaal duidelijk hoe dat werkt.

Groetjes en bedankt voor jullie geduld met een echte beginner!

Z.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Oja, één vraagje heb ik nog:

Wanneer je in de small blind zit, zet je dan de blind altijd bij wanneer er niet geraised is, of ook alleen wanneer je een speelhand hebt?

Groetjes,

Z
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi Zeezout,

Wanneer je in de small blind zit, zet je dan de blind altijd bij wanneer er niet geraised is, of ook alleen wanneer je een speelhand hebt?

Puur wanneer deze hand ook op de starthandenkaart staat bij de blinds, mag je deze hand ook spelen.

Nu moet ik nog zien die coachings werkend te krijgen op mijn PC

Kijk eens HIER, rechts bovenaan kun je dan ook nog op handleiding klikken. Wanneer je de instructies opvolgt dan zou het moeten werken. :D

Maar ik ben van plan om de rest van mijn stack geheel te gebruiken voor de SSS.

Heel verstandig! Wanneer je je strikt aan de regels houdt van deze strategie dan is de kans ook zeeeer klein dat je broke zult gaan. Het uitprinten van de artikelen helpt ook heel erg. Ik heb dit destijds ook gedaan. ;)

vanavond zal ik eens uitzoeken hoe je zo'n hand uit Titan moet posten.

Kijk HIER eens. Bij de site naam kun je dan Titan selecteren.

Veel succes alvast!
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door boschman123
      jouw win kans is dan bijna 70%. van de tien keer win jij dus 7 keer. als je iedere keer je geld eringeschoven hebt, dan heb jij 7*2 gewonnen en hij 3*2. je maakt dan een winst van $8.
      haal dan daar nog eens een badbeat vanaf en je hebt nog een winst van $6.
      Die bad beat zit toch al gewoon in die 30% verlieskans? We moeten bad beats niet gaan zien als een soort bovennatuurlijke wezens die zich nergens wat van aantrekken, toch? :)
      Al lijken ze daar soms wel op...
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Ik wil je ook wel graag een tip geven. Ik weet alleen niet of je dit al goed doet of niet.

In de strategie artikels wordt namelijk ook al gepraat over tafelselectie.

GA ALLEEN AAN TAFELS ZITTEN MET ZO WEINIG MOGELIJK SHORTSTACKERS. het beste is als er geen een zit.

Het ding is. Je krijgt zowiezo veel meer badbeats dan normaal omdat je met veel meer fishhandjes gecalled wordt. Maar je geeft ook veel meer beats, helaas zoals al eerder ergens anders is gezegd onthoud je alleen de badbeats.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Nog bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,

Z.