Is het rendabel om vanuit de small blind steeds de big blind te callen??

• Daaromniet
      Daaromniet
      Bronze
      Hallo,

Ik vroeg mij het volgende af:

Als iedereen voor je fold en je zit op de small blind, is het dan op lange termijn rendabel om de BB steeds te callen of moet je ook gewoon van tijd tot tijd folden met slechte handen??

Ik heb tot nu toe altijd gecalled. Als de BB raised evalueer ik natuurlijk mijn handje wel eerst vooraleer ik mee ga.

Kan iemand mij hier iets nuttig op zeggen of gaan we gewoon op het gevoel af? Wie heb ik langs mij zitten? welke kaarten heb ik in hand?? wat is zijn stack?? .....

Bedankt :D
  • 6 antwoorden
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      handige tip: alleen callen met handen die potentie hebben. Trash hand zijn dan zelfs een fold en geef je je SB gewoon op
    • Emtiy
      Emtiy
      Bronze
      Hangt er ook van af hoe de BB speelt. Als hij vaak fold bij een kleine bet op de flop kun je ook wel met niet al te sterke handen callen. Ook kun je met een redelijke hand vaak wel raisen, goede kans om meteen z'n blind op te pakken en als hij called heb je nog genoeg kans om later de pot op te pakken.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      first in de sb callen is zooooo zwak, raise of fold first in maar niet callen.
      post flop heb je dan ook nog is het nadeel dat hij positie op je heeft

groeten
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      harrington zegt dat je met 3:1 odds die je dus krijgt altijd kan callen. Maar dat is dus preflop. Postflop heb je een enorme achterstand vanwege de slechte positie.

Ik heb dat een tijdje gedaan omdat het zo in het boek stond maar kort daarna ben ik over gegaan op raisen.

first in op de sb blijf ik tight.

Het leukste is het raisen van de sb die complete. Ik raise hem serieus met anytwo in letterlijk 9/10 keer fold hij gewoon. zo prachtig.. Moet je wel 5 bb raisen.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Goeie, die laatste, ga ikook eens proberen :D

Z.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Het Harrington advies dateert uit een tijd dat de games (zeker de live tourney games) nog heel wat softer waren. Voor online cash games is het bijna altijd een slecht idee om te openlimpen in de SB. Je krijgt idd altijd 1:3 odds, maar dat is zonder de BB gerekend die misschien kan raisen, het feit dat je je hand als weak verraadt en de hele hand uit positie zit.
      Mijn openraise-range hangt af van hoe tight de tegenstander is. Hoe tighter de tegenstander, hoe looser mijn openraise-range.
      Tegen een unknown:
      Elke Ax, K9o+,K8s+,elke 2 kaarten 9 of hoger, suited connectors tot 54s, suited one-gappers tot 64s, suited 2-gappers tot T7s.