AQs in BB tegen raise

• Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Known players: (for a description of vp$ip, pfr, ats, folded bb, af, wts, wsd or hands click here)
      code:
      Hero(5.860)
      BU(2.960)
      CO(4.760)
      MP3(2.060)
      SB(4.360)

No-Limit Hold'em Tournament ($11), Blinds 200/400 [color:blue](5 handed)[/color]
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with Q:club: , A:club:
      [color:grey]MP3 folds[/color], [color:red]CO raises to 2.100[/color], [color:grey]2 folds[/color], [color:red]Hero raises to 405.460[/color], [color:red]CO raises to 4.760 (All-In)[/color].

Flop: (610) T:spade: , 8:heart: , 5:diamond:
      Turn: (610) 2:diamond:
      River: (610) 8:diamond:

Final Pot: 610

Results follow (highlight to see):
      [color:white]Hero shows [ Qc, Ac ] a pair of Eights[/color]
      [color:white]CO shows [ Ks, Ah ] a pair of Eights[/color]
      [color:white]Hero wins 1,100 chips with a pair of Eights.[/color]
      [color:white]CO wins 9,720 chips with a pair of Eights with King kicker.[/color]

Deze hand heb ik gisteren gespeeld en zelf ook al geanalyseerd. Ben echter heel benieuwd naar wat jullie zouden doen.

Villain had op dat moment een VPIP van 28% en PFR van 12,8%. Ik had van hem echter nog maar 11 handen in deze fase.

Zouden jullie in dit geval folden en wachten op een betere kans of pushen? Graag toelichting waarom.
  • 4 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik zou ook wel pushen, je ligt ver voor op zijn range denk ik, hij raist hier ook mindere azen, KQ en wat pocket pairs.

(Geen resultaten posten!! :D , en 405k in een sng is wel heel veel, moet 5460 zijn?)
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Ja, ik was de mega mega bigstack aan deze tafel. :D Nee, is fout gegaan met Texas Grab'em, maar de juiste stacks staan bovenaan.

Resultaten staan in het wit, maar zal ze de volgende keer helemaal weglaten. ;)
    • veeRtje
      veeRtje
      Bronze
      Jammer is dat CO zo groot raised dat ie niet meer kan folden, dat was mooier geweest want had je zonder showdown een hoop chips kunnen pakken.
      Vervelend is ook dat als je hier een flip verliest je heel weinig chips over houdt.
      Omdat je hier geen Fold Equity meer hebt zou ik denk ik folden, maar ik vind het close.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Ja, dat was inderdaad lastig.

Een argument voor pushen was voor mij wat Yoghi ook al aangaf, dat ik zeer waarschijnlijk zou voorliggen op zijn range. Fold equity had ik hier idd niet.

Echter achteraf vond ik het toch een fold. Ik had een mooie stack en hoefde hier helemaal geen risico te nemen. Zoals nu ook gebeurde had ik bij verlies van deze hand bijna geen stack meer over, wat zo goed als einde toernooi betekende. Daarbij kon hij natuurlijk nu ook eens een echte hand hebben. En dat had hij..... :D