Push or fold fase SNG (8min.)

• Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi,

Zoals de meeste wel weten ben ik begonnen met een SNG bankrollbuilding. Aangezien ik jullie ook altijd adviseer om je handen te posten etc ben ik daar zelf vandaag ook maar eens mee begonnen. :D

Ik heb nu ook een video gemaakt van 8 minuten waarin ik in de push or fold fase zit van een SNG. Een video lijkt me praktischer aangezien hier meer handen voorbij komen. Daarbij zijn er wellicht handen waarvan ik denk dat ze goed gespeeld zijn en dus niet post, maar dit achteraf niet zo blijkt te zijn.

Graag jullie tips en suggesties over handen waarvan jullie denken dat deze beter anders gespeeld had kunnen worden.

De video kun je HIER vinden.
  • 7 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      hallo sharp,

Mooie video, kleuren waren een beetje messed up, maar ligt meer aan mijn codecs denk ik. Anyway. Ik vond het wel goed. Alles waar je over twijfelde, deed je uiteindelijk het (in mijn ogen) goede, bijv. de 66 fold. 4 momentjes waar ik een leak uit haal:

4:39. 42o uit de sb, als big stack in een big stack, is een push, dat is een atc momentje.
      5:53. 52s uit sb, zelfde verhaal, maar omdat ze sooooooted zijn ist helemaal een push.
      6:59. 42s uit sb, zelfde verhaal.

7:11. Q9 s. Hier zou ik niet 3bb raisen. Je bent toch potcommitted door die raise, en zo maximaliseer je je FE niet. Op zich is dit wel een plek waar je kan pushen, de big stack kan je toch niet callen. Komt de big stack hier over de top, dan heb je spijt van je raise, want je moet wel callen doordat je potcommitted bent.

Niet bang zijn om te verliezen is mijn tip. De kans dat iemand AA-JJ heeft is 1/50, dat gebeurt soms, maar door de angst daarvoor lijk je veel centjes mis te lopen. 52s is beter om te pushen dan A2o voor mij, want 52s heeft een stuk meer suckoutvalue, en zal niet zo gauw dominated zijn.

Rest vond ik goed. Wees niet bang. Misbruik het feit dat je brm hanteert, en dat die 11 dollar niet zown zeer doet.
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      Hij opent bij mij zonder beeld in de WMP en in mijn DIVX player opent hij helemaal niet.

welke codec gebruiken jullie?
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi,

Ik bekijk hem met VLC Media player. Dit is freeware en kun je makkelijk via google vinden.

@Helemaalnicks, bedankt voor je feedback, ik kom er na de toernooien vanavond even op terug.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Had hetzelfde probleem. Inderdaad is die VLC Mediaplayer prima te gebruiken.

Z.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      @ Helemaalnicks,

Bedankt voor je tips. Inderdaad veel te passief gespeeld vanuit de SB. Ik blijf dit echter moeilijk vinden. Vandaag een paar keer mee geexperimenteerd had hier alleen niet veel geluk mee:)

52s is beter om te pushen dan A2o voor mij, want 52s heeft een stuk meer suckoutvalue, en zal niet zo gauw dominated zijn.

Ik heb hier vandaag op gelet en ik zie het inderdaad vaak gebeuren. Ook nog even met de equilator lopen spelen en in principe lig je niet ver achter tegen high cards zoals AQ bijv. En net wat je zegt, dominated ben je ook niet snel. Heel interessant punt dus!
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      zo is mijn range soms top 20%, PLUS suckout handen. Handen die callen zijn meestal Aj-Ak, hoge paartjes, misschien KQ. De handen met de beste equity tegen deze range (afgezien van top 20%), zijn 9 10s, 89s, etc. Tegen Ax zit je dan al bijna op een coinflip bij een call, omdat het feit dat ze connected zijn +/- 4% equity geeft, en het feit dat ze suited zijn ook nog 3-4%.
    • veeRtje
      veeRtje
      Bronze
      hoi Sharp,

Ik zie je video nu pas, hardstikke cool :)
      Ik ben echt verslaafd aan pokervideos kijken.
      Goeie geluids en beeldkwaliteit, en gelukkig kunnen wij ook de stats zien.
      Dat verdient sowiezo al een dikke +

Ik wil me verder qua verbetering bij nicks aansluiten want ik zie het precies zo als hij. Veder in de HU is K3o een easy push hoor met die blinds.