NL5: Q4 FH op de turn overbet op river

• Leo
      Leo
      Bronze
      Poker Stars
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.02/$0.05
      7 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $13.11
      UTG+1: $5.43
      MP1: $9.98
      CO: $5.85
      Button: $18.81
      SB: $5.83
      Hero: $4.95

Pre-flop: (7 players) Hero is BB with Q:club: 4:heart:
      3 folds, CO calls, Button calls, SB folds, Hero checks.

Flop: K:club: 4:diamond: K:heart: ($0.17, 3 players)
      [color:#cc0000]Hero bets $0.1[/color], CO calls, Button folds.

Turn: 4:spade: ($0.37, 2 players)
      Hero checks, [color:#cc0000]CO bets $0.15[/color], [color:#cc0000]Hero raises to $0.45[/color], CO calls.

River: 2:heart: ($1.27, 2 players)
      [color:#cc0000]Hero bets $0.4[/color], [color:#cc0000]CO raises all-in $5.25[/color], [color:#cc0000]Hero ???[/color].

Wat moet ik met zo'n overbet?

Groeten,
      Leo
  • 6 antwoorden
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Bet meer op de flop, 0.15$. Op de river is het zeer wss dat je tegen een K aanzit en kan je folden.
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Als je geen reads op villain hebt dat hij dit doet in situaties waarin hij niet de absolute nuts heeft dan kun je misschien callen. Tegen een unknown fold ik hier. Elke K beat je en voor deze prijs hoef ik er niet achter te komen. Zijn line komt apart over. Alsof hij wel een dikke hand heeft. Ik zou wachten voor een beter moment.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      eerst jouw preflop spel analyseren:

Met heel veel handen raise ik hier omdat je gewoon vaak genoeg de pot op pakt helaas is Q4o niet goed genoeg. Goede C dus

flopspel:

bet 15c (niet zo zeer pot op bouwen maar omdat de pot zo klein preflop is moet je hem post flop gewoon ff wat groter maken als voorbereiding en het liefst zou je natuurlijk daar het potje op willen pakken. En call is namelijk vaak of een K of een pocketpair hoger dan 4en. Als je dik bet heb je directe info. ALs je klein bet komt er allemaal troep mee zoals A hoog Qx Jx etc. Kijken of ze wat turnen ofzo. gewoon 15c betten dus.

Turn:

Bet. Door te C/R filter je alle slechtere handjes uit de range weg en komen alle betere handen mee. C/R is namelijk veels te sterk. Door te betten kom je achter veel meer info. Een raise zou kut zijn ik zou dan tegen een passive speler folden, tegen een aggro 3 speler ook folden en tegen een 3 of hoger speler callen en de river ook callen. Die aggro dudes bluffen namelijk redelijk vaak. Maar je komt waarschijnlijk niet genoeg aggro spelers op 5nl tegen.. Bet iets van 20c. Potsized is toch niet echt heel fijn. Wederom callen pocketpairs een potsized bet niet maar handen die jouw beaten wel. Potcontrol is ook belangrijk. Zodat je zeg maar makkelijker kan folden op de river als je giga raise voor je schoenen krijgt.

river:

Check,

Ik denk niet dat pocketpairs hier nog gaan callen.. Hopelijk krijg je een check van de pocketpairs en pak je de pot. Als iemand bet is het wederom kijken of hij aggro speelt of passief. Ik denk dat ik meestal toch wel zou callen maar ik denk niet dat het nog +EV is.....

Het ding is dat jij enorm veel showdown value hebt maar je kan geen all in callen.. Dus check callen is de beste optie. Maar toch zou ik eerder neigen tot een fold want als hij je twee keer loopt te callen waar jij zoveel actie toont denk ik niet dat hij de river bet zonder goede hand.

Je bet op de river slaat zowiezo nergens op... je bet 40c in een pot van 1,2$. Als je echt zon goede hand hebt bet die dat gewoon lekker 90c ofzo...

villain raised hier all in. Ik bedoel wtf jij bet 3 keer op zon gevaarlijk board en doet ook nog eens een c/r op de turn. veels te veel kracht toon jij dus. Als hij hier shoved zonder K dan bijt ik een hap uit mijn tafel.... 90% zeker dat hij daar een K heeft.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Klopt, had hem gecalled en bleek idd ene K te hebben :'(

Was niet zo verstandig dus, maar ik geloofde er simpelweg geen reet van. :)
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      Leo, neem van mij aan dat "ik geloof hem niet" je veel geld gaat kosten.

Ik spreek uit teveel ervaring
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Haha, ja dat is mij ook al wel eens opgevallen ;)
      Is mij in de eerste paar dagen BSS wat te vaak gebeurd en daar zijn we dus maar mee opgehouden :D

NL5ftw ;)