bss 10nl: call river bluff op read A high

• ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      0/0 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with K:diamond: , A:diamond:
      3 folds, MP3 raises to $0.20, 2 folds, Hero raises to $0.55, BB folds, MP3 calls $0.40.

Flop: ($1.15) Q:club: , 5:spade: , 8:heart: (2 players)
      Hero bets $1, MP3 calls $1.00.

Turn: ($3.15) T:diamond: (2 players)
      Hero checks, MP3 checks.

River: ($3.15) 8:spade: (2 players)
      Hero checks, MP3 bets $2, Hero calls $2.00.

Final Pot: $7.15

villain showed. 7s 6c
      Hij was echt de fish van de tafel. Hij had ook al drie keer een sss afbetaald met lucht. Hij zat ook grote bets te plaatsen de hele tijd. Ik call hier lichtelijk onzeker over mijn read. Het zag er namelijk steal achtig uit alsof ie gemist had. Maar die 8 had hem ook kunnen helpen. Ook het idee dat hij alleen de helft bette was voor mij een ding om over na te denken. Echter, als hij die 8 had zou hij kleiner betten om mij nog mee te krijgen. Mijn check op de turn was namelijk erg weak. Met een Q had hij de turn gebet. Het is een twijvel geval.

Wat vinden jullie? Ik heb helaas geen stats want ik was vergeten pokertracker te starten. Ik speel op het moment twee tafels om mijn reads te trainen. Maar ik denk toch wel zeker 35%/5
  • 5 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Als het een echte fish is zou ik preflop iets meer raisen. Je ligt zeer waarschijnlijk ruim voor op zijn range en callen doet ie dan toch wel.

Nadat hij jouw flopbet heeft gecalled, die zo goed als potsize was, is het inderdaad verstandig om de hand op te geven. Je zit immers ook uit positie.

Op de river maakt hij een 2/3 potsize bet en met een goede read kan het inderdaad betekenen dat hij een baggerhand heeft. Echter deze baggerhand kan ook een bagger pair zijn. :D

Deze bet callen met A high is daarom niet heel verstandig imo. Beter wacht je op een betere kans aangezien deze vaak snel zal volgen tegen dergelijke tegenstanders.

Wat wel een optie is, mits je erg zeker bent van je zaak, (Dus echt een goede read hebt!) is een blocking bet plaatsen op de river. Vaak zal hij hier toch zijn 7 high folden. :D Zeg dat je $1 bet op de river.

Deze bet hoeft maar grofweg 25% te slagen om al winstgevend te zijn.
      Je odds zijn 3:1, dus 1 keer win je $3.15 en 3 keer verlies je $1, dus $3.
      Echter nogmaals.... je moet dan echt een goede read hebben dat hij hier helemaal niks heeft.

Als je daar in dit geval zeker van was, dan was dit een betere optie dan voor de beslissing te komen staan of je een bet van $2 moet callen met A high.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      hmm ok... maar je weet maar nooit preflop. Misschien heeft ie wel AA en wil die mensen mee krijgen. Is deze raise dan niet gewoon prima?
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Als jouw specifieke read bijvoorbeeld is dat ie monsters minraist en andere handen normaal raist dan kun je dit inderdaad afwegen.

Anders zou ik hier juist meer raisen, omdat je 9 van de 10 keer ruim voorligt op zijn range. Daarbij is er natuurlijk altijd kans dat je tegen een monster zit, maar wanneer je zou hitten op de flop gaat je stack er alsnog aan. En al die andere keren win jij zijn stack (of een groot gedeelte hiervan) ;)
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      hoeveel stel je voor?
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      +- $0.80- $1.00 :D