NL5: AKs TPTK

• Leo
      Leo
      Bronze
      Poker Stars
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.02/$0.05
      9 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $1.85
      UTG+1: $9.15
      MP1: $5.21
      MP2: $7.37
      MP3: $6.37
      CO: $9.64
      Hero: $4.91
      SB: $18.63
      BB: $2.95

Pre-flop: (9 players) Hero is Button with K:diamond: A:diamond:
      UTG calls, [color:#cc0000]UTG+1 raises to $0.15[/color], 4 folds, [color:#cc0000]Hero raises to $0.45[/color], 3 folds, UTG+1 calls.

Flop: T:spade: 6:club: K:spade: ($1.02, 2 players)
      UTG+1 checks, [color:#cc0000]Hero bets $0.85[/color], UTG+1 calls.

Turn: 4:spade: ($2.72, 2 players)
      UTG+1 checks, Hero checks.

River: 3:heart: ($2.72, 2 players)
      [color:#cc0000]UTG+1 bets $1[/color], Hero calls.

Results:
      Final pot: $4.72

Heb ik dit zo goed gespeeld of moet je de turn moeten bet/folden om te kijken waar je staat?
  • 4 antwoorden
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Dit lijkt me een goede line. De Turn kan een eventuele flushdraw van villain compleet maken en het lijkt me dan niet verstandig om te betten om te kijken waar je staat. Volgens mij is de hand wel verstandig gespeeld.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Ik ben het met raasz eens. Voor een beginner is dit zeker een goede line.

Ik ben eigenlijk veel minder de turn gaan chekken omdat ik naar mijn mening veel meer value kan halen uit handen.

Stats zouden weer eens zo ontzettend fijn zijn bij het analyseren van een hand... serieus gebruik stats en zet ze erbij.

Villain utg+1 raised 3bb (ik neem aan dat hij hier een fish is) hier kunnen we hem op een range van:

JJ->AA
      AQ+

zetten. Ik ben er zowiezo van overtuigd dat een fish dit raised. Sommige fish raised AJ en TT ook maar voor de zekerheid sluit ik dit even uit.

Jij reraised wat ik altijd doe. Reraisen zorgt ervoor dat het initiatief bij jouw ligt en je het geld er preflop in een soort 50/50 situatie in krijgt en hopelijk vaak dmv een cbet JJ,QQ,AK,AQ weg kan filteren. (JJ QQ gaan meestal niet weg btw) Als dit wegbetten vaak genoeg werkt maak je winst (denk ik).

equity win tie pots won pots tied
      Hand 0: 49.289% 37.61% 11.68% 401838924 124799748.00 { JJ+, AQs+, AQo+ }
      Hand 1: 50.711% 39.03% 11.68% 417039276 124799748.00 { AKs, AKo }

Zoals je ziet is AK gewoon over het algemeen heel sterk preflop AA em KK 4betten meestal nog wel preflop. Postflop is de situatie anders. TT->QQ gaan jouw niets meer afbetalen op een A of K hoog flop. En de enige handen die jouw nog actie gaan geven zijn handen waar je ver op achterligt. De enige hand die nog cool is is AQ. Helaas is het voor een beginner meestal af te raden all in te gaan met alleen toppair...

Je flopt 1/3 keer een pair op de flop waar je value uit wilt halen. 2/3 keer flop je niets. Een cbet gaat ook weinig werken omdat JJ, QQ, (AA , KK) je gaan callen of raisen. AK en AQ folden dan en haal je geen value meer uit.

Enige manier om nog value uit QQ JJ enzo te krijgen is door als het ware preflop te cold-callen, je Top pairs te callen op de flop als zij uitbetten. Behind te chekken op de turn om een bet op de river te inducen. Die bet minraise je dan en hopelijk krijg je nog een call. Als de gene niet bet op de river bet jij 1/2 pot.

Of te wel. Als iemand tight raised berijk je heel weinig met AK. AK is echt een hand die je tegen een aggro fish wil spelen die met KJ KT kQ in de potten zit als je eenmaal wat meer handen hebt gespeeld kun je er zelf achterkomen wanneer je heel veel value uit AK kunt krijgen. Ik heb IP AK zelfs al een paar keer gefold tegen ultra tighte raisers. (passive fish is meestal heel tight met raisen).

GERBUIK DUS STATS.

Ik raad je trouwens wel gewoon aan om te 3-betten want als je called kun je ervoor zorgen dat andere dudes met niet te voorspellen handjes de pot inkruipen.... MET positie op jouw en AK is dan echt een bggr hand omdat fouten zo makkelijk gemaakt kunnen worden ermee.

Maar probeer het eens. Als je ziet dat iemand 5% raised en je reraised of called en je ziet een flop en je hit. Kijk eens of je een paar extra bets uit kunt lokken. Het nare is wel dat als je niet reraised je niet de extra info kunt krijgen over AA en KK die meestal wel 4betten.

Ik gebruik op het moment realtimeHUD en werkt prima. De enige manier hoe je kunt leren omgaan met stats is door handen te posten met stats erbij.

equity win tie pots won pots tied
      Hand 0: 43.639% 29.93% 13.71% 270616572 123919152.00 { QQ-JJ, AQs+, AQo+ }
      Hand 1: 56.361% 42.65% 13.71% 385641636 123919152.00 { AKs, AKo }

voor post flop spel als je zeker weet dat aa en kk er niet bijhoren.

ARGggg uiteindelijk kan ik je helemaal niets zeggen. Ik spreek mezelf tegen over callen en raisen. Reraise maar gewoon standaard preflop. Postflop wordt echter een stuk lastiger.

======================================================

post flop gebeurt er iets leuks.

Op de flop kunnen we door zijn c/c hem op een range van top pair en enkele draws zetten.

Op de turn komt een mogelijke flush.

Op de river bet hij ineens 1$ uit. Hier heeft hij of een K of een flush. Ik denk niet dat QQ of JJ hier gaat lopen betten die spelen eerder c/c. Ik denk echter dat een K vaker voor komt dan de flush dus call ik hier zeker maar is er niet een manier om meer value te kunnen krijgen uit de K?? Maar wat we hebben gedaan is de straight draw een freecard geven en een hoop centen niet kunnen krijgen uit de K die veel vaker voor komt dat de flush.

Als je de turn gewoon nog eens bet laten we zeggen 1$ en fold op een raise. (raise is hier eigenlijk altijd een monster) en de river nog eens bet laten we zeggen 1/2 tot 2/3 pot en fold op een raise ( de raise komt hier heel weinig voor. Als iemand de turn alleen called is het meestal een K vandaar dat je de river ook dikker kukt betten.) Misschien maak je dan meer winst. Ik doe het in ieder geval wel zo en (heb helaas geen pokertracker) speel ik volgens mij veel winstgevender.

Eerlijk is eerlijk. Je krijgt lichtelijk grotere money swing maar ik denk dat goed valuebetten heel belangrijk is.

Maar zoals je nu speelt is wel solide en ik raad het je aan gewoon nog ff zo door te grinden. Het is de beste manier om met NLHE te beginnen. Gewoon echt risicoloos grinden. Op de manier zoals je dan bezig bent krijg je van die mooie kaarsrechte lijnen. En op 5NL kun je 100% zeker een winrate van 10bb/100 krijgen als je voor de rest niet donkey bent.

CONCLUSIE:

AK is een hand waar je het liefst tegen een limpcaller speelt die een brede range heeft met veel Ktjes.

AK is een kut hand tegen iemand die preflop tight loopt te raisen

AK is een hele fijne hand om tegen een loose aggro fish te spelen.

Tegen TAGS berijk je eigenlijk helemaal niets met de hand. Concentreer je op het opzetten van traps tegen TAGS.

Tegen fish is het gewoon valuebetten tot je doodvalt. Concentreer je meer op het behalen van value dan op de pot onder controle te houden. Dit betekend neit dat je altijd all in moet zijn. Maar schrik niet zomaar af van een reraise op een droog A hoog flop. Tegen een fish ben ik hier eigenlijk altijd weer verder aan het raisen.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hey Jonas,

Tnx voor je zeer uitgebreide reply. De stats heb ik er niet bij omdat er slechts 10 handen gespeeld zijn.
      Vind het zelf ook zo lastig zo'n situatie, vooral zonder reads.
      Zelf heb ik het idee dat ik m harder had moeten spelen, alhoewel ik op deze manier wel het meeste geld eruit heb getrokken als ik kijk naar zijn hand (A Q)

Groeten,
      Leo
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Meestal bet ik de turn opnieuw voor bescherming. Wanneer ik daar gecheckraiset wordt, of een call en een grote bet krijg op de river, fold ik. Maar je ziet hier ook vaak een zwakkere K, QJ of zelfs AT waar je value uit wil halen. Pot controle is hier een dubbelsnijdend zwaard, want een 4e schoppen of een straatkaart (9 of A) wil je niet zien vallen.