QQ na raise/reraise/call in BB

• LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Titan Poker Missoula 0.10/0.20, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button ($18)
      SB SB ($3.88)
      DavidDutch BB ($4)
      UTG ($22.87)
      UTG+1 ($3.30)
      MP MP ($17.69)
      MP ($20.23)
      CO-1 ($20.50)
      CO CO ($5.43)

Preflop: DavidDutch is in the BB with Q:diamond: Q:spade:
      2 folds, MP raises to 0.40, 2 folds, CO raises to 0.80, 1 fold, SB calls 0.70, DavidDutch ???

Wat doe ik hier?

Call ik gewoon, om te zien wat de flop brengt? en dan afhankelijk van wat de fflop brengt push/fold? risico is wel dat MP reraised, omdat die als eerste raisde
      Of ga ik All in en hoop ik tegen 1 speler te komen zitten? Folden lijkt me geen optie.

Oh ik vergeet, dit is mijn eerste hand aan deze tafel, dus heb geen enkele reads op de spelers.
  • 11 antwoorden
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      volgens mij zegt de SSS dat je QQ moet folden na een raise en een reraise

je hebt geen setvalue met zo'n kleine stack, dus dat kan ik me goed voorstellen
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Ja na 1 raise moet ik raisen na een reraise moet ik folden, maar zijn reraise is maar 2x de eerste raise, en en word gecalled, dus dat veranderd de zaak.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      juist die kleine raises betekenen vaak monsterhanden. hier flat callen is het slechtse wat je kan doe, er zit nog iemand achter je die kan raisen. als je hier zelf nog een x raised ben je op de flop iegenlijk al pot comitted, het is dus beter om hier te pushen dan iets van de helft van je stack te raisen. beste optie lijkt me hier folden. kans is groot dat je hier tegen azen of koningen zit. zo niet dan zit je in ieder geval tegen a/k. dan heb je ook nog maar een coinflip. ik weet dat het pijn doet. maar folden zou hier denk ik de beste beslissing zijn.
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      Is dat wel zo? Volgens mij worden 2 kleine raises gewoon gezien als raise en reraise
    • titi87
      titi87
      Bronze
      zeker push/fold, als je hier tegen AK en AQ zit heb je een monstertje. Maar door die miniraises lijkt het idd of je tegen minimaal 1 AA of KK zit.
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Ok, ik geef toe, fold is hier waarschijnlijk het beste, maar af en toe ben ik eigenwijs....

DavidDutch moves all-in for 3.80, MP calls 3.60, CO calls 3.20, SB moves all-in for 3.08.

Flop (15.88) 4:heart: 3:heart: 9:spade:
      MP checks, CO moves all-in for 1.43, MP calls 1.43.

Turn (18.74) 5:diamond:

River (18.74) 9:club:

CO shows K:club: A:heart:
      SB shows T:club: J:club:
      DavidDutch shows Q:diamond: Q:spade:
      MP shows T:spade: 7:heart:

DavidDutch wins 18.74 with Two pair, Queen's and Nine's with a Five for a kicker

.... en af en toe pakt het goed uit :D grootste pot ooit voor mij in SSS

niet briljant, maar wel lekker, en moest hem dan ook even posten, hehe
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      Het gaat er in principe niet eens om wat het beste is hier. Je speelt SSS, wat op een bepaalde manier is uitgedacht. Als je wilt profiteren van de voordelen van deze strategie, meot je haar wel volgen.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Ik zie minraises juist als zwakte, tenzij ik het Villain heb zien doen met monsters. Komt zeker voor, daarom altijd opletten waarmee ze dat doen en notitie maken. Tegen een unknown zie ik een minraise standaard als zwakte.

Ik zou het in dit geval dus ook niet zien als een raise/reraise situatie, maar alsof er maar 1 raise is geweest van CO. Die is zelfs al aan de lage kant met een 4BB raise. Met de SB caller kan je alleen pushen omdat je op elke flop All-in gaat. Zonder verdere reads zou ik hier dus pushen.

Zelfs al hadden CO en SB alleen de minraise gecallt, dan had ik hier ws al gepushed omdat je dan ook All-in bent op elke flop en je wilt hier niet spelen in een multiwaypot.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Jammer gepost nadat je de hand had gezet :( (overigens niet gezien voor ik poste).

Wel notitie maken dat MP minraist met T7o en een All-in callt ermee. Heerlijke spelers zijn dat. Die call van SB is ook twijfelachtig. Moet je nog hard werken ook voor al die notities :D
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sreteb

Zelfs al hadden CO en SB alleen de minraise gecallt, dan had ik hier ws al gepushed omdat je dan ook All-in bent op elke flop en je wilt hier niet spelen in een multiwaypot.
      Dat was dus mijn idee, ik wou tegen 1 speler komen te zitten, AK/AQ en any pocket pair was mijn inschatting. AA/KK kan ook, maar dat is dan pech, en dan was de raise waarschijnlijk hoger geweest, of juist een call. En de caller had zeker gereraised.

Ik schrok toen ze allemaal heel vrolijk callde zonder er tijd voor te nemen, maar toen ik zag wat ze hadden lag ik in een deuk. En ben inderdaad druk gaan noteren, lol weer een paar buddy's!
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      op lage limieten moet je je tegenstanders vooral niet overschatten ;)
      ik had hem niet gefold, QQ op die limiet en SSS is voor mij hetzelfde als KK of AA

groeten