my first 90ppl sit en go

• weedbolly
      weedbolly
      Bronze
      1€ sit & go @ fulltilt (dubblestack) - 90 deelnemers

In het begin merkte k dat er veel mensen los speelde , dus natuurlijk speelde ik teigth en al snel kwamen de KK tegen ....... dubbleup ........ en ik had dus snel de luxe gekregen van op de top hands te wachten. ik merkte dat toen de blinds omhoog gingen en we dichter bij het geld kwamen , iedereen serieus bang kreeg. ik dacht van ik ga voor de winst en zal dus hun chips met plezier af nemen . ik raisde iedere pot bijna en kreeg zelden een call. buiten 1 x voor een moeilijke keuze te staan , liep alles perfect; die moeilijke keuze was een allin callen voor 30 procent van m'n stack ongeveer met 66, het bleek een goeie call te zijn want de tegenstander draaid een Qj om en ik had een 50 - 50 shot , ook was ik al voor 1/3 van die 30 procent in de pot betrokken , vanwege m'n raise... ik kreeg dus beter als 2-1 om de call te maken en daarom vond ik dat ik deze kon maken. zelfs in het ergste geval was ik 4-1 en kreeg ik een redelijk aanbod van odds...

nu zat ik aan 20k chips ongeveer.... en wat valt er uit de lucht !!!!! AZEN !!! ak AQ..... een mega rush aan hands..... allemaal ben ik all in gegaan voor gwn de blinds op te rapen en me niet in de probleme te werken , en er callde een chipleader .... juist op het moment dat ik die azen had... 40k was m'n stack en ik was in de money!! , ik heb toen relatief teight gespeeld tot aan de finale table. waarna ik 3 man weg werkte tege een goeie prijs.... ik stond nu 2de in het tournooi... met een stack van 55k ongeveer. ik en de chipleader begonnen een raise spelletje ... want iedereen folden naar ons toe.. tot op 1 moment waar iemand allin gaat voor een zielige 1k ...... ik en chipleader callen....... ik had K10 en dacht dat dit een goeie hand was want ik zat in de small blind met de chipleader links van me (kuttige plaats i knowz).... ik hit de nutz een rainbow flop met Q J 9 ..... de chipleader raised me..... ik wil hem duidelijk maken van fold... want eigenlyk zoek ik niet om een grote pot tege 'm te spelen , of wil ik niet dat een AK / A10 nog in de pot komt om mij te verslaan , ik reraise 'm all in , zijn raise was iets van een 5K .... en de blinds waren 300/600... ik ga dus allin en hij called , hij draaid pocket 99 om en maakt z'n house op de river, ik ga op 6de plaats er uit , terwijl ik wist dat ik zeker in de top 3 kon geraken..... maar ik was die avond echt uit op winnen en daarom dacht ik ook het risico nam. De nutz folden kon ik niet doen , maar het deed wel pijn om er zo uit te geraken.... was dit een slechte play? had ik moeten flatcallen ? in mijn ogen wouw ik geen freecards geven daar.... zijn stack was btw een 150k , en ik moest zowiezo via hem gaan dubbele om toch te kunnen winnen...

is er iets dat ik fout heb gedaan in die laatste fase ? wat hadden jullie mss gedaan ?

Greetz iwan
  • 4 antwoorden