AJs in MP

• LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Titan Poker "TURBO" Benayoun 0.10/0.20, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button Button ($12.70)
      SB ($28.81)
      BB ($3.70)
      UTG ($1.20)
      UTG+1 ($28.45)
      MP ($20.08)
      DavidDutch MP ($3.43)
      MP ($19.80)
      CO-1 CO-1 ($12)
      CO CO ($18.24)

Preflop: MP is in MP with J:club: A:club:
      3 folds, DavidDutch raises to 0.80, 1 fold, CO-1 calls 0.80, CO calls 0.80, Button calls 0.80, 2 folds.

Flop (3.50) A:spade: K:club: 4:club:

Ik weet AJ in MP is fold, maar suited speel ik iets anders, dus raise ik hier in MP. ik krijg 3 callers. Flop is goed voor mij, TP met goede kicker, en Nut flush draw.

Check/raise ik hier of ga ik meteen allin? Ik ben er vrij zeker van dat ik hier voorlig, en dit is dezelfde tafel als de KK die ik zojuist heb gepost, vrij loose met 2 tighte spelers, die niet in de pot zitten.
  • 5 antwoorden
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      S00ted of niet maakt voor een SSS niet uit.

As played, shove flop. Je moet op deze limieten gewoon ABC poker spelen. Dus je goede handen betten en je slechte folden. Er zijn genoeg mensen die je toch niet geloven en je callen met 2nd of 3rd pair.
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Ja maar ik probeer toch wel een beetje dieper te denken dan puur volgens SSS handelen, is leerzamer en leuker, en als je SSS goed onder controle hebt kun je wel een beetje afwijken toch?

is een check/raise hier niet verstandig om een bluff uit te lokken? en hopen dat die bet klein genoeg is om meer callers te krijgen en dan reraisen? Ik ben vrij zeker dat ik hier win.

Ik speel deze hand trouwens wel volgens het boekje maar achteraf gezien vroeg ik me af of ik hier niet meer uit had kunnen halen.

DavidDutch moves all-in for 2.63, CO-1 calls 2.63, 2 folds.

Turn (8.76) 7:club:

River (8.76) 6:spade:

CO-1 shows 4:heart: 2:heart:
      MP shows J:club: A:club:

MP wins 8.76 with Flush (Clubs) with Ace high
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Je moet ook zeker verder kijken dan de SSS artikelen, dus dat is heel goed van je. Maar probeer daarbij wel je positie in de gaten te houden.
      Je raist met een speculatieve hand en je krijgt 4 callers, die je OOP moet spelen. In dit geval krijg je de perfecte flop en maakt de shove, imo, een no-brainer. Maar zo'n flop krijg je ook niet altijd en dan heb je een moeilijke beslissing op de flop.

Wanneer je wat wilt verder kijken dan de SSS. Probeer dan low PP, high SC's en Axs te spelen van CO en BTN. Het is ontzettend belangrijk dat je positie gebruikt in je spel.

Als je checkte, dan ga je ervan uit dat iemand zou raisen. Het zou best kunnen dat iedereen checkt en dat de turn een non is en dat iemand dan ineens 2 pair heeft.
      Shove op flop is goed en je dubbelt daarmee, dat is prima resultaat voor een SSS.
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sreteb
      Als je checkte, dan ga je ervan uit dat iemand zou raisen. Het zou best kunnen dat iedereen checkt en dat de turn een non is en dat iemand dan ineens 2 pair heeft.
      Daar heb je een goed punt, had ik niet aangedacht om eerlijk te zijn. Dat risico zit er ook in en dat loop ik tegen een muur. Zal ik onthouden ;)

Ik probeer wel zoveel mogelijk in positie te spelen, UTG speel ik alleen AA-JJ en AK. MP alleen AJ+ suited, afhankelijk van mn reads. rest gaat alles zoveel mogelijk volgens SSS.

Hoewel ik er een handje van heb om PP proberen te limpen en een cheap flop te zien. Dat ben ik af aan het leren :P alleen 77+ vanuit CO of beter.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Met een paar limpers voor je, kan je best proberen 66- te spelen van CO en BTN. First in, steal ik daarmee.

M'n punt was meer dat je best je range kan verbreden, maar doe dat dan vanaf late position. Je hebt na de flop iig positie en dan kan je altijd nog beslissen of je een cbet moet maken of niet.

Het is ook, wat je al zegt, afhankelijk van je reads en de tafel.