KA op drawy board

• LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Titan Poker Centenario 0.10/0.20, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button kaikokkai ($6.18)
      SB mike66362 ($21.27)
      BB Lafantino ($4.93)
      UTG nikos91 ($8.18)
      UTG+1 DavidDutch ($4.50)
      MP zblabunka ($9.45)
      MP gonZodinHo ($28.25)
      CO-1 RockyDon ($12.41)
      CO Happonaama ($16.62)

Preflop: DavidDutch is UTG+1 with K:club: A:spade:
      1 fold, DavidDutch raises to 0.80, zblabunka calls 0.80, 6 folds.

Flop (1.90) K:diamond: T:heart: 5:club:
      DavidDutch bets 1.20, zblabunka calls 1.20.

Turn (4.30) J:diamond:
      DavidDutch ???

Wat moet ik nu doen? geen reads op hem, hij called preflop en called flop vrij snel. Zou hij een set gehit hebben? Heeft hij AQ, of misschien toch middle pair met redelijke kicker? misschien A10 of A5, of J10? Ik heb geen idee.

Push ik hier all in? of check/fold ik omdat de kans groot is dat ik beat ben?
  • 12 antwoorden
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      Conform de SSS is dit een push denk ik, je hebt een made hand en de verhouding tussen je raise en je stack geeft aanleiding tot een all-in
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Wanneer Villain z'n set heeft gekregen op de flop of een straight op de turn. Dan ga ik broke hier. Ik zie niet in hoe je nog kan wegleggen.

Je had mss iets meer kunnen betten op de flop (1,40/1,50 of zo) zodat je makkelijker committed zou zijn op de turn.

Verder goed gespeelt, als je pusht op de turn.
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Het enigste wat me niet aanstaat aan SSS is het all in syndroom, ik probeer juist toch wat meer informatie van de tafel te halen voordat ik beslis, en $2,50 vind ik meer dan genoeg om te folden als ik twijfel.

Let wel, deze vragen komen pas nadat ik mijn handen heb bekeken, als ik speel speel ik vrij strak SSS en 9/10 keer volg ik wel de richtlijnen, maar achteraf ga ik denken en zo probeer ik mn spel te verbeteren, zodat ik in deze situaties niet blind de rest van mijn stack erin gooi.

Want vaak gebeurt het dat ik weet dat ik beat ben, maar omdat ik zogenaamd commited ben call ik en verlies ik mn hele stack. Dit probeer ik nu een beetje te veranderen.

Deze speel ik dus ook volgen SSS maar achteraf gezien heb ik gelijk, en was ik beat op de turn. hier kom ik met geluk weg.

Turn (4.30) J:diamond:
      DavidDutch moves all-in for 2.50, zblabunka calls 2.50.

River (9.30) 5:heart:

DavidDutch shows K:club: A:spade:
      zblabunka shows J:club: T:spade:

DavidDutch wins 9.30 with Two pair, King's and Five's with a Ace for a kicker
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Er is niks mis mee dat je informatie wilt hebben van de tafel. Ook heel goed dat je je spel wilt verbeteren en dat je nadenkt over de handen en andere lijnen bedenkt. Dat zal je spel alleen maar ten goede komen.

Het voordeel van SSS is dat wanneer je speelt je al bereid bent om te spelen voor je stack. Je hebt bijna geen moeilijke beslissingen omdat je de odds krijgt om te shoven. Wanneer er een scare card komt, kan je best beat zijn, maar nog wel de odds hebben om te callen of shoven.

Het gaat erom hoe vaak je denkt voor of achter te staan. Maar wat dat betreft is het aloude advies "bij twijfel fold". Denk dat je wel een beetje aan het doemdenken bent. Wanneer je QQ hebt, is het niet standaard dat iemand KK/AA heeft. Het gebeurd, maar je bent niet altijd beat.
    • xordeh
      xordeh
      Bronze
      Ik ga hier met plezier broke.

Als je meer info wil is het niet zeker of SSS wel de ideale speelwijze is voor jou. no offence.

Wel positief dat je meer info wil enzo, betekend dat je gedreven bent.

NH!

greetz,

jeroen
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Nee joh, ben niet aan het doemdenken :P en ik speel ze allemaal volgens SSS. Waarschijnlijk valt dit meer in de BSS? Maar daar is mn BR nog niet groot genoeg voor.

Ik wil gewoon naderhand dieper op de hand ingaan, hoe ik hem ook gespeeld heb, doet er niet toe. Ik vraag me af of ik hem beter had kunnen spelen das alles :) En dat dan gaan proberen te toepassen om zo nog meer uit de SSS te halen door iets complexer te spelen.

Als hier iedere hand volgens SSS gespeeld word, en gepost word, wat heeft het dan voor zin om die handen te evalueren? dan kan je net zogoed even in SHC kijken en dan weet je het ook :P want het is simpel, push/fold met een bepaalde hand, geen evaluatie voor nodig. Het enigste wat er dan gezegd word, ga SSS artikelen nog maar eens lezen...
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      Dat is wel zo ja. Maar de SSS is een beginnersstrategie om je BR op te bouwen.

Ik trek het zelf niet om zo te spelen en speel het ook niet.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Je kan SSS ook nog op de hoge limieten spelen. Je moet dan alleen wat aanpassingen doen.

Je kan met BSS een hogere winrate halen, maar dus ook meer verliezen.
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      er zou toch ook een advanced SSS artikel komen?
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Verschillende zelfs, maar die komen in de contentweek.
      Begint volgende week.
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      dat is misschien wat voor de topicstarter
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Zeker weten dat ik op die artikelen zit te wachten, SSS is een strategie zonder al te veel te denken. Dus wat geavanceerder lijkt me wel leuk :)