coaching hand helemaalnicks

• helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      De meeste mensen hier weten het engelse forum niet te vinden, en zag toch wat hollanders op de coaching, dus als je et niet erg vind, post ik hier ook. Btw, ik wil niet meedingen voor die prijs, die speel ik nl. toch niet :D .

PokerStars Game : Tournament #79689170, $15+$1 Hold'em No Limit - Level V

MP3 (2275 in chips)
      CO (1965 in chips)
      BU (3655 in chips)
      SB (4135 in chips)
      HERO(BB) (1470 in chips)

*** HOLE CARDS ***
      Dealt to HERO [Q K]
      MP3: folds
      CO: raises 150 to 300
      BU: calls 300
      SB: folds
      HERO: calls 150
      *** FLOP *** [5 3 T]
      HERO: bets 1170 and is all-in

This hand wasn't played right, and wasn't wrong either imo. I think it's good play, but that's matter of opinion i guess.

Preflop. I have KQo, pretty good hand, at this limit a miniraise usually means weakness (any king with a kicker, any ace, low pairs, qj). I get 1:5.5 pot odds. I don't think I have much FE, but have to call imo.

Flop: Now this is interesting. I have 2nd nutflushdraw, and 2 overcards. Im favourite against any pp (except aces), have some odds against a set, or 2 pair, and most important, I have good FE on this sick board. On the one hand, it's dry, on the other hand, it's monochrome, so dangerous. Odds of someone having hit here are quite small, and if I get a call, Im often in good shape still. I even have FE against AhX (the hand i dont want to call). I know I have FE because I saw him think a long time, or this was a coincidence, but I dont believe that. Anyway, a lower raise would commit me, and the good FE, plus good equity with a call, made me push this flop for +/- pot size. Discuss!
  • 6 antwoorden
    • titi87
      titi87
      Bronze
      love the move. wel risky, maar zal je tegenstander zeker aan het denken zetten, zelfs met AA is lastig callen hier. Denk dat als je checkt je de hand sowieso kwijt bent. Nice move, ben erg benieuwd naar het resultaat! :D
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi,

Ik heb deze ook even ingevoerd in de SNG Wizard en preflop een push zou niet goed zijn. Ik moet wel zeggen dat ik dit eventueel ook nog een optie vond gisterenavond. Maar is nie goed dus. :D

Dat je hier callt lijkt me logisch gezien je hand en de odds die je krijgt.

Op deze flop zou ik ook gepusht hebben.

CO heeft al niet een al te grote stack en zijn minraise hoeft niet per definitie een monster te betekenen. Ik denk dat je tegen hem best fold equity hebt aangezien hij bijna moet callen voor zijn tournament life en mocht je gecalled worden dan heb je nog steeds genoeg outs met eventueel je overcards en de second nut flushdraw. BU was 1 van de 2 bigstacks aan de tafel en zijn call preflop duidt voor mij op een niet heel sterke hand. Ook tegen hem heb je naar mijn mening genoeg fold equity en ook hier geldt weer dat je nog volop outs hebt wanneer je gecalled wordt.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Wat ik nog wel een interessant aspect vind aan de hand is de call van CO. Zou je hier na de discussie nog op terug willen komen? Vanuit de positie van CO. Welke mogelijke holdings hij denkt dat jij kan hebben, de pot odds, zijn outs, zijn tournament life en natuurlijk nog BU die achter hem zit.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Ik moet wel zeggen dat ik dit eventueel ook nog een optie vond gisterenavond. Maar is nie goed dus.

op zulke lage limieten heb je in dit soort situaties echt weinig FE, en je ligt bijna altijd 55-45 of 60-40 achter.
    • Disability
      Disability
      Bronze
      Ik hoor iegenlijk te studeren nu (tentamen vrijdag) maar kan het niet laten mijn mening ook maar even te geven.

Preflop shove ik inderdaad niet graag met KQo te weinig FO, dus ben het eens met je call PF. De flop is niet ongunstig en dus zou ik hier ook een shove overwegen (normaal uitbetten kun je niet zoals je al aangeeft), villain op de CO heeft weinig handen waarmee hij zal callen zeker gezien het feit dat er nog iemand achter hem zit, FE genoeg dus. Lijkt me dus niets mis met deze play, hopende dat villain op de button niet heeft besloten PF te callen met Axs.
    • veeRtje
      veeRtje
      Bronze
      Im favourite against any pp (except aces)

Ik kan nog 5 pp opnoemen waarop je niet meer voorligt

verder, prima gespeeld lijkt me