bss 10nl: shorties pokerstrategy slopen!!! yeah!!!

• ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      0/0 No-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with J:club: , J:heart:
      5 folds, MP3 raises to $0.40, 2 folds, Hero raises to $0.65, BB folds, MP3 calls $0.30.

Als ik het me goed herinnerkun je vanaf die positie als shortie meer handjes spelen. Hij raised hier ik dacht als ik nu reraise dan kan hij twee dingen doen waarmee hij me rete veel info geeft. A: schuif: AA KK (QQ..?) insta fold. Het beste dat ik hier kan krijgen is een coinflip en dat hoeft niet voor me.
        B: Hij called. Zwakte... AQ/ AK / (JJ of QQ... ?) als er op de flop hoge kaarten komen kan ik easy folden.

Flop: ($1.35) 4:diamond: , 3:heart: , 8:spade: (2 players)
      Hero checks, MP3 bets $1.15 (All-In), MP3 raises to $1.15 (All-In), Hero calls $1.15.

Hier is het leukste!!! allemaal lage kaarten. Nu is een feit dat een shortie een C-bet plaatst dit betekend voor hem sinds te wijziging van de cbet regel dat ie moet pushen. Als ik hier bet dat fold hij met AK AQ dus ik moet hier chekken. Om hem te trappen!

Turn: ($3.65) 4:heart:
      River: ($3.65) K:heart:

Gast laat AQo zien en unjoint de tafel :P dat voelt nog eens goed!!!

Final Pot: $3.65

toch een lekker potje!
  • 20 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Kijk dit zijn nou eigen analyses die je wel ver gaan brengen en ik ben ook heel blij dat je maar tot die 1% hoort die wel op de Shortstackstrategy weet te anticiperen. :D

Even voor de andere leden die dit lezen:
      Tegen 99% van de bigstack spelers hoef je hier dus niet bang voor te zijn! Die letten nog geeneens op dergelijke details en zien je juist als minder gevaar aangezien je maar een kleinere stack hebt (psychologische invloed).

Maar terug naar de analyse: Vind het inderdaad een hele goede analyse! Goed alles beredeneert en overal perfect op geanticipeert.

Wanneer je dit ook met de bigstack vs bigstack strategie gaat doen ga je het nog ver schoppen ;)
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Maar analyses maken op die dudes is zooo simpel. Ik zat zojuist ook echt blinds te stealen met echte troep kaarten zo mooi is dat als enige bigstack aan een tafel zitten van 9 shorties... (tards)

ze zijn te lezen als een boek

maar het ding is dat ik ultra slecht ben in het opstellen van ranges bij biggies. Want ik weet eigenlijk nooit wat een fish kan hebben. En de meeste weak tight spelers speel ik er ook uit als ik zie dat ze niets gehit hebben. Het begint alleen moeilijk te worden als toughies op hogere levels tegen mij beginnen terug te spelen...... dan houd het echt op voor me. :(
      Dan wordt ik namelijk meestal gewoon bang. Gisteren werd ik er zo vies uitgespeeld nadat ik hem probeerde te bluffen.. terwijl ik gewoon echt een goede image had..:(
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso
      Het begint alleen moeilijk te worden als toughies op hogere levels tegen mij beginnen terug te spelen...... dan houd het echt op voor me. :(
      Dan wordt ik namelijk meestal gewoon bang. Gisteren werd ik er zo vies uitgespeeld nadat ik hem probeerde te bluffen.. terwijl ik gewoon echt een goede image had..:(
      Dit is nooit goed, als je als kleine speler net boven je limiet speelt, en dan bedoel ik niet alleen met je bankroll, maar voornamelijk als je je niet goed voelt voor de limiet waarop je speelt, dan kun je nog zo je best doen, ervaren spelers merken dat aan je, en gaan je onder druk zetten. Bouw eerst meer vertrouwen op op limieten waarop je zelf voelt dat het goed gaat, en dan gaat het vanzelf ook beter op hogere limieten tegen spelers die veel meer ervaring hebben dan jou. Ik vind het wel heel knap dat je bij jezelf merkt dat je die limieten niet fijn vind en daarom toch lager speelt. Veel suc6 iig!
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ja maar was 60% fish 40% tags dus ik vond dat ik wel daar kon blijven

ik bedoelde zeg maar thinking levels niet stakes...
      Meestal weet ik na een reraise op mijn bluff of een shove op mijn reraise niet meer zeker of het een prut hand is of een sterke made hand en leg ik af...
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      tjah, als meer dan de helft al niet snapt waar ze mee bezig zijn, dan kun je idd maar beter blijven zitten :D

En met je vraag, daar kom je vanzelf overheen met de tijd. Veel ervaring maakt ook dat je vanzelf opmerkt vanuit welke situatie ze (re)raisen en met wat voor kaarten ze dat doen. Dan leg je ook minder vaak onterecht weg, en profiteer je van hun fouten.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Even voor de goede orde:

Ik vind de analyse erg goed, omdat je hier potentie laat zien om ver te komen in poker. Wanneer je ook zo diep in de andere handen duikt en de psychologische aspecten, bankrollmanagement etc allemaal toepast is er veel mogelijk.

Wel wil ik nogmaals benadrukken dat je als Bigstack de shortstacks beter uit de weg kunt gaan. Te lezen of niet te lezen, hun range ligt vaak voor op de handrange van een bigstack! Ook is het bedrag wat je van hen kunt winnen te klein om speculatieve handen te kunnen spelen.
      Met andere woorden leg je het vaker af tegen iemand die goed Shortstackstrategie speelt als dat je er tegen wint.

Nu had je een aardige hand die je keurig hebt gespeeld. Maar het ging mij vooral om de analyse die ik erg goed vind, de manier waarop je de hand analyseert. Echter, krijg alsjeblieft niet het idee dat je door het voorspelbare aspect, ook stelselmatig zal winnen tegen een shortstack speler, want dit is absoluut niet waar. Je kreeg nu ook een goede flop, anders was je gewoon $0.80 kwijt geweest. Gebeurt dit 3 keer, ben je al weer verplicht om een all-in te winnen tegen zo'n SSS-er. ;)

Dus hou je voeten op de grond en probeer de manier van analyseren toe te passen in je bigstack vs bigstack strategie. Ga niet voor het onmogelijke en dat is stelselmatig de SSS-ers opzoeken met het idee dat je tegen hen winstgevend kan blijven spelen.

Voor de andere leden:
      Het voorspelbare aspect van deze strategie geldt overigens alleen voor mensen die de strategie ook goed kennen. Dit kan alleen voorkomen bij leden van PokerStrategy. Je snapt al dat dit maar een percentage is van alle pokerspelers die er zijn op de pokerroom. Maar zelfs wanneer je tegenover een PokerStrategy lid zit, dan nog zal je vaker voorliggen op zijn range, omdat je als shortstackstrategie speler alleen maar de beste handen speelt.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      nee dit weet ik ook maar al te goed sharp. Maar dit was echt zon one of a kind situatie...
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      ok, was ook ff voor de zekerheid ;)
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Maar zelfs wanneer je tegenover een PokerStrategy lid zit, dan nog zal je vaker voorliggen op zijn range, omdat je als shortstackstrategie speler alleen maar de beste handen speelt.

ik was er eens eentje tegengekomen in de chat, ik denk niet dat sss spelers graag tegen bss-spelers spelen. Het probleem is, dat de pokerstrategy spelers gemiddeld beter flops lezen, minder bluffen, en EXACT weten hoe de sss-speler speelt. Dit maakt het leven van de sss-speler natuurlijk ook zuur, omdat de bss-er alleen zal spelen als hij voor ligt tegen de sss-er.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Het grote probleem voor de SSS-speler is, dat ze de BSS nog niet kennen en dus ook dat spel niet herkennen. Dit is toch een psychologisch nadeel.

De ongeduldige SSS-er zal dan ook sneller een fout maken tegen een BSS-er.

Is mij ook overkomen, al weet ik natuurlijk niet of het een BSS-er was.

Toch denk ik dat, juist bij cashgames, het spelen op de juiste kaarten uiteindelijk winst zal opleveren. Zelfs tegen mensen die de strategie kennen. De odds veranderen er niet door en er blijven altijd genoeg spelers over die de SSS niet kennen.

Tuurlijk kan ik het mis hebben, maar het lijkt me wel zo.

Overigens denk ik dat een SSS-speler die goed reads kan lezen, een variant kan ontwikkelen waarin hij soms met andere kaarten speelt en dus juist onvoorspelbaarder wordt dan de BSS-er denkt.

Maar dan is het geen SSS-spel meer, maar komt toch het (semi)bluffen en herkennen van tells en de reads aan de orde.

Zomaar wat gedachten.

Groetjes,

Z.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      zon spel is naar mijn idee zeer -EV op de lagere limieten. Je zal misschien lichtelijk voordeel hebben als je het ook echt goed doet. Maar moves maken als SSer (fout eigenlijk dat SS) is pas +ev (en nodig) Op hogere limieten.

Nee laten we het zo stellen. Moves maken zijn alleen plus EV als je een villain hebt die de SSS kent.

Er zijn nog genoeg mensen die het niet kennen.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Volgens mij heb jij niet zoveel op met dat SSS...

Zou je kunnen uitleggen waarom?
      Tenslotte besteden velen hun tijd eraan.

Groetjes,

S
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      of ik sssers niet liev vind?
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      hahahaha

Nee hoor...

Ik vroeg me af of je het SSS-spel geen goed spel vindt en zo nee, dan waarom niet.

Natuurlijk vindt je ze ook lief wanneer je het SSS nix vindt, want dan zijn zij jouw financiers, toch?

Groetjes,

Z.
    • Yoghurt1973
      Yoghurt1973
      Bronze
      "Hij raised hier ik dacht als ik nu reraise dan kan hij twee dingen doen waarmee hij me rete veel info geeft. A: schuif: AA KK (QQ..?) insta fold"

Hiervoor moet je stack size ratio snappen ;)

Ten tweede de SSS'er moet of all-in reraisen of FOLDEN, dus niet callen!

Wat wel waar is dat als je HU zit tegen een shortie en hij speelt SSS goed dan moet je inderdaad naar hem toechecken als je uit positie bent en goed heb gehit. Als je niet hit kan je natuurlijk altijd halve pot betten :D HU.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ik vind het een beetje lastig. Ik heb weinig implied odds tegen ze. Dus ik kan minder spelen. Dus ik niet liev vinden. Dus ik hun kapot boem maken. Tenminste probeer ik...

Ik vind het vervelend ja. Al moet ik zeggen dat ik vroeger wel geniaal vond om die biggies steeds in de val te lokken. Als bigstack verdien je volgens mij gewoon meer als je het beheerst.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Speel je ook onder de nick Ajfonso?

Want dan MOET ik echt een keer tegen je spelen hahaha

Maar ws. zit je op de hogere limieten.

Ik verkeer nog in het gelukzalige stadium van blij zijn met een duppie + per sessie :D

Succes met je sloopwerk maarrr....

be gentle with zeezout....

Groetjes,

Z.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      hey op party speel ik idd onder de naam ajfonso.

Ik zou het opzich best vet vinden op HU te spelen tegen je.

Ik zit nog steeds maar op 10NL. Heb in het verleden heel veel moeite gehad met pokeren. Ben het eigenlijk pas sinds laatste paar weken een beetje aan het begrijpen. (ik speel al 8 maanden schat ik :P ). Ik heb gelukkig nooit verloren. Heb altijd met low limit hold em wat centjes verdiend en met no limit verloren. Maar op het moment gaat het wel goed denk ik.

Wat voor limieten speel je?

Het zou me echt helemaal niets uitmaken of het 5NL was! poker gaat om poker vind ik en niet om stakes als je heads up gaat.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik speel eigenlijk alleen op Titan (en af en toe pokerstars, maar die hebben nu geen freerolls voor me)

Heb nog een tijd op Pitbull gespeeld, maar daar werd ik gek van de haperingen en compleet absurde spelafwikkeling.

Ik moet wel zeggen dat ik HU niet sterk ben, want zover kom ik maar af en toe...

Op Titan speel ik hoofdzakelijk NL10 met SSS en af en toe een S&G

Ik wil nog wel eens een 1/2 cent tafel spelen, maar probeer me vooral op het SSS te richten (lukt niet altijd :D )

Zolang ik nog niet de discipline heb om steady te spelen, blijf ik op de lage limiten.

Komt bij dat ik geen geld kan storten wanneer het mis gaat, dus doe ik kalm aan.

Maar mijn tijd komt wel hahaha

Onze HU ook!

Groetjes

Z.
    • 1
    • 2