AK mist flop, geen contibet, turn?

• martyk32
      martyk32
      Bronze
      Known players: (for a description of vp$ip, pfr, ats, folded bb, af, wts, wsd or hands click here)
      UTG+1:
      $4,94
      UTG+2:
      $6,98
      MP1:
      $2,83
      MP3:
      $6,47
      BU:
      $4,93
      SB:
      $4,73
      UTG:
      $2,34
      Hero:
      $1,96
      BB:
      $4,96
      CO:
      $5

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with K:heart: , A:club: . CO posts a blind of $0,04.
      2 folds, UTG+2 calls $0,04, MP1 folds, Hero raises to $0,24, 4 folds, BB calls $0,20, UTG+2 folds.

Flop: ($0,58) 5:diamond: , 9:spade: , 8:heart: (2 players)
      BB checks, Hero checks.

Turn: ($0,58) 7:heart: (2 players)
      BB bets $0,20, Hero calls $0,20.

River: ($0,98) 7:spade: (2 players)
      BB bets $0,60, Hero calls $0,60.

Final Pot: $2,18

Results follow (highlight to see):
      Hero shows [ Kh, Ac ] a pair of Sevens
      BB shows [ Ks, Th ] a pair of Sevens
      Hero wins $2.08 USD with a pair of Sevens with Ace kicker.

I raise voor de flop AK, mis hem op de flop. Maak geen continuation bet voor de verandering. Hij bet 20ct op de turn...

Hoe had ik dit anders kunnen doen? Dit was een type loose speler. Die indruk had ik al wel, maar het was nog niet genoeg bevestigd dus vond het een heel lastige situatie. Ik geloofde hem op de turn ook niet. plus ik heb 2 big overkaarten. Dan zet die me op de river voor het blok en dat was voor mn gevoel meer te wijden aan het feit dat ik de flop niet gebet had. Die kerel liep de kantjes eraf zag ik in de vorige situaties en ik ook met deze situatie vooral die laatste call.. Normaal folden dan met die 20 ct bet?? op een pot van 60 ct? lijkt me nietop de turn zat ik erg te twijfelen aan een paartje 10en of aq ofzo. Met name dat laatste dacht ik en hb daarom gecalled... Hij zat ook heel lang na te denken, waar duid dat meestal op? Uiteindelijk wel gewonnen maar totaal niet blij met de situatie waar ik in kwam,

Hoe spelen jullie AK die de flop mist in positie? conti bet he?! Of afh. vd tegenstander zeker?

Zijn lastige situaties...

Gast was superlijp trouwens zat later in de BB met KT op de flop toppaar dus ik bet standaard 2/3 pot hij called alleen, toen kwam mijn koning op de turn dus die checkte ik omdat ik voelde dat die gast wou gaan rammen... gaat hij allin met 3 dollar die ik natuurlijk callde.
  • 7 antwoorden
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      heads up na een check: knalle!
      niet cbetten is op de lange termijn echt -EV
      1/3 van de tijd hit hij niets (zeker na een check) en dan sta jij gewoon mijlenver voor met AK

in dit geval moet je spijtig genoeg folden, je had wss de pot kunnen oppakken op de flop en dan zat je niet in zo'n marginale situatie

over de hand erna: met top 2 pair op de turn niet de fout maken om te checken, het gebeurt vaak dat hij dan behind checkt en de river een lastige kaart is
      gewoon consequent betten en niet slowplayen tenzij met de absolute nuts of top set op een kakdroog board

groeten
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Je kan geen SSS spelen op 4NL omdat je niet kan inkopen voor 20BB. Je bent hier dus een BS.

Voor een SSS is die AK waarschijnlijk een push op de flop. Check/call is ook niet echt een optie voor SSS. Je bet of je fold.

Had hier wel een cbet van 0,40-0,50 gemaakt.

Na de check op de flop, kan je wel check/call doen op turn/river (als BS). Nu je die read hebt op Villain, kan je de volgende keer de river shoven.

Of je nu BS of SS speelt, Heads-up moet je bijna altijd een cbet maken. Wat Tim ook al zei, hij mist alleen 2/3 van de gevallen. Daarom is het winstgevend, het komt vaker voor dat hij mist, dan dat hij hit.

Wanneer iemand lang nadenkt op de micros, denk ik eerder dat hij tv kijkt oid, dan dat hij diep over de hand nadenkt.

Met een read op Villain dat hij de pot probeert te pakken met air, kan je prima een made hand naar 'm toe checken om een bet uit te lokken. Maar dan moet het wel een goede read zijn.
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Screteb, kan ik hem naar deze post ook versturen. Denk wel dat dit ook van toepassing is.

http://www.pokerstrategy.com/nl/forum/thread.php?postid=14457#post14457

Dus marty kijk maar eens op deze interessante ;) thread.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Natuurlijk, bedankt voor het meedenken :)
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      heel leerzaam allemaal, ik maak praktisch altijd een contibet. Die AK die heeft me al vaker in problemen gebracht waar ik dan niet meer uitkom. Je zei headsup een potbet maken, indien hij mij raised kan ik wel geloven dat hij wat moois heeft? Het punt was dat hij een beste bet callde van mij. 6B voor de flop. Ik vond een 2 !0en heel waarschijnlijk of een midpaar. Echt lastige situatie.

En als de pot threeway zou zijn? nog steeds een contibet maken? Wat raden jullie aan? Alle reads achterwege gelaten
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Ik zou 2/3 tot 4/5 potsize bet doen op die flop. Je kan wel potsize doen, maar dan moet hij vaker lukken. Je kan als standaard prima 2/3 nemen en dan iets meer of minder afhankelijk van het board.

Je speelt hier dus geen SSS. Als SSS'er zou ik hem pushen op de flop. Op die limieten zou ik hem als BS ook niet autofolden na een reraise. Villain doet dat niet alleen met pocketpairs, maar ook soms ook met overcards of willekeurige crap.
      Dat is dus ook het bijkomende probleem van een BS. Je zal de turn/river nog moeten spelen. Als SSS ben je dan ws al All-in.

Threeway moet je al voorzichter zijn met cbets. Je hebt simpelweg minder foldequity. Kan je het nog steeds doen, maar dan is het meer afhankelijk van de flop en je tegenstanders.

Als beginner kan je het beter alleen doen wanneer je heads-up bent. Met meerdere tegenstanders moet je dan check/fold spelen. Wanneer je wat meer ervaring hebt, dan kan je daarmee experimenteren.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      k thnx... Is altijd oppassen met een threeway pot.
      Jongens ik heb een superoplossing voor mezelf en tis misschien ook een idee voor anderen. Ik zit al zo'n hele tijd nu aan te kl*ten en ik ben eindelijk met een goede oplossing voor het probleem en dat is multitablen. 1 tafel verveeld gewoon te veel en dan speel je handen die je niet wilt spelen, neem je teveel risico daardoor en gaat de algehele kwaliteit van je spel gewoon naar beneden. Ik speel nu sinds een paar dagen 3 tafels tegelijk: SUPERRELAXED. Ik verveelde me af en toe gewoon dood aan zo'n tafel als je er 5 achter elkaar weg moet gooien de 6e zo'n twijfelgeval is waar je teveel mazzel voor nodig hebt om profitabel te zijn.
      Nu kun je gewoon je KTos of je aas-troep LP afgooien als je er geen zin in hebt omdat je aan een andere tafel een veel interessante situatie hebt.
      Plus je speelt superveel handen. In een oogopslag zie je waar je staat en hoe sterk je hand is. Je staat er wat minder stil bij of hij wel bluft of dergelijk. En het is super aan te raden voor iedereen!

GREETZZZZZZZZ