2/4 SH KJo

• Yoghi
      Yoghi
      Black
      Known players: (for a description of vp$ip, pfr, ats, folded bb, af, wts, wsd or hands click here)
      Position
      BU
      SB
      BB
      MP2
      MP3
      CO

2/4 Fixed-Limit Hold'em (6 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with J:heart: , K:spade:
      MP2 folds, MP3 raises, CO calls, 2 folds, Hero calls.

Flop: (6.50 SB) T:spade: , 4:spade: , 2:heart: (3 players)
      Hero checks, MP3 bets, CO folds, Hero calls.

Turn: (4.25 BB) Q:club: (2 players)
      Hero checks, MP3 bets, Hero raises, MP3 folds.

Final Pot: 7.25 BB

Raise turn als semibluff, hij heeft een fold to turn bet van 40 ofzo, is dit een goede spot om het te doen? En zo nee, waarom niet en op welk board wel? :P

Even mezelf eraan herinneren dat ik hier morgen misschien even wat berekeningen voor ga doen.
  • 4 antwoorden
    • henne007
      henne007
      Bronze
      tegen deze speler zou ik flop c/r en turn betten om minder te verliezen als hij iets heeft.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Open-raise range van villain is hier ~23x1.5 = 34% van de handen, wat neerkomt op 44+, A2s+, K4s+, Q7s+, J9s+, A2o+, K7o+, Q9o+, JTo (ik gebruik Equilator, pokerstove geeft iets andere range waartegen ik licht voordeel heb, volgens Equilator lig ik een beetje achter)

Hij zal hier elke turn betten wanneer ik check.
      Hij callt met elke pair of AK/AJ/KJ/J9 en 2 schoppen.
      Hij zal 3-betten met top pair K/A kicker, overpair en 2 pair of beter.

Zijn range bestaat uit 66+48+36+20+8+144+72+36+12 = 452 handen. Onze hand zit ook in zijn range dus het zullen minder handen zijn, -1 AKs optie, -3 AKo opties, -1 AJs optie, -3 AJo opties, -3 KK opties, -9 Kxs opties, -41 Kxo opties, -3 JJ opties, -2 Jxs opties, -3 Jxo opties, dus in totaal 452-69 = 383 handen.

Hij callt een turn raise dus met 112 handen (alle handen die niet mogelijk zijn niet meegeteld, bv A:heart: T:spade:) :
      JJ, 99-55, AKo, AJo, ATo, A4o, A2o, KJo-KTo, A:spade: J:spade: -A:spade: 2:spade: , Q:spade: J:spade: , Q:spade: 9:spade: -Q:spade: 7:spade: , J:spade: 9:spade:

Hij zal 3-betten met 49 handen (ook hier weer onmogelijke handen niet meegeteld)
      AA-QQ, TT, 44, AQs, KQs, QTs, AQo, KQo, QTo.

Hij foldt dus 383-112-49=222 handen, wat neerkomt op 57.96%, hij callt 29.24% en 3-bet 12.80%.

Wanneer we alleen callen hebben we 8 outs, unimproved geven we op op de river, wat erop neerkomt dat we (8/46)*100 = 17.39% kans hebben om te winnen. Wanneer we hitten winnen we 1 BB extra (we houden er hier geen rekening mee dat villain een sterkere hand krijgt op de river, soms zullen we een K of een J hitten en winnen of zelfs winnen met K high).

Er zitten 5.25BB in de pot nadat hij bet, dus wanneer we callen winnen we 6.25BB als we er op de river nog 1 bet bij rekenen;
      EV(callen) = 0.1739*6.25BB + 0.8261*(-1BB) = +0.2608BB

Wanneer we raisen zijn er 3 opties:
      - hij foldt (57.96%)
      - hij callt (29.24%) Hier verliezen we 2 big bets wanneer we niet hitten
      - hij 3-bet (12.80%) Hier verliezen we 3 big bets wanneer we niet hitten

Dus EV(raisen) is EV(raise+fold)+EV(raise+call)+EV(raise+3-bet)

EV(raisen) = 0.5796*5.5BB
      + 0.2924*(0.8261*(-2BB) + 0.1739*7.25BB)
      + 0.1280*(0.8261*(-3BB) + 0.1739*8.25BB)
      = 3.1878 - 0.1145 - 0.1136 = +2.9597BB

Hmm, schokkende conclusie, ik had wel verwacht dat semibluffen hier goed zou zijn, maar dat het zoveel verschil maakte had ik niet verwacht. Deze tegenstander heeft dan ook maar een WTS van 29 en een fold to turn bet van 49, maar nog steeds valt het me wel op, denk dat ik deze line meer ga gebruiken.

De nummers zullen waarschijnlijk niet 100% kloppen, maar ik heb het in ieder geval wel geprobeerd ;)

En nog een vraagje aan Makomar: In deze situaties tegen regulars die weten dat ik een TAG ben, moet ik dan ook met monsters c/c flop c/r turn spelen om dit te balancen? Of is dat nog niet nodig op dit level.

(Zo veel moeite en dan kan ik waarschijnlijk niet eens die 100k gtd spelen ^^)
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      En als je denkt dat iets niet klopt of er helemaal niks van klopt mag je het ook zeggen :D
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Heel goed!

Maar de River moet jij nog een keer barreln tegen AJ of AK dat hij op de River misschien kan folden.

c/c Flop, c/r Turn kan jij balancen als jij jouw set op die manier zo spelt tegen iemand, die HU altijd nog een keer de Turn barrelt (hangt ook van de board af, op een drawheavy board barreln wij eigenlijk altijd nog een keer).

Anders gaan wij ook een Q hier c/r dus is in deze spot balancing niet zo belangrijk. Maar jij kan dan ook, als jij c/c Flop c/r Turn met jouw monsters speeld (set, trips) ook jouw Flushdraw erst op de Turn agresief spelen, als hij dan meer opgeeft dan tegen de Flop c/r.

Als hij notes kan maken en een keer gaat hij wel jouw bluff catchen, moet jij het wel balancen.

De c/r Turn line is wel heel wat sterker en hij gaat hier iedere A high meestal gewoon folden en ook veel pocketpairs.

Als hij called en wij hitten het A kunnen wij heel vaak bet/3-bet spelen.

Jouw rekening is wel goed, en jij kan niet alle faktoren berekenen (gewoon te veel werk ;) ), maar jij hebt wel gezien hoe profitabel de semi-bluff hier is! Goeie agresiefe spel tegen de tegenstanders, die ook kunnen folden!