Verslag Heat 1 Poker Kampioen van Nederland

• remmetje
      remmetje
      Bronze
      Na lang wachten was het dan eindelijk zover de eerste heat van Poker kampioen van Nederland
      zou beginnen.
      Bac66 en ik Petjep kwamen in Gulpen (Limburg) aan rond half 8
      Bij het betreden van Grand café Galoupe werd ons gezegd loop maar naar achter,
      en daar troffen wij een zaal aan met een tiental zeshoekige pokertafels.
      De uitbater van de Galouppe was tevens de spelleider en bij binnenkomst stond hij klaar met
      de presentielijst, en na de naam controle mocht je een kaart trekken voor je tafel en plaats nummer.
      Het toeval besliste dat Bac66 en ik aan de zelfde tafel kwamen te zitten naast elkaar zelfs:)
      Wij hadden op internet gelezen dat er 80 mensen zouden meedoen. En de meeste mensen leken inderdaad aanwezig te zijn.
      Tot onze vreugde is het toernooi gesponsord door Pokerstars.Net dit was duidelijk op de tafels
      aangegeven Spam Spam.
      Onder het genot van een colaatje peilden wij onze tegenstanders.
      En het viel ons op dat er veel vaste bezoekers van het Café waren maar ook zoals wij enkele
      (vreemde eenden inde bijt) die het via via te horen hadden gekregen.

De gemiddelde leeftijd lag zo rond de 25/30 jaar en het was duidelijk de mensen kwamen om te pokeren :)

Toen wij plaats namen aan onze tafel lagen de 5000 chips met pokerstar opdruk al voor ons klaar.
      De spelleider heette iedereen welkom in naam van RTL7 poker en legde de regels uit.
      Er werd begonnen met blinds van 25/50 en de tijds duur was 20 minuten.
      Twee mensen waren ziek en hadden zich afgemeld 3 mensen kwamen niet opdagen.
      Dus werd het toernooi gestart met75 mensen.
      Er zaten 8 mensen per tafel en er waren dus 10 tafels.

Onze tafel was vrij loose en had 2 onervaren spelers, daarom besloot ik rock tight te spelen.
      Verder viel het mij op dat er 1 bluffer/gambler was 2 redelijk ervaren spelers.
      Bac66 speelde ook vrij tight, ik zag haar in de +- 10de hand verliezen met AK o aas vrouw op
      het board en haar tegenstander had A Q o en won dus met 2 paar ze had deze had vrij agressief gespeeld dus verloor hier flink wat Chips

De eerste 3 levels heb ik geen hand gespeeld kreeg veel bagger helaas maar een A 3 s op BB in level 4
      leverde mij een aardig potje op iedereen was meegelimpt er viel een aas in de flop ik bette 4 maal de blind + de limp bedragen waardoor iedereen folde ze schrokken wel van deze actie voorheen had nog niemand zo een agressie getoond en het was de eerste hand die ik speelde .

Ik zag de bluffer daarna mijn agressie overnemen maar dan met kaarten als 10 4 o Q 5o
      en meer van zo'n trash.

Bac 66 kreeg af en toe een leuke hand en won deze ook

Aangekomen bij level 5 150/300 vond ik pocket 7ens en besloot de mensen uit de pot te betten
      dit bleek een grote vergissing !
      Mijn fout was ik zat UTG ik raise 2000 iedereen fold netjes behalve de BB (villian de Bluffer)
      en hij reraisde mij allin daar ik voorheen had gezien wat voor een stunts hij uithaalde met 10 4 o
      en dergelijke dacht ik hij wil me uit de pot bluffen omdat ik zo tight speelde.
      Ik besluit hem te callen hij heeft duizend meer als mij dus ik kon dubbelen hij toont Ak o
      coinflip dus 54% / 45% op de flop hit hij zijn aas en ik vind helaas geen 7 meer einde oefening dus.
      Ik ga even plassen en toen ik terug kwam zag ik hem er uitvliegen met Q 8 o tegen 66
      dit was drie handen later.
      Bij level 6 werden de chips van 25 verwijderd
      Zoals altijd kreeg de onervaren speler de ene pocket azen na de andere :)
      die hij steeds slow speelde en met geluk toch won.
      Zo gauw als er tafels waren die minder als 6 spelers waren werden de spelers op gesplitst
      naar de andere tafels zodat er zoveel mogelijk met 8 mensen werd gespeeld.

Opsteker voor de vrouwen !!!

Van de 6 vrouwen waren er 4 ITM (punten) en die vier zaten toevallig aan 1 tafel.

De punten verdeling gaat als volgt :
      16t/m14 7 punten
      13t/m11 10 punten
      10t/m 9 13 punten
      8t/m 7 14 punten
      6 15 punten
      5 18 punten
      4 21 punten
      3 24 punten
      2 27 punten
      1 30 punten

Bac66 eindigde 10de in het toernooi dit was haar laatste hand:
      6spelers ze was BB level 14 3000/6000
      checkt met haar K Q voor een freeplay en is short stacked heeft nog 1x blind over
      UTG gaat allin heeft nog 4000
      UTG+2 fold
      CU allin2500
      BU fold
      Sb calls
      BB check
      Flop K 2 J
      Sb bets 6000
      BB calls allin
      Turn 5
      river 9

showdown
      UTG 9 3
      CU A 6
      SB K 2
      BB K Q

SB wins pot

Ondertussen was het 1 uur 's nachts en zijn we naar huis gegaan we moesten de volgende dag vroeg op.
      Al met al was het een fijne ervaring en ik zou zeggen op naar de volgende heat

Groetjes Remmetje
  • 3 antwoorden