NL5: KQs toppair, flushdraw

• Leo
      Leo
      Bronze
      $0.02/$0.05 No Limit Holdem
      9 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG ($6.51)
      UTG+1 ($12.54)
      MP1 ($6.50)
      MP2 ($8.01)
      Hero ($10.05)
      CO ($6.22)
      BTN ($12.51)
      SB ($6.15)
      BB ($10.17)

Pre-flop: ($0.07, 9 players) Hero is MP3 Q:club: K:club:
      2 folds, MP1 calls $0.05, 1 fold, Hero raises to $0.25, 4 folds, MP1 calls $0.2

Flop: K:heart: 7:club: 2:club: ($0.57, 2 players)
      MP1 checks, Hero bets $0.4, MP1 raises to $0.8, Hero raises to $2.4, MP1 folds

Final Pot: $2.17

Hero wins $3.67 ( won +$1.02 )
      MP1 lost -$1.05

Vrij loose speler (34/6,5/1) en toont eigenlijk alleen agressie op de flop (AF flop 2).
      Had ik hem hier ewl moeten 3-betten of gewoon callen?
      Need more monehhh!! :D
  • 3 antwoorden
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Je zit in positie dus een call is ok. Uit positie kan je de hand sneller spelen, maar in positie is dat niet noodzakelijk. Als je denkt dat hij blufferig is moet je hem natuurlijk de kans geven om er je uit te bluffen ;)
      Flop callen en turn raisen is in dit geval een goeie line.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Een minraise betekend een paar dingen:

1. een monster
      2. een reraise bluf
      3. toppair
      4. soms een draw
      ==============
      door te 4-betten kunnen sommige spelers toppair folden
      door te 4-betten folden spelers hun bluffs
      door te 4-betten callen draws nog wel maar niet meer de turn
      door te 4-betten gaan monsters all in en moet je callen als underdog vanwege potcomitment (je verliest minder geld door een call dan een fold).

Daarom moet je niet 4-betten.

flop Call minbet, turn (c/r)/fold, river 1/2 pot als je geen flush of two pair hebt gehit all in als je dat wel hebt.

Op de river ben ik nog niet helemaal zeker of 1/2 pot bet goed is. Chekken is zeker een verloren kans om value uit toppairwkicker te krijgen. Betten moet zeker maar hoeveel weet ik niet... als je te veel bet is het onmogelijk om te folden op een shove. Als je te weinig bet verlies je misschien geld tegen slechtere kicker..... misschien 1/2 tot 2/3 pot... ???????
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Inmiddels speel ik deze handen OOP zoals hierboven (waar ik dus in position zit :p) In position probeer ik ze wat rustiger te spelen. Het heeft ook te maken met het zelfvertrouwen dat je in jezelf hebt als het gaat om postflopspel merk ik. Bij mij had ik dit heel weinig, vanwege het vele SSSen waar postflop eigenlijk of push of fold is.

Groeten,
      Leo