Sit and go bubble beslissing

• dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      Net voor de Bubble:
      Blinds, 200/400
      seat 1: (BB) ik (2980 chips)
      Seat 3: nvt
      Seat 4: nvt
      Seat 7: (Button) (780 chips, lowstack)
      seat 8: SB (3800 chips)

Seat 8, plaatst SB, (200)
      Seat 1, plaatst BB (400)
      Seat 3, fold
      Seat 4, fold
      Seat 7,raised allin (780)
      Seat 8, callt de raise (+580)
      Seat 1, ik reraise naar allin (+2580)
      Seat 8, insta callt

Motivatie
      Mijn reads:
      Ik denk dat de button daadwerkelijk iets heeft, monsters heeft hij geslowplayed, leuke handen push/ fold, slechte handen is hij weg. Ik ga er dus vanuit dat hij een pocket pair heeft, max. 10-10 of mixed hands.
      Seat 8 heeft een wide range van handen waarmee hij deze kan callen (callingstation). Verder geen echte read

Ik heb {q-q}

Als ik met deze reads mijn kansen bereken, dan komt er het volgende uit:
      Ik: 65%
      Button: 17%
      SB: minstens 17%, hoger bij bijv a-k

Zelfs al heeft de SB bijv. AK dan nog lig ik voor met 45% tegen voor hem 35%.
      Ik push om SB uit de pot te krijgen, en om hem geen relatief leuke potodds te geven. Echter hij called en natuurlijk met {AKo}, Button showed {8-8}, mijn reads waren dus ok.

Board:
      10-4-10-A-6

Om een lang verhaal kort te maken, wat doen jullie in het geval dat je zulke kansen hebt, en je zit net voor de Bubble (ik ging er nu als 4e uit). Spelen om proberen chipleader te worden en dan rustig uit te spelen, of laten gaan en hopen dat je vanzelf in het geld komt, maar dus niet voor de winst te gaan?
  • 5 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      lekker belangrijk allemaal zeg, ik zou gewoon zeggen, je hebt qq, je legt veeeeeeeer voor op hun range, dus, bulldozeeeeeer! Nee serieus, je kunt hier onmogelijk folden imo...
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Als je elke keer in die situatie QQ krijgt mag je blij zijn.

Direct allin ermee
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      door hier niet te pushen speel je slecht.
      Misschien kun je nu in de m0n33z komen. Maar de volgende keer kom je dat niet omdat je dan de slechte beslissing maakt. Alleen in het geval van een qualifier mag je wegleggen. Maar als je een read hebt dan moet je gewoon pushen. Op lange termijn maak je meer winst op die manier dan steeds voorzichtig te zijn.
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      wat ik nog wel eens wil doen in een geval als dit, is, gewoon callen.
      het is een stilzwijgend afgesproken iets dat de hand uitgecheckt word als er de mogelijkheid bestaat om iemand uit een toernooi te wippen. twee tegen een is gewoon sterker.

nu ben ik wel zo gemeen dat als ik bv een overpair heb op de flop dat ik dan wel de flop push.
      het is voor de AKo makkelijker om preflop een allin te callen, dan een push op de flop te callen met nog maar 2 kaarten te gaan.
    • Laurenz1988
      Laurenz1988
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door boschman123
      wat ik nog wel eens wil doen in een geval als dit, is, gewoon callen.
      het is een stilzwijgend afgesproken iets dat de hand uitgecheckt word als er de mogelijkheid bestaat om iemand uit een toernooi te wippen. twee tegen een is gewoon sterker.

nu ben ik wel zo gemeen dat als ik bv een overpair heb op de flop dat ik dan wel de flop push.
      het is voor de AKo makkelijker om preflop een allin te callen, dan een push op de flop te callen met nog maar 2 kaarten te gaan.
      ]

Je hand is te sterk om alleen te callen, dus push je hier.