A8o in 5-handed op de BB na een raise

• Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ook deze hand komt uit de SNG van afgelopen nacht en heb ik moeten reconstrueren aan de hand van de video.

Situatie: Turbo SNG, met blindwissel per 3 minuten, 5 spelers over, BB = 100

SB (1580) Deze speler kwam op mij over als een matige, wat passieve speler
      BB Zeezout (2104)
      MP3 (2460) TAG speler, die ik niet echt op steals had betrapt
      CO (2000) Solide speler, niet echt in te schatten, wisselt stijlen.
      BU (5056) loose caller (werkelijke BU was net uitgeschakeld, dus wel BU-positie)

Ik kreeg A :heart: 8 :club:

SB zet 50
      BB (zeezout) zet 100
      MP3 raist naar 300
      CO en BU folden beide.

Hier kwam ik voor een dilemma te staan. A8 is 5-handed niet slecht en ik had al 100 in de pot zitten. Maar de raiser was een tight speler, die ik nog geen zwakke hand had zien spelen en die niet bang was te reraisen. Zijn stack was ook groter dan die van mij, dus hij kon me makkelijk op all-in zetten bij een re-raise.

Vraag
      Wat zou hier de beste optie zijn geweest?

Groetjes,

Zeezout
  • 5 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Ik zou hier folden. Als je hem nog niet echt op steals hebt betrapt dan is de kans op een iets betere hand goed aanwezig. Daarbij weet je met een A op de flop ook nog niet waar je staat, mocht je callen. Hij kan heel goed een A met betere kicker hebben. Reraise all-in lijkt me niet slim met een hand als A8o, is de hand veels te zwak voor.

Maargoed, dit zegt iemand die de afgelopen dagen in een dowswing zit, dus of je daar veel van moet aantrekken...... :D
    • veeRtje
      veeRtje
      Bronze
      Hoi Zeezout,

Dit lijkt me een easy fold, iets anders zou niet in me opkomen.
      A8 is gewoon een hele zwakke hand.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      insta fold :D
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      fold, waarom zou je hier risico nemen met zo'n hand?
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      thanks folks

Ik heb inderdaad ook gefold.

Ik vind A8o ook geen hand om mee te callen/reraisen. Maar ik was wel benieuwd naar wat anderen ervan vinden. Voor mij is A8 echt zo'n hand waarmee ik gemakkelijk de fout in ga.

Na een raise fold ik hem in zo'n situatie inderdaad standaard, maar ik heb nog wel eens de neiging er zelf mee te raisen wanneer er alleen mee is gecalld en dat is volgens mij ook geen goede keuze.

Z