KTo 4-handed vanuit de SB in Turbo SNG

• Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Hier nog een hand waarop ik graag reacties wil. Dit soort handen speel ik volgens mij vaak niet goed. Ik wil jullie vooral vragen om op de redenering te letten. Is die juist of niet?

Turbo SNG met nog 4 spelers over. Blinds 80/160 en elke 3 min. omhoog.

SB Zeezout (5014)
      BB (3090)
      CO (3956)
      BU (1440)

BB speelt TAG en degelijk.
      CO is wat in zijn schulp gekropen en lijkt op ITM te spelen nu. hij blijft wel veel callen, maar zet niet door.
      BU lijkt niet altijd te weten wat te doen en komt onzeker over nu.

SB (zeezout) zet SB 80
      BB zet BB 160

Ik krijg K :diamond: T :heart:

CO callt 160 en BU foldt.

Ik overweeg nu om te folden. KT is geen echt sterke hand, maar ik zou een steal kunnen overwegen, ware het niet dat CO heeft gecalled. Alleen tegen de tight spelende BB zou ik een steal overwegen.

Vraag:
      Is deze gedachtengang juist, of moet het zelfs niet in mijn hoofd opkomen een steal te willen proberen met KTo?

De reden dat ik dit vraag is, dat ik over het algemeen te passief speel in deze fase. Mijn gedachte is hier dan ook: laat ze het maar onder elkaar uitvechten. Maar wat nou wanneer CO had gefoldt? Had ik dan moeten proberen te stealen tegen de TAG BB?

Groetjes,

Zeezout.
  • 2 antwoorden
    • veeRtje
      veeRtje
      Bronze
      Meelimpen hier lijkt me prima om goedkoop een flop te zien.
      Pushen is ook een optie om maximaal druk te zetten, maar als je je daar niet prettig bij voelt hoeft het niet.

Als CO fold kan je KT zeker openen met een raise, hij is immers sterker dan een random hand. allin pushen is zeker ook een optie omdat hij alleen met KK+ ofzo kan callen.

dat ik dit vraag is, dat ik over het algemeen te passief speel in deze fase. Mijn gedachte is hier dan ook: laat ze het maar onder elkaar uitvechten.

Dit is echt een heeeeele grote fout, want als chipleader moet je de bubble juist misbruiken om je winst zeker te stellen. Precies het tegenovergestelde dus.
      De blinds zijn hier alleen nog niet zo heel hoog dat je elke hand kan pushen.
      Maar veel druk zetten is wel belangrijk!
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Hey VeeRtje,

Bedankt voor je reaktie. Hier heb ik echt heel veel aan.

Ik heb namelijk steeds vanuit die gedachte dit soort situaties gespeeld.
      Dit zou kunnen voortkomen uit angst om chips te riskeren in situaties die door anderen kunnen worden opgelost.

In jouw opinie moet je dan juist als chipleader méér druk gaan uitoefenen begrijp ik? En mocht je dan weer wat terugvallen in chips, moet je dan weer anders gaan spelen?

Z.