de weg kwijt

• martyk32
      martyk32
      Bronze
      Hey iedereen

Ik begin helemaal de weg kwijt te raken. Denk soms dat ik misschien net te lang iets heb doorgespeeld. ik zit nu al weken tussen de 110 en de 90 heen en weer te vliegen en ik kan er maar slecht tegen. Had vroeger het gevoel dat ik aardig in kon schatten welke hand ze hadden. plus wanneer en nog belangrijker waarom ik op dat moment goed kon raise bluffen. Dan had ik goed door (door voorgaande handen) wat wel en niet mogelijk was en daar vertrouwde ik ook op. Vond ik juist ook zo mooi aan dat poker.
      Maar tegenwoordig ik kan ze absoluut niet meer op handen zetten en ik twijfel aan iedere hand. Mn koningen of azen... Alsof ik ze niet meer weet te spelen ofzo. Bij iedere showdown houdt ik mijn hart vast. Schreef laatst nog dat ik een te hoog showdowngehalte had. Nou probleem opgelost hoor heh... Had hem soms wel eens een hele tijd op 100 procent staan. Nu nog maar op 60 of 50 procent ofzo. Ik wijd het soms aan NL4 en dat alles volkomen onlogisch is daar. Je ramt hun odds om te drawen goed naar beneden met 2 paar en op dat moment zitten ze juist te drawen wanneer ik daarom toppaar van ze denk. Ik weet niet goed meer hoeveel ik nog moet inzetten en uberhaupt nog... Alleen met een setje voel ik me nog redelijk goed maarja die heb je niet zo vaak.

Kent iemand dit en wat is daaraan te doen? Of moet ik minder pokeren? Merk namelijk dat in het begin ik winst maak een tijd later ik op verlies sta.Ben dat gejojo tussen de 90-110 dollar echt zat. Hoe krijg ik meer discipline?!!
  • 8 antwoorden
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Ik heb hetzelfde...

Het is een probleem van willen.

De enige oplossing is de resetknop in drukken en 'met een schone lei' beginnen alsof er geen geschiedenis aan vast zit.

Ik probeer dit nu te berijken door even helemaal niet meer te spelen voor een tijd en dan weer op het aller laagste limiet ff 10k handen te gaan spelen om het grinders gevoel weer te krijgen. Dan ga ik weer omhoog.

Ik wens je veel succes.

groet,

Jonas
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      ik heb dit probleem ook een beetje. Ik speelde ook niet meer 100% focussed in cashgames.

Nu speel ik turbo SnG's met 10 man en dat gaat een stuk beter
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Yo!

Ik denk dat het probleem zit in je denken. Onderzoek dat eens!

Wanneer je zegt dat je goede blufs kon maken, denk ik dat je niet het goede spel speelt. Poker is geen blufspel.

Volgens mij wordt er veel te veel gebluft. Feitelijk zijn blufs meer geschikt voor incidentele acties, waarbij je een verdediging moet voeren om niet teveel beschadigd te worden. Het is meer een noodmaatregel dan een echt wapen.

Verder raad ik je aan om minder te spelen en meer te lezen.
      Zie daarvoor de SNG thread van Sharp maar eens. Die heeft het ook over de balans tussen spelen en leren en hoe moeilijk het is om die te bewaren.

Het behouden van focus in je spel is noodzakelijk. Wanneer dat niet meer lukt, is je spel gebrekkig en wint je tegenstander door de fouten die jij maakt.

Dat advies van Fonz is juist. Resetten en opnieuw opbouwen.
      Neem je tijd om te leren en speel met wat je leert. Ga niet denken dat je leert door te spelen. Dat is een misvatting!

Natuurlijk leer je wel door ervaring, maar dat is de dure manier van leren. Je kunt beter leren en dan ervaring opdoen.

Zie daarvoor ook mijn antwoord aan ajfonso.

Sterkte en groetjes,

Zeezout
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      Nou moet zeggen dat het inmiddels weer beter gaat... Heb na heel wat handen gespeeld te hebben zelf wat aanpassingen gemaakt denk ik zo. En ik constateerde na een tijdje dat ik zelf ook heel timide aan het donken was geslagen :) En qua denkwijze klopt ook. Doordat op die hele lage limieten de handranking zo laag is, gaat je eigen handranking ook omlaag, ik denk dat daar het main problem is. Plus er zit geen logica in, en dat vind ik het allermoeilijkst van die superlage limieten. Ik heb af en toe problemen ze serieus te nemen. Maar naar gisteren had ik AQ en de flop was A25 nu bet de small blind al best groot en raised de MP nog veel meer (16ct/60ct). En weet je wat ik deed?~beetje verwonderlijk ik gooide hem af! zoveel lag er nog niet van mij in de pot.. Die lui hebben zon belabberde handranking dat dit zo goed een superflop voor ze kan betekenen denkende aan a5 (was er geen reraise had ik hem geraised waarschijnlijk) wat was het geval: de eerste bettor had een straat geflop en de tweede een paartje tweeën. Ik had ze gezet de MP op A5. tis echt zon hand voor daar.
      Ik denk heel belangrijk... zoek een goede tafel op.

Was gisteren 369e op de 300k guaranteed! Had me door de freeroll geworsteld (8e) en door de qualifier (21e). Helaas 369e dat ik niet in de prijzen viel. Die AK is soms een rotding. kostte me 5000 punten vd 17000 later de rest met AQ erin gedaan tegen k9 verloren. Was balen want nu heb ik alleen een goede ervaring en geen prijzen... niettemin wel 1300 mensen achter me gelaten. Dus tevreden. Was mijn eerste grote toernooi dus ben heel tevreden.

Jongens GL all!
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      Heb zelf ook nog wat advies: Weet wanneer je je hand moet beschermen, let goed op wanneer je kan checkraisen, maar belangrijker wanneer niet en waarom niet. Willen checkraisen als het niet kan is een grove fout door de gratis extra kans die je ze geeft. Let altijd op welke handen je op dat moment kan verslaan en welke niet, hoe waarschijnlijk het is dat die andere persoon een bepaalde hand heeft.

Tot slot. Voor mij heb ik geleerd dat multitabling een goede optie is. Op dit moment staat multi bij mij voor 2 ;) . Zo hoef je niet verleid te worden om door verveling rand-handen te gaan spelen, daardoor geld te verliezen (is denk ik een van de grootste fouten) en dan heb je wat meer te doen. Houd je focus! Neem niet teveel risico.

Met dat bluffen trouwens is meer op de wat kleinere potten. als iemand heel zwak zet en ik heb iets zo klein als een gutshot zeg maar een AT op een kqx board en toevallig liggen er ook twee harten op plus jij hebt positie en het vermoeden dat die blind bv. een vrouw of dergelijk heeft. alleen de flop callen kijken wat er af komt plus kijken wat hij dan doet. Als er nog een harten opkomt en het is weer een zwakke bet kun je zeker hem testen naar mijn mening. Dat zwakke betten kan natuurlijk op ook iets grootst wijzen maar doordat het een blinde is is de kans een stuk kleiner. Dan laat ik de kans niet liggen omdat ik heel sterk het gevoel heb dat ik de pot kan afpakken. Natuurlijk op gelegenheid. Maar met name het vermoeden wat ik heb daarvoor ga ik uiteindelijk. In deze specifieke situatie was het uiteindelijk ook gelukt. de pot was 240p hij zette 60 (SB) 1 fold ik call en de laatste persoon ging er ook uit dus headsup. Hij stond hartstikke zwak plus hij was al erg actief afgelopen handen dus het wees erop dat hij een vrouw of die x had. door de call maak je het hem moeilijker als er een scare kaart komt. Nu kwam de harten en hij zet weer 60, ik raise 240. river zet hij 60 en ik raise 420. hij fold. het was wel duidelijk dat hij gewoon de showdown goedkoop wilde zien. en als het echt fout zou uitpakken was mn toernooi niet in gevaar. Plus ik speel soms te tight. te weinig risico durven nemen kan heel fout uitpakken. Soms heb je een gevoel en dan ga je daar ook voor. Heb je het fout dan heb je er iig van geleerd. Next hand is het dan.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi martyk32,

Knappe prestatie om je op deze manier voor de 300K te kwalificeren! Jammer dat je daar net niet ITM bent gekomen. Kan me voorstellen dat dat wel zuur was.

Het geeft in iedergeval hoop voor de toekomst!

Succes!
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Zeezout
      Yo!

Ik denk dat het probleem zit in je denken. Onderzoek dat eens!

Wanneer je zegt dat je goede blufs kon maken, denk ik dat je niet het goede spel speelt. Poker is geen blufspel.

Volgens mij wordt er veel te veel gebluft. Feitelijk zijn blufs meer geschikt voor incidentele acties, waarbij je een verdediging moet voeren om niet teveel beschadigd te worden. Het is meer een noodmaatregel dan een echt wapen.

Verder raad ik je aan om minder te spelen en meer te lezen.
      Zie daarvoor de SNG thread van Sharp maar eens. Die heeft het ook over de balans tussen spelen en leren en hoe moeilijk het is om die te bewaren.

Het behouden van focus in je spel is noodzakelijk. Wanneer dat niet meer lukt, is je spel gebrekkig en wint je tegenstander door de fouten die jij maakt.

Dat advies van Fonz is juist. Resetten en opnieuw opbouwen.
      Neem je tijd om te leren en speel met wat je leert. Ga niet denken dat je leert door te spelen. Dat is een misvatting!

Natuurlijk leer je wel door ervaring, maar dat is de dure manier van leren. Je kunt beter leren en dan ervaring opdoen.

Zie daarvoor ook mijn antwoord aan ajfonso.

Sterkte en groetjes,

Zeezout
      dat is onjuist,

Poker is een skillgame waar bluffen een hele belangrijke rol in speelt. Bluffen is echter een skill die komt met ervaring. Onervaren bluffers zijn idd kansloos bezig. Als je niet weet wat je doet moet je het ook niet doen. Echter als je het wel weet en het niet doet laat je een hoop centen op tafel liggen. Vroeger zag ik aan de ev grafieken dat mijn leak het niet berijken van een showdown was. Hierdoor verloor ik continu centen. Als ik echter een showdown zag won ik wel. Het netto resultaat was echter wel winst. Nu zijn de W$WSF en W$@SD allebij stijgend. Dit komt omdat ik veel meer bluffs maak en vaker aan de hand van reads een showdown bekijk.

Bluffen is ook nogeens heel belangrijk om de hartspieren te trainen ;) (of af te breken lol)

groet,

Jonas
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      hehehe je hartspieren jah :D

Kun je het volgende trouwens ook nog iets verduidelijken...? dacht dat ik dat al had gevraagd, maar nog niet

En die SnG's, veel mensen hebben het erover... Maar kan dat weleens profitabel zijn? Meestal moet je er eerst 7 uitwerken en dan heb je 4,80 op een 3 dollar inkoop. dan 2e geeft geloof ik 7,20 en 1e 12 dollar. Ik vind het wel leuk voor erbij, maar er gaat ook knetters veel tijd in zitten. Die eerste 5 eruit is meestal niet echt een probleem, maar eigenlijk is alleen 1e of 2e plaats geen tijdverspilling te noemen.. Kan iemand eens wat resultaten posten (plaatsing aantallen -> hoevaak 1e 2e 3e....10e) thnx