NL10 JJ OOP vs 2 villains

• Disability
      Disability
      Bronze
      Ik heb nog steeds problemen met het converten van handen die ik speel op Mansion, zowel die ik rechtstreeks uit de sessie haal als de handen uit de session browser, daarom moet ik hier helaas :( toch de ruwe versie posten. Het ziet er heel erg irritant uit, maaar als er vragen zijn hoor ik het graag, dan ik proberen alles wat te verduidelijken.

Situatie: Een tafel waar ik tot nu toe nog weinig reads heb opgepikt, tot nu toe is iedereen redelijk tight tot tight/passive, ik vind J :diamond: J :club: .

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-62406215-482
      played at "Offenbach" for USD RM from 2008-03-07 09:06 until 2008-03-07 09:07

Seat 1: Nioum54 ($5 in chips)
      Seat 2: elbinguero ($12.20 in chips)
      Seat 3: DytiqueBS ($5.55 in chips)
      Seat 4: jb29373 ($13.35 in chips)
      Seat 5: riojazz ($2 in chips)
      Seat 6: Tjehov ($6.05 in chips)
      Seat 7: iGoD1989 ($2.20 in chips)
      Seat 8: Kaaskop28 ($4.50 in chips)
      Seat 9: Disability89 ($8.55 in chips)
      Seat 10: latophe ($2.50 in chips)

ANTES/BLINDS
      riojazz posts blind ($0.05), Tjehov posts blind ($0.10), Nioum54 posts blind ($0.10).

PRE-FLOP
      iGoD1989 folds, Kaaskop28 folds, Disability89 bets $0.40, latophe calls $0.40, Nioum54 calls $0.30, elbinguero folds, DytiqueBS folds, jb29373 folds, riojazz folds, Tjehov folds.

FLOP [board cards: 6 :club: ,6 :spade: ,3 :heart: ]
      Disability89 bets $0.65, latophe calls $0.65, Nioum54 calls $0.65.

TURN [board cards: 6 :club: ,6 :spade: ,3 :heart: ,7 :spade: ]
      Disability89 checks, latophe checks, Nioum54 bets $0.45, Disability89 calls $0.45, latophe calls $0.45.

RIVER [board cards: 6 :club: ,6 :spade: ,3 :heart: ,7 :spade: ,2 :club: ]
      Disability89 checks, latophe checks, Nioum54 bets $1, Disability89 calls $1, latophe folds.

Ik raise PF en krijg dus twee callers, nadat zij beiden mijn Cbet callen postflop besluit ik op pot control verder te spelen. Ik lig vermoedelijk voor op hun range maar ik blijf OOP tegen twee villains zitten zonder reads. Is het hier gewoon de beste optie om de river zoals ik nu gedaan heb ook c/c te spelen met twee villains achter me of bet ik hier toch beter de river opnieuw uit?
  • 2 antwoorden
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Gezien de preflopactie lijkt het me niet waarschijnlijk dat je tegen een geslowplayde QQ+ aanzit, al kan het natuurlijk altijd. Eerder een pocketpair lager dan JJ of zelfs een 5. Ook een 6 is mogelijk natuurlijk. Tegen aggressieve of unknown Villains check/call ik de turn, tegen calling stations bet ik uiteraard opnieuw.

Overigens: ik zie heel wat mensen op dit forum de redenering maken "ik check OOP voor pot control". Dit is een misvatting. Exact dezelfde hand op exact hetzelfde board kan een bet/fold OOP zijn en een check behind in positie, afhankelijk van Villain(s). Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat dit hier niet het geval is (ik bedoel het eerder algemeen). OOP moet je iets meer geneigd zijn om te bet/folden en minder om te check/callen, gewoon omdat het je hand beter definieert en zodanig dus ook makkelijker speelt.
    • Disability
      Disability
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Timor83
      Gezien de preflopactie lijkt het me niet waarschijnlijk dat je tegen een geslowplayde QQ+ aanzit, al kan het natuurlijk altijd. Eerder een pocketpair lager dan JJ of zelfs een 5. Ook een 6 is mogelijk natuurlijk. Tegen aggressieve of unknown Villains check/call ik de turn, tegen calling stations bet ik uiteraard opnieuw.

Overigens: ik zie heel wat mensen op dit forum de redenering maken "ik check OOP voor pot control". Dit is een misvatting. Exact dezelfde hand op exact hetzelfde board kan een bet/fold OOP zijn en een check behind in positie, afhankelijk van Villain(s). Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat dit hier niet het geval is (ik bedoel het eerder algemeen). OOP moet je iets meer geneigd zijn om te bet/folden en minder om te check/callen, gewoon omdat het je hand beter definieert en zodanig dus ook makkelijker speelt.
      Ben ik zeker met je eens, en wat betreft de pot control, ik omschrijf de situatie hier eigenlijk niet helemaal goed. De reden waarvoor ik check is om de pot niet te groot te maken tegen deze twee villains OOP en tegelijkertijd heb ik hier geen zin om bet/fold te spelen, ik heb nog genoeg showdownvalue tegen de ranges van de twee villains (geen zin om af te leggen op een reraise) en dus zie ik deze graag, dat was hoe ik hie eigenlijk redeneerde.

Maar nog een vraag aan jou dan, zou je in deze situatie de river wel weer uitbetten als er een blank op het board komt?