Hoe speel je middenfase tot de bubble het best in een SNG?

• Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Misschien een onmogelijke vraag, maar ik probeer het toch maar.... :D

Naar aanleiding van de reacties op gepostte handen en de aanwijzingen ook van Sharp, wil ik toch eens deze vraag opwerpen:

Hoe speel je nou goed in het middendeel t/m de bubble in een SNG of in het laatste deel tot ITM van een MTT?

Daarbij denk ik aan de lagere limiten tot 5,50 en 11 $

Natuurlijk zal het sterk verschillen per tafel, maar is er een soort algemene lijn aan te geven? Bijvoorbeeld welke handen je vaker kunt spelen met een stack van zo'n 10-16 BB.

Ik weet wel dat we de SNG strategie hebben, heb er zelfs een tool voor gemaakt, maar ik heb het idee dat deze niet voldoet voor speed- en turbotoernooien.

Heeft iemand b.v. een aangepaste SHK of zo?

Groetjes,

Zeezout
  • 8 antwoorden
    • veeRtje
      veeRtje
      Bronze
      Tsjah hoi Zeezout,

Ik weet niet zo goed wat ik met deze vraag moet omdat hij zo ongelooflijk breed is. Het komt bijna neer op de vraag: hoe moet je poker spelen?

Poker is een spel van situaties, je zit in een bepaalde situatie en allerlei factoren beinvloeden wat de beste play zou zijn. Dingen als: je positie,je stacksize,je table image, je verleden met elke speler, raises voor je, blind hoogte enzovoort enzovoort.

Algemeen kan ik zeggen dat je in de middenfase gewoon goeie handen moet spelen. Vooral op het moment dat je ~20 blinds hebt moet je erg tight spelen. Probeer vooral geen handen te openen waarmee je geen push wilt callen. Want openen en dan folden op een push is gewoon heel erg duur.

Kijk welke stack sizes en na jou aan de beurt zijn om je raise grote te bepalen, en bepaal vantevoren van wie je wel/niet een allin gaat callen.
      Een grote fout die ik mensen zie maken is dat ze een hand preflop raisen en als dan iemand all-in pusht ze nog moeten bedenken of ze gaan callen.

Ik hoop dat je er iets mee kan, en zo niet hoop ik dat je iets specifieker kan zijn met je vraag.
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      Pfff, lastige vraag dit

Wat bij mij het best als de blinden snel stijgen (turbo's), is elke speelbare hand superaggressief spelen als je goede positie hebt. Als ik short raak, push ik met elke speelbare hand. Als de mensen achter mij short zitten en ik gemiddeld, speel ik juist extra tight. Als ik een grote stack heb, val ik de middenstacks aggressief aan met elke speelbare hand en de shorties bijvoorbeeld met elk pocket pair.

Ik vind het eigenlijk een moeilijke vraag om een precies antwoord op te geven
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Thanks voor jullie reacties!

Ik weet dat de vraag breed en moeilijk is. Is ook niet gemakkelijk uit te leggen, denk ik.

Je geeft wel precies aan (veeRtje) waar ik meestal de fout in ga. Ik denk dat ik vaak niet goed voorbereid ben op de verdere actie van een hand. Ik ga dan na een re-raise twijfelen en vaak folden.

Tegenwoordig los ik het meestal op door gewoon te pushen, maar ik heb het idee dat er soms meer uit een hand is te halen met een normale raise. Ik moet alleen misschien mijn handen zorgvuldiger kiezen.

Welke handen zou jij zien als tight in de middenfase?

Z.
    • roycus
      roycus
      Bronze
      Ik zelf vind in die fase de timing belangrijker, dan mijn kaarten. Vaak zie je dat er toch nog mensen in die fase callen, en niet potcommited zijn. Met een goed getimede semi-bluf (ik doe het dus niet met kansloze kaarten;) ), pik je daar zo 2-3 bb op. Dit geeft je weer ruimte om te wachten op een betere hand. Dit doe ik dan wel met een stack van 15BB's of minder....
      En inderdaad, weinig doen/spelen, maar als je speelt goed aggresief :D
      En zoals veertje al zei, er spelen veel factoren mee, waarop je een beslissing moet maken. Dus misschien overbodig om te zeggen, maar in deze fase ben ik altijd ultra alert en geconcentreerd. Immers hier wordt bepaalt of je ITM komt of niet .......
    • Suikerbiet
      Suikerbiet
      Basic
      Wat ik altijd heel fijn vind is om onopgemerkt te gaan spelen. Wel je M-zone in de gaten houden, zodat je niet teveel verliest ten opzichte van de andere. Maar hier en daar blinds meepakken en een steal plaatsen. Laat de andere elkaar maar uitschakelen. Blijf je een beetje uit ' het spel ' dan valt andere dat ook op (echte monsters speel je natuurlijk), wanneer je dan eens een hand speelt heb je credit voor die hand. Zo kun je ook bij de laatste drie veel blinds stelen omdat ze je respecteren. Het probleem is echter wel, dat wanneer je een monster krijgt je op moet passen met hoeveel je bet. Natuurlijk niet te weinig voor mogelijke suck outs, maar ook niet te veel omdat je dan heel sterk overkomt met je tight image. Dus hier moet je een gulden middenweg in vinden

Verder kun je hierdoor de tafel observeren en kijken wie wat doet in bepaalde situaties, dan ook ligt het aan de tegenstander en de situatie. Maar smallbal poker is zeker aan te raden in deze fase van het toernooi..
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Ik schrijf binnenkort wel wat hierover
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      zeezsout als je dit leest:

Ik ben op het moment in een tournooi... dus als je wil railen moet je dat zeker doen

pokerstars nick is ajfonso
    • 86RankF86
      86RankF86
      Bronze
      Over de aangepaste SHK heeft Dan Harrington veeeeeeeel geschreven. Als je Harrington on Hold'em vol. 1 en 2 leest, dan twijfel je nooit meer over je starthanden bij verschillende stack sizes (gaat wel vooral over MTT, maar hij pakt zo nu en dan ook SnG erbij en stelt zelfs een andere startegie voor voor satellites) Ook geeft hij een goed voorstel over posities, maar dat is wel vrij standaard.

Ik heb heel veel aan deze boeken gehad, voor mij de investering al meer dan waard.

Gr.

Frank