BSS FR Nl50 overpair met agressieve tegenstander

• punishment
      punishment
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em, $0.50 BB (8 handed) Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

CO ($47.75)
      Button ($36.75)
      SB ($22.30)
      BB ($50.45)
      UTG ($17.80)
      UTG+1 ($59.25)
      Hero ($53.85)
      MP2 ($50.45)

Preflop: Hero is MP1 with J, J.
      2 folds, Hero raises to $1.5, MP2 calls $1.50, 1 fold, Button raises to $6.5, 2 folds, Hero calls $5, MP2 calls $5.

Flop: ($20.25) 3, T, T (3 players)
      Hero checks, MP2 checks, Button bets $12.5, Hero calls $12.50, MP2 folds.

Turn: ($45.25) T (2 players)
      Hero checks, Button bets $17.75 (All-In), Hero calls $17.75.

River: ($0) A (2 players, 1 all-in)

Final Pot: $80.75

villian 2 is een tight player ik heb hem alleen maar premium hands zien spelen.
      daarom callde ik en hoopte op een goede flob. de flob was naar mijn mening goed en ik
      wilde voor de check raise gaan. wat mij tegen hield was dat hij een sterke bet maakte op
      de flob waardoor ik toch een beetje geintimideerd raakte en dacht dat hij toch misschien
      een hoger pp had dan mijn JJ. ik dacht door een flat call te maken zou ik trip tienen
      presenteren dus dan zou hij rustiger aan gaan doen met betten en ik een redelijk goedkope
      showdown krijgen. toen hij de turn all in ging had ik niet het idee dat hij een T had
      misschien wel dat over paar, maar met zo'n agressie dacht ik gewoon aan AK en misschien AQ.
  • 3 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi Punishment,

Allereerst welkom op het forum en complimenten voor de duidelijke post.
      We beginnen gelijk met een interessante hand waar denk ik veel over valt te discussieren met zijn allen.

Preflop:

Je raise is iets te laag, ik zou minimaal 4x BB raisen.

De Button reraist vervolgens naar $6,5. Jij geeft al keurig aan dat je hem alleen maar premium handen hebt zien spelen wat erg belangrijk is denk ik voor je keuze in deze fase van de hand.

Je callt deze raise in afwachting van de flop. In dit geval zou je je kunnen afvragen wat voor soort flop je wilt hitten om verder te spelen. Call je puur voor setvalue of denk je dat je met lage kaarten op de flop ook voorligt op de button? Puur voor setvalue callen is niet correct wanneer we kijken naar de 15x regel (stack moet minimaal 15x zo groot zijn als de raise die je moet callen). En wanneer jij denkt voor te liggen op de range van de button, dan is preflop reraisen misschien nog een betere optie als callen.
      Gezien je read lijkt het mij niet dat je voor ligt op de Button en daarbij zit je ook nog eens uit positie.
      Persoonlijk zou ik daarom pre-flop eerder folden.

Flop:

Je zit met 3 spelers op de flop en jij moet als eerste handelen. Op dit moment heb je geen idee waar je staat. Button kan een hand hebben als AK, AQ bijv, maar evengoed een hogere pocket pair. En dan hebben we het nog niet eens over MP2, waarmee heeft hij de reraise gecalled?

Je geeft aan dat je onder de indruk was van de bet van de Button. Ik denk dat deze bet heel logisch is en niet per definitie iets hoeft te zeggen over de sterkte van zijn hand. Hij was de preflop agressor en op de flop wordt er door beide spelers naar hem toegecheckt. Dit kan dus heel goed een continuation bet zijn. Voor meer info zie artikel over Continuation Bets HIER
      Checkraisen zou voor mij dan eerder een optie zijn dan check/callen op de flop.

Ik zou echter zelf direct betten op de flop rond $12,50- $15. De pot is nu $20,25 en ik neig eigenlijk meer naar $15. De reden hiervoor is dat ik wil weten waar ik sta. Word ik gecalled of reraist 1 van de spelers dan kan ik er best zeker van zijn dat ik beat ben. Maar een hand als AK of AQ zal deze bet niet callen en dan kun je direct de pot oppakken.

Wat er in de hand gebeurde is dat je $30,25 hebt betaald om erachter te komen wat de hand van de Button was. Daarbij gaf je hem kans om te redrawen wanneer hij bijv AK of AQ had, doordat je geen initiatief had. Elke kaart boven een J was een scarecard voor jou.

Wanneer je zelf bet op de flop kost je dit hooguit $15 en weet je direct waar je staat en er is tevens een kans dat je direct de pot pakt.

Samenvatting:

Samengevat is het denk ik erg belangrijk om voor de flop vooruit te denken. Weet met welke motivatie je besluit om te raisen/callen of folden en bepaal alvast hoe je op de flop wilt verder spelen. Wanneer je dit doet, is je postflop spel ook veel gemakkelijker.

Ik hoop dat je er iets aan hebt en voor de andere leden:
      Geef ook je mening! Poker is n.l. een complex spel waarbij de pro's het vaak nog oneens zijn met elkaar :D
    • punishment
      punishment
      Bronze
      Hoi Sharp80 en anderen,

Over mp2 was ik niet zo bezorgd omdat deze zou callen met elke suited A en pp. Maar meer daarom was het waarschijnlijk beter geweest om de flob zelf te betten zodat ik dan ook kan zie waar hij staat. Nu zit hij achter me en dat maakte het ook lastiger voor me om te raisen.
      De reden dat ik een beetje onder de indruk was van de bet kwam doordat ik hem eerder AK heb zien checken in laatste pos. met meerdere spelers in de hand en niet ging voor een cont. bet. Dus ik dacht dat hij een overpair had en dat ik door de flob te callen een bluf kon maken op de turn om de T te representeren.
      Toen de derde tien kwam was het natuurlijk erg onlogisch voor hem dat ik een tien zou hebben. Daarom maakte ik een check en was eventueel bereid te folden op de turn of river. Toen hij all in ging kon ik hem niet echt op een goede hand zetten, omdat ik dacht dat hij met een eventuele tien zou checken en met een overpaar ook. Hoewel op het moment dat ik dit schrijf besef ik me dat hij nog steeds QQ KK kan hebben om zijn hand nog te beschermen.
    • Laurenz1988
      Laurenz1988
      Bronze
      Moeilijk handje, dit is beetje read afhankelijk. Hoe tight was de tighte speler? Als zijn 3bet range JJ+ AK, kan je hier de turn folden mi, dit is ook wat ik gedaan zal hebben, zie villain hier niet zo snel een laag PP hebben. Als hij een decente speler is zal hij ook niet met AK hier all in gaan op de turn.