NL10: 87s middlepair + flushdraw

• Leo
      Leo
      Bronze
      $0.05/$0.1 No Limit Holdem
      8 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      Hero ($10.60)
      UTG+1 ($8.55)
      MP1 ($2.00)
      MP2 ($13.60)
      CO ($13.25)
      BTN ($9.60)
      SB ($5.85)

Pre-flop: ($0.15, 8 players) Hero is UTG 7:club: 8:club:
      1 fold, Hero calls $0.1, UTG+1 raises to $0.5, 4 folds, SB calls $0.45, 1 fold, Hero calls $0.4

Flop: 8:heart: 9:club: 3:club: ($1.6, 2 players)
      SB checks, Hero bets $1, UTG+1 raises to $3, SB folds, Hero goes all-in $10.1, UTG+1 goes all-in $5.05

Turn: A:spade: ($17.7, 1 players)

River: 4:heart: ($17.7, 1 players)

Final Pot: $17.70

Goed, ik maak de beslissing om allin te gaan omdat ik het gevoel heb dat ik voorlig tegen zijn overpair en je volgens mij altijd het beste je geld in het midden kan stoppen wanneer dit het geval is ;)

Heb het net even in pokerstove bekeken en dit is alleen het geval wanneer hij geen klaver zou hebben (48% vs 51%).
      Dan nog is het een beslissing die tot erg swingy resultaten lijdt natuurlijk.

Wat vinden jullie van deze move?
      Wat zou je anders doen?

Groeten,
      Leo
  • 6 antwoorden
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik had deze hand UTG gefold, omdat je nog heel veel actie na je kunt krijgen en dan eigenlijk moet folden. Na die raise en call had ik hem zeker alsnog weggelegd, want je moet aardig investeren en nog maar afwachten of je iets hit. Maar dat is wel een persoonlijke opvatting,

Op de flop heb je wel een flushdraw, maar dan een die gemakkelijk verslagen kan worden, dus niet echt een hand om all-in mee te gaan i.m.o. Die middlepair is niet sterk genoeg met zoveel spelers in de hand denk ik.

Z.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hoi Z,

Volgens mij heb ik idd in deze hand echt alles fout gedaan wat je fout kon doen lol :)

Groeten,
      Leo
    • sechef
      sechef
      Gold
      Heej Leo,

Ik vind hem ook niet goed gespeeld. Ik speel dit doort handen veel agressiever op de flop. Ik had een flinke reraise daar gemaakt. Als je op de flop called zetten ze je al vaak op een draw en vinden ze hun eigen mindere handen al snel goed om mee te spelen. Als je op de flop agressief speelt, leggen mensen hun gemiddelde hand al snel weg. Verder heb je altijd nog veel outs als je gecalled word.
    • sechef
      sechef
      Gold
      hoooo, sorry. Volgens mij ben ik nog aan het slapen!Zit helemaal verkeerd te kijken. Ik vind hem neit echt slecht gespeeld!Veel outs!
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      pre flop folden denk ik.

je zit constant uit positie, en ik denk dat hij UTG toch vaak wel wat heeft.
      dus je moet de flop goed hitten, de ander zal vaak wel een Cbet plaatsen.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Fold preflop. Check-raise de flop wanneer hij vaak contibet, wanneer hij passief is bet ik. En ga uiteraard all the way met de hand ;)