2 vragen: over partypoints en strategy points.

• Schumi2004
      Schumi2004
      Bronze
      Hey,

Ik heb de basics gelezen en toen de quiz afgelegd. Van de eerste keer erdoor en toen ben ik begonnen op partypoker met de 50$ die men via hier krijgt.

Ik heb in het begin altijd gespeeld op NL0.02/0.04. En als ik daar een tijdje op speelde had ik altijd tussen de 2 à 4 partypoints.

Maar nu sinds gisteren heb ik op NL0.05/0.10 gespeeld voor een zeer korte tijd en ik had gezien dat ik beduidend meer partypoints heb gekregen dan eerst ik voor NL0.02/0.04 kreeg.

Als ik naar de tabels ga kijken voor NL0.02/0.04 en NL0.05/0.10 zie ik dat je voor beide 1.25 krijgt voor 20 raked hands.

Hoe komt het dan dat ik bij die NL0.05/0.10 meer points krijg op een kortere tijd bij NL0.02/0.04 als de factor van 1.25 op beide rust???

Mijn 2e vraag gaat over het behalen van strategypoints.

Ik heb al gelezen dat je minstens 1 point moet halen per week om je punten te behouden.

Omdat ik nu momenteel speel om de 'silver' status te unlocken moet ik nog een dikke 64 points halen op 3 weken tijd. Dat moet dus lukken.

Maar dan zag ik dat je voor gold 800 strategypoints moet hebben in 4 weken.

Voor mij lijkt dat nu iets wat ik nooit kan halen. 800 punten als er geen tijd opstaat ok, maar in 4 weken dan moet er toch iets veranderen. Dan moet je al in hogere blinds spelen niet?

Hoe gaat dat dan in zijn werk? Kan iemand mij eens aan de hand van een duidelijk voorbeeld aangeven dat het helemaal niet zo moeilijk is als ik denk om die status te unlocken? Of moet je daarvoor zelf van je eigen geld een deposit doen om zo in hogere blinds te spelen en meer points te unlocken.

Of zie ik die 800 verkeerd want ik zag ook dat er een multiplayer werd gebruikt. Ik zit nu op 'Jacks' en dus heb ik geen vermenigingsvuldigingsfactor.

Maar wanneer ik bv +150 points heb dan heb ik 'Queens' niet en dan gaat alles x2 niet?

Ik kan er nog niet goed aan uit zoals jullie zien en ik zou het appreciëren mochten/willen jullie mij hierin verder helpen.

Ik snap ook wel dat 1x je iets goed uitgelegd hebt gekregen dat je er dan ook weg mee bent dan ipv je alles ingewikkeld moet lezen en begrijpen.

Alvast bedankt en goeie hands toegewenst! :D
  • 9 antwoorden
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Een raad die ik je kan meenemen is om geen geld te storten bij de 50$. Gewoon beginnen bij de lage stakes en je gewoon hogerop werken. Zo groeit het niveau van je spel geleidelijk aan mee.

Dus om geld te storten en met weinig ervaring (Kan anders zijn ook weet ik niet) op de hogere limieten te gaan spelen waar er toch beter spelers zijn kan ik niet aanraden.

Andere mensen zijn het denk ik met me eens.

Greetz elrio
    • Schumi2004
      Schumi2004
      Bronze
      Hey Elrio,

bedankt voor je tip.

Nu nog antwoorden op die 2 vragen :D

ps: spijtig van gisteren tegen moeskroen he :( Ben ook FCB fan.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi Schumi2004,

Wat betreft de PartyPoints weet ik niet meer dan jou. Het zou op de NL0,02/0,04 tafels hetzelfde moeten zijn als bij NL0,05/0,1. Het enige verschil zou kunnen zijn dat je op NL10 meer handen hebt gespeeld.

Je geeft aan dat er bij Party met een multiplier wordt gewerkt afhankelijk van je status bij PartyPoker. Dat klopt, maar dit staat los van de StrategyPoints. Voor de StrategyPoints gelden de Basic PartyPoints.

De Silver status kun je gemakkelijk halen door te spelen op de lagere limieten. Gold wordt iets moeilijker al zijn er mensen die het halen door veel te spelen. Het leermateriaal per status is ook afgesteld op de ervaring die je hebt. Vele Gold artikelen zijn niet nodig, zelfs ineffectief, wanneer je nog op de lagere limieten speelt. Met een goed bankrollmanagement en constante ontwikkeling bereik je vanzelf de hogere limieten. Zo krijg je ook steeds meer ervaring en een sterkere basis. En hiermee ook automatisch meer StrategyPoints.

Succes aan de tafels!
    • Schumi2004
      Schumi2004
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sharp80
      hoi Schumi2004,

Wat betreft de PartyPoints weet ik niet meer dan jou. Het zou op de NL0,02/0,04 tafels hetzelfde moeten zijn als bij NL0,05/0,1. Het enige verschil zou kunnen zijn dat je op NL10 meer handen hebt gespeeld.

Je geeft aan dat er bij Party met een multiplier wordt gewerkt afhankelijk van je status bij PartyPoker. Dat klopt, maar dit staat los van de StrategyPoints. Voor de StrategyPoints gelden de Basic PartyPoints.

De Silver status kun je gemakkelijk halen door te spelen op de lagere limieten. Gold wordt iets moeilijker al zijn er mensen die het halen door veel te spelen. Het leermateriaal per status is ook afgesteld op de ervaring die je hebt. Vele Gold artikelen zijn niet nodig, zelfs ineffectief, wanneer je nog op de lagere limieten speelt. Met een goed bankrollmanagement en constante ontwikkeling bereik je vanzelf de hogere limieten. Zo krijg je ook steeds meer ervaring en een sterkere basis. En hiermee ook automatisch meer StrategyPoints.

Succes aan de tafels!

Sharp80 bedankt voor de uitleg.

Zou het mss kunnen dat in NL0.05/0.10 de bedragen hoger zijn en dat daarom de points ook meer zijn? Want in een mail met partypoker krijg ik maar een standaard antwoord terug.

Dit schrijven ze:

7.2 How can I earn PartyPoints?
      Real money wagers placed on any of our participating sites will earn you PartyPoints. The number of PartyPoints that you earn depends on:

The amount you wager
      The game on which you wager
      Your membership level

Want het is wel degelijk zo dat ik na 1 namiddagje op 0.02/0.04 maar 3.8 partypoints had en na minder dan 2 uur op 0.05/0.10 maar liefst 7.7 partypoints.

Ik speel nu volgens de short stack strategy dus echt veel hands speel ik niet.

Wat betreft die silver status dat gaat wel lukken, maar gold blijft een ander paar mouwen :D
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Leuk om te horen dat hier nog een FCB fan is.
      Heb je abbo op club? Doe je verplaatsingen?

Ik heb abbo en heb al verplaatsing gedaan naar Roeselare (woonplaats :p), lokeren en moeskroen.
    • SonataWolf
      SonataWolf
      Bronze
      Jak brugge :p (maar zal verder niet off-topic gaan:p)
    • Schumi2004
      Schumi2004
      Bronze
      nee elrio ik heb geen abbo.

K woon nogal ver weg van brugge :(
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Brugge sup en brugge hater op forum :p
      Sonatawolf ik Gok op , AA Gent?? Juist?
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      hoe je partpoints verdient kun je makkelijk terug vinden op de site van party poker.

party points zie sectie 7.8

dus ja, hoe hoger de stakes waar je op speelt des te sneller zul je partypoints verzamelen