Bankroll word wel erg klein nu.

• NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Ik speel niet heel veel online poker, en ziehet meer als leergeld. maar mijn bankroll begint nu toch wel erg klein te worden. na wat geexpirimenteed te hebben met sss en met sit en go's had ik ongeveer $60 over. tot 2 dagen geleden de pech begon. ik speel 10nl. ik weet dat het buiten mijn bankroll is maar dat is de laagste limiet op fulltilt. de enige manier om daar binnen mijn bankroll te spelen is met sit&go's waar ik echt geen fan van ben. Delaatste 2 dagen lijkt alles tegen me te zitten. Elke keerals ik een monsterhand heb, heeft iemand anders net die enige hand die mijn hand beat. of, nog erger suckt out op de. river zo heb ik met een set boeren verloren van een set vrouwen. ik heb met q/j verloren op een 3/q/q/10/5 board tegen q/10. mijn a/k werd gekraakt na een call op de all in van de meest agressieve speler die ik ooit heb gezien door 8/8. en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

van mijn bankroll is nog maar $20 over. dat is maar 2 buyins. nu heb ik advies nodig(of meer geld). Ik kan nu of met 2 buyins proberen alsnog mijn baknroll weer op te bouwen. met een groot risico dat ik blut ga. ik kan ook $1 sit&go's spelen. maar ik ben daar erg slecht in. ook vind ik cashgames gewoon leuker. maar 2 buyins is wel erg weinig om mee te spelen. SSS is voor mij geen optie. 20 buyins is zowiezo voor sss erg weinig omdat je daarbij veel meer afhankelijk bent van kaarten en geluk. ook vind ik het gewoon niet leuk om te spelen, en ik denk dat ik ook gewoon beter ben met bss.

advies is welkom.

-peter
  • 17 antwoorden
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Volgens mij op NL10 is 20$ nog altijd 10 buy-ins met SSS.
      Als je SSS speelt gewoon strikt volgen en dan stijgt je BR terug.

Als het een troost kan zijn ik had nog 30$ over, nu heb ik iets van 200$ :p.
      Greetz elrio
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik zou niet met een kleine BR beginnen met SNG's want daar moet je ook weer eerst aan wennen.

Beter is misschien toch doorgaan met SSS, of eventueel proberen eerst met freerolls wat bij te winnen.

Mocht je toch SNG's willen gaan doen, dan zou ik de laagste nemen, ondanks de hogere rake. Er wordt ook duidelijk slechter gespeeld namelijk.

In dat geval zou ik wel eerst wat meer verdiepen in het spelen van SNG's voor je verder gaat. En kiezen voor de normal SNG's en geen speed/turbo

Dan kun je namelijk die SNG-tool gebruiken, die je toch een aardig eind op weg moet kunnen helpen, maar niet bedoeld is voor turbo.

Succes!

Z.
    • duvel666
      duvel666
      Gold
      ik sluit me aan bij elrio,

waarom 10$ buy in ??
      speel op je bankroll SSS, heel tight,
      2$ per buy in op NL10 lvl ....
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      heb als eerste besloten een paar dagen een break te nemen van poker. Ookal heb ik niet het idee dat ik specht speelde, ik neem liever even een break zodat ik weet dat ik zonder psychologisch nadeel weer probeer terug et krabbelen. 10 buyins is voor sss heet weinig omdat je veel vaker al in gaat dan met bss. maarja, ik zie over een paar dagen wel wat ik doe.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      heb vandaag eventjes sss gespeeld. ging vrij makkelijk heb ongeveer $5 verdient in 50 handjes. maar ik kreeg erg goeie kaarten
      (2x a/k 1x a/a en 1x k/k)
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      mochtje nog een andere manier zoeken. Ik geef je de tip om dan limithold'emte spelen. Met 80cent over ben ik ooit helemaal terug gekomen...
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Laat je niet gek maken. Ik kan NL10 en NL20 redelijk makkelijk verslaan als mensen ook echt pokerden. Maar er zitten daar zoveel mensen die gewoon geen enkel idee hebben waar ze mee bezig zijn, dat goed spelen weinig zin heeft. Je word heel vaak gecalled met de meest wazige handen. De micro limits zijn gewoon gokhallen. Goed spel word daar niet beloond, neem het van mij aan.

Zie je geld niet langer als $$ maar als Big Blinds, dan ga je er anders mee om.
      Op de micro limits heeft goed poker weinig zin. Met SSS is het heel moeilijk om mensen uit een pot te betten. Je moet gewoon wachten op goede handen en hopen op een goede uitkomst, hoe goed je ook bent. De kaarten bepalen de uitkomst, niet de manier waarop je speelt. Dit omdat je tegenstanders van zo'n laag niveau zijn dat ze heel veel showdowns willen zien, dus vrijwel iedere hand die je speelt is een coinflip, of je nou AA of 9Ts hebt.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Dat is ook hetlastige van op micro limieten spelen. het is erg moeilijk om goede handen weg te leggen omdat mensen heel vaak moves amken met erg middelmatige handjes. aan de andere kant callen ze ook vaak met prut. het is gewoon over het algemeen moeilijk om in te schatten waar je staat omdat mensen handen gewoon op een vreemde manier spelen. daardoor word ej wat meer afhankelijk van goede kaarten. toch vind ik dat goed spel weldelelijk beloond word. als je grote potten speelt met je grote handen zal je toch zeker winst maken.
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Ja dat wel, ik bedoel meer je kan mensen niet snel wegspelen door goed te betten enzo, zeker als je shortstacked bent :) goed preflop spel loont uitendelijk wel ja
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door LurkerBelow
      Laat je niet gek maken. Ik kan NL10 en NL20 redelijk makkelijk verslaan als mensen ook echt pokerden. Maar er zitten daar zoveel mensen die gewoon geen enkel idee hebben waar ze mee bezig zijn, dat goed spelen weinig zin heeft. Je word heel vaak gecalled met de meest wazige handen. De micro limits zijn gewoon gokhallen. Goed spel word daar niet beloond, neem het van mij aan.

Op de micro limits heeft goed poker weinig zin. Met SSS is het heel moeilijk om mensen uit een pot te betten. Je moet gewoon wachten op goede handen en hopen op een goede uitkomst, hoe goed je ook bent. De kaarten bepalen de uitkomst, niet de manier waarop je speelt. Dit omdat je tegenstanders van zo'n laag niveau zijn dat ze heel veel showdowns willen zien, dus vrijwel iedere hand die je speelt is een coinflip, of je nou AA of 9Ts hebt.
      Jullie zijn gewoon slecht in poker lol..

Goed spel heeft niets te maken met goede tegenstanders of slechte tegenstanders. Als jij een goede pokeraar bent maak je meer winst op de micro limits (relatief gezien) dan op welke highstake dan ook. Als jij een fish nog niet postflop succesvol kunt outplayen zou ik daar echt wat meer tijd in steken.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Ik zal binnenkort wel wat schrijven over dit onderwerp.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso
      Oorspronkelijk gepost door LurkerBelow

Jullie zijn gewoon slecht in poker lol..

Goed spel heeft niets te maken met goede tegenstanders of slechte tegenstanders. Als jij een goede pokeraar bent maak je meer winst op de micro limits (relatief gezien) dan op welke highstake dan ook. Als jij een fish nog niet postflop succesvol kunt outplayen zou ik daar echt wat meer tijd in steken.
      er is vrij weinig spel met sss postflop. maar na een paar dagen sss gespeeld te hebben (ik speel niet zo veel misschien een half uurtjeper dag) sta ik weer op $33
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      weer even gespeeld vandaag, nu weer op $37
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      langzaam maar zeker ben ik bezig met een comeback. $43 nu.

EDIT: net een paar handjes verloren en nu terug op $39.

had a/k pot was ongever 1.20 en ik had ongeveer 1.30 stack. board kwam q/q/5 ik check, villain checkt. turn een a. ik push hij called met q/9

andere hand ik had a/j. 1 limper preflop. ik raise naar 5x bb iedereen fold. limper called. op de flop 3 lage kaarten. hij checked. ik push en hij called met k/k.

ach, morgen weer een dag :)
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Daar kun je weinig aan doen :) goed te horen dat het toch weer wat beter gaat, ga zo door
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Ging eerst weerg oed, maar heb nu in een uurtje $10 weggetilt :( echt stom als ik er op terugkijk (was natuurlijk ook wel gedeeltelijk pech, maar ik heb zeker niet het minimum verloren) sta nu weer op $44. al met al wel een steigende ljin dus :)
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Hoe komt het dat NLDpeter maar 40$ heeft???

Heb jij ooit eerder ergens pokeren geleerd???

*kijkt blogs na..