NL10: AK 2 pair

• Leo
      Leo
      Bronze
      Poker Stars
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.05/$0.10
      8 players
      Converter

Stack sizes:
      Hero: $9.80
      UTG+1: $5.75
      MP1: $9.80
      MP2: $9.30
      CO: $5.45
      Button: $4.05
      SB: $2.05
      BB: $29.80

Pre-flop: (8 players) Hero is UTG with K:spade: A:heart:
      [color:#cc0000]Hero raises to $0.4[/color], 4 folds, Button calls, 2 folds.

Flop: A:spade: K:club: 9:diamond: ($0.95, 2 players)
      Hero checks, [color:#cc0000]Button bets $1[/color], Hero calls.

Turn: 8:heart: ($2.95, 2 players)
      [color:#cc0000]Hero bets $1.6[/color], Button folds.
      Uncalled bets: $1.6 returned to Hero.

Results:
      Final pot: $2.95

Blegh, kan ik hier op de een of andere manier nog meer uit halen?
      BTN(50/17/oo).
      Bet elke straat tot nu toe (over 50 handjes)
  • 8 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      als je denkt dat hij de turn ook weer gaat betten gewoon nog een keer checken.
      verder had ik denk ik zelf begonnen met betten op de flop. gewoon je handen hard spelen.

door je call en daarna een bet geef je veel te veel sterkte aan.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hmm, ja dat ben ik denk ik wel met je eens. Hij had wss wel weer gebet.
      Om de één of andere reden ben ik altijd bang dat, wanneer er ook maar iets lijkt wat richting een draw gaat, villain dat zou hitten. Best vreemd, want dat gebeurt natuurlijk amper.

Groeten,
      Leo
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      hie kan je gewoon checken. er zijn niet veel drawhands hier. zeker met zo een villain kan je hier met een gerust hart checken. zelfs al checked hij ook. dan is er altijd nog de river om te betten. hij kan hier heel goed met een k zitten of een aas met een lage kicker. als je geluk hebt hit hij dan nog 2 pair op de rievr en krijg je al het geld erin. nadeel hiervan is wel dat als hij op een straightdraw zit en hij hit hem, dan verlies je een grote pot. maar als dat een risico is wat je bereid bent om te nemen is checken hier veruit de beste optie.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Jups, I agree ;)
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Als hij zo aggro is dan is het juist slecht om te slowplayen!

Zie het zo. Jij slowplayed nu waarschijnlijk tegen een bluf. Door jouw flop check bet hij (zoals verwacht natuurlijk). Op de turn front bet je.

Je had hier beter c/r kunnen spelen om meer value te krijgen mits je er zeker van bent dat hij de turn nogeens bet.

Ik zelf had tegen hem zo gespeeld als hij verwacht dat ik zou spelen. Namlijk een tag cbet standaard. Als ik checkis dat verdacht. Ik cbet normaal 0,60 cent in een pot van 1. Hij kan me hier makkelijk reraisen met air of echt iets. Als hij dat doet call ik. Hij kan ook pas floaten op de turn. Dat zou ik het liefste willen zien. Want dan krijg ik veel geld in de pot.

Maar anyway... hoe krijg je de meeste value uit een bluff???? c/r turn. Hij gaat namelijk in 99/100 keer de river niet nogeens betten als wij de turn callen. Door te c/r kunnen we een eventuele made hand wel de pot in zuigen. Als hij de c/r called is het een shove op de river. Als hij fold heb je max value uit een bluff. Hij gaat je in elk geval niet op de turn callen als je frontbet dat is zeker.

Als hij cbehind speelt zou ik de river nogeens 1/2 pot betten. Heel vaak fold hij maarja je hebt het toch geprobeerd. Dit is bijvoorbeeld gewoon echt het nadeel van OOP spelen.

Ik hoef niet bang te zijn voor een set vanwege zijn vpip.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Vanmiddag ben ik er achter gekomen dat mn turnspel echt belachelijk slecht is. Wss door de nobrainer situaties van SSS. Vanmiddag heb ik de hele middag maxvalue, overpairs, protection en de postflop artikelen gelezen.

Vanaf morgen verwacht ik dus dit soort handen beter te spelen en zal ik bij mn posts ook duidlijk aangeven waarom ik iets doe. Nu is dat voornamelijk op gevoel en zoals Sharkking het noemt; "Lock Down Poker". Spelen gebaseerd op mn eigen kaarten dus.

Na vandaag een 'leer'dag heb gehad, vind ik nu dat ik deze hand als volgt had moeten spelen;
      Flop: Bet .6, reraise callen.
      Turn: Check/Raise
      River: 1/2size potbet

Volgens mij is dit hetzelfde als wat jij zegt Jonas ;)

Groeten,
      Leo
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Laatstgenoemde lijn vind ik ook wel mooi, alleen is een checkraise voor veel spelers een reden om weak made hands te folden. Je zou na een standaard cbet op de flop ook c/c kunnen spelen op de Turn en vervolgens een psb op de River maken. Dit kan makkelijk gezien worden als bluf om de pot alsnog op te pikken waardoor villain kan callen met bv 2nd pair.
      Maar het hangt van de tegenstander af welke lijn het beste is.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Flopspel is ok wanneer hij idd zeer aggro is. Check-raise turn, omwille van dezelfde reden.