Hallo allemaal

• Lupp0
      Lupp0
      Bronze
      Hallo,

Ik ben Frank 28 jaar woonachtig in Groningen, single, geen kids en werkloos op dit moment :(
      Speel ongeveer een jaar of 2 poker nu met wisselend succes.
      Vaak met vrienden thuis of in de kroeg.
      In de kroeg heb ik een aardige duit gewonnen, zon 5-600 euro totaal nu (met een 100 investering).
      Heb ook online gespeeld op PartyPoker, Everrest, Ladbrokes.
      Vooral op Ladbrokes en Party heb ik lekkere winsten behaald.
      Ik begon met een bonus op Ladbrokes nadat ik 100 dollar gestort had.
      Deze (ik meende 200dollar) bonus heb ik vrij gespeeld met een klein beetje winst zodat ik het kon verplaatsen naar PartyPoker met weer een leuke First Deposit Bonus.
      Al met al heb ik een 4 maand online gespeeld en van mijn $100 ong $700 gemaakt.
      Toen vond meneer zich wel goed genoeg voor de $1/$2 dollar blinds (stom stom stom!!).
      De eerste hand die ik speelde op deze limiet had ik eigenlijk niet moeten winnen... ik won $375 in één handje (lees: ik won 2-3 maand "werk" in 1 handje).
      Na een paar vreugde dansjes in de huiskamer, want tja, $375 is niet nix..
      verloor ik al mijn geld ($1000+) in 1 uur spelen op dezelfde limiet.
      Toen weer een tijdje freerolls gespeeld, maar vaak suckouts voordat ik in het echte geld kwam.
      Heel vaak chipleader geweest na de eerste break (soms wel met 4-5x zoveel chips als de nr2) en dan toch niet de finale tafel gehaald, wat ik erg slecht vind van mezelf.
      Toch maar besloten weer een $100 te storten op Party, wat er erg snel weer doorheen ging.
      Ik speelde niet slecht maar had aldoor suckouts op de river waar gewoon geen einde aan leek te komen.
      Op den duur had ik een erg kleine bankroll over waardoor ik "mijn" spel niet meer durfde te spelen (aggresief), hierdoor verloor ik nog meer en meer totdat ik weer blut was.
      Ik heb toen min of meer online poker afgezworen omdat ik zoveel pech had gehad dat het leek of poker niet mijn ding was, het geluk ontbrak me.
      Nog wel steeds bij vrienden blijven spelen natuurlijk, en in de kroeg.
      Misschien is live poker meer mijn ding...
      Toch begon het weer te jeuken... ;)
      Ik wil weer beginnen met online poker, en de gratis $50 van PS is natuulijk DE manier om weer te beginnen ;)
      Ik ben niet zo van de boeken, lees wel diverse forums, en kijk veel filmpjes.
      Zodra ik mijn $50 heb ontvangen zal ik beginnen met SSS en SnG's.
      Toernooien is meer mijn ding, hier zal ik ook zo snel mogelijk mee beginnen :)

Zo dit was mijn (korte hehe) beschrijving, als je nog vragen hebt stel ze gerust.

Gr Frank.
  • 15 antwoorden
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hoi Frank,

Altijd goed om meer Groningers te zien ;)

Zelf ben ik ook niet zo van de boeken, alleen na de artikels op PS uitgeprint te hebben en gewoon op de dooie uurtjes es wat door te lezen, ben ik er toch achter gekomen dat dit echt enorm helpt. Een goede verdeling schijnt 75% leren, 25% spelen zijn, maar das lastig vol te houden als je er zelf niet achter staat. Inmiddels doe ik dit wel :D
      Op zich is het wel logisch, want als je op de lage limieten je leaks ontdekt, is dit veel minder duur dan als je dit nog eens op de hoogste limieten zou moeten doen bij wijze van spreken.
      Voor jou is het iig erg belangrijk om hetgeen er over Bankroll Management staat te lezen denk ik.

Anyway, welkom en veel succes.

Groet'n,
      Leo
    • Lupp0
      Lupp0
      Bronze
      Een vriend van mij heeft mij ook erg gewaarshuwd voor bankroll management, omdat ik hier niet echt aan deed in het begin.
      Toen ik mijn $1000 verloor, en voor de 2e keer geld stortte, heb ik hier wel aan gedaan.
      Echter kwam de ene suckout naar de andere doordat ik soms niet genoeg bette, en ik niet genoeg preflop raisde met bijvoorbeeld AA/KK.
      Ik probeerde zoveel mogelijk eruit te slepen met te veel mensen in de hand.
      Dit had tot gevolg dat veel te vaak mijn AA/KK gekraakt werd etc, hier heb ik ook flink van geleerd --> AA/KK = RAISE TO THE MAX :P
      Opzich heb ik mij de SSS al eerder eigen gemaakt doordat ik altijd al zo gespeeld heb voordat ik alles verloor, en er uberhaupt over gelezen te hebben.
      Aan bankroll management zal ik deze keer ook zeker gaan doen, maar bedankt voor de tip! 8)
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hehe, no worries!

Veel succes :D
    • Lupp0
      Lupp0
      Bronze
      Btw hoelang duurt het voordat je die $50 krijgt.. ?
      Ik las ergens 48u, maar die zijn al verstreken, ik wil pokeren!!!!! hehe ;)
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Ligt er een beetje aan waar je zit... Bij mansion duurt t iig enorm lang begrijp ik van iedereen. Mochten ze van PS nu nog een security check willen doen ofzo, dan kan het ook wat langer duren.

Je kan altijd ff een ticket aanmaken door op help te klikken. Dit moet wel in het Engels ;)
    • Lupp0
      Lupp0
      Bronze
      Ik heb me idd bij Mansion aangemeld :(
      Maar wat bedoel je met een ticket ?
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi Frank,

Welkom bij PokerStrategy!

Leuke intro om te lezen trouwens. Natuurlijk niet leuk dat je heel je bankroll hebt verloren, maar hiervan kun je alleen maar leren. Zoals Leo al aangaf zal je dit niet snel meer gebeuren wanneer je een goed bankrollmanagement hanteert.

De $50 startkapitaal duurt normaal gesproken ongeveer 48 uur, maar dit zijn wel alleen werkdagen. Bij Mansion kan het helaas wat langer duren.
      Mocht je je exacte status willen weten (wacht wel totdat die 48 uur voorbij zijn) dan kun je een ticket aanmaken.

Dit kun je doen door boven in het menu op "Help" te klikken en dan op "new ticket". Leg dan in het Engels je situatie uit inclusief je accountgegevens van Mansion. Afdeling Support kan dan je status doorgeven.

Alvast succes aan de tafels!
    • Lupp0
      Lupp0
      Bronze
      Bedankt ;)

En ik zal wel wachten tot morgen, want het weekend zat er tussen.
      Dan zijn de 48u zeker voorbij.

edit: zijn er btw geen freerolls op Mansion? of ben ik gewoon scheel..
      Dat playmoney begint me nu de strot uit te hangen :p
      Paar uur gespeeld en van 1k, 22k gemaakt.. de fun is er nu wel af :p
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi,

Voor zover ik weet worden er wel freerolls gehouden op Mansion Poker. Wellicht dat je ze kunt vinden wanneer je bij de toernooien de buy in selecteerd.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Dit kwam ik zojuist tegen op de site van Mansion:

$500 Daily Poker Freerolls

EVERY DAY (except Saturday)

12:00 GMT (13:00 CET) and
      18:00 GMT (19:00 CET)

$1,000 Weekly Freeroll: Saturday 18:00 GMT (19:00 CET)
    • Lupp0
      Lupp0
      Bronze
      Ik ben dus gewoon weer eens scheel :D
    • Lupp0
      Lupp0
      Bronze
      De $50 is binnen, jets geht loss (ofzo) :D
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Succes aan de tafels dan!

Let wel op je bankrollmanagement, dan weet je zeker dat je niet direct broke zult gaan!
    • Lupp0
      Lupp0
      Bronze
      Dat doe ik zeker, ik zal strax even een leuk stukje schrijven over mijn vorderingen etc.
    • Hensem
      Hensem
      Bronze
      He frank,
      Leuk verhaal. Ik ben van oorsprong ook een groninger maar woon nu in de buurt van den bosch. Klein gehucht dat Haaften heet. Ik poker nu een jaartje online en voornamelijk freerolls... en dacht dat ik wel redelijk speelde. Totdat ik op PS geattendeerd werd. Ik heb wel de hele Short stack strategy gelezen ( en zelfs uitgeprint) (uitslover) en ik mnoet zeggen dat dat mn spel enorm verbeterd heeft. Ik ben eigenlijk niet zo van spelinstructies doorlezen maar met poker wil ik toch liever wat winnen. Misschien een goede tip aangezien je enige tijd bad luck had in t spel.

In elk geval.... suc6.

Moi, Hensem!