NL10: AKo en AQs

• Leo
      Leo
      Bronze
      Poker Stars
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.05/$0.10
      9 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $9.90
      UTG+1: $8.60
      MP1: $12.50
      MP2: $9.70
      MP3: $1.70
      Hero: $20.05
      Button: $8.50
      SB: $10.55
      BB: $9.85

Pre-flop: (9 players) Hero is CO with K:spade: A:club:
      UTG folds, UTG+1 calls, MP1 calls, MP2 calls, MP3 folds, [color:#cc0000]Hero raises to $0.6[/color], 4 folds, MP1 calls, MP2 calls.

Flop: T:diamond: 2:heart: 5:heart: ($2.05, 3 players)
      MP1 checks, MP2 checks, Hero checks.

Turn: K:heart: ($2.05, 3 players)
      [color:#cc0000]MP1 bets $0.8[/color], MP2 folds, [color:#cc0000]Hero raises to $1.6[/color], MP1 calls.

River: 3:spade: ($5.25, 2 players)
      MP1 checks, [color:#cc0000]Hero bets $1.2[/color], MP1 calls.

Results:
      Final pot: $7.65

MP1(29/7/2)

Poker Stars
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.05/$0.10
      8 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $9.10
      Hero: $16.65
      MP1: $8.40
      MP2: $11.05
      CO: $9.55
      Button: $9.75
      SB: $8.40
      BB: $16.40

Pre-flop: (8 players) Hero is UTG+1 with A:spade: Q:spade:
      UTG folds, [color:#cc0000]Hero raises to $0.4[/color], 4 folds, SB calls, BB folds.

Flop: 5:diamond: 6:diamond: A:diamond: ($0.9, 2 players)
      [color:#cc0000]SB bets $0.3[/color], [color:#cc0000]Hero raises to $0.9[/color], SB calls.

Turn: A:heart: ($2.7, 2 players)
      [color:#cc0000]SB bets $1.5[/color], Hero calls.

River: 9:club: ($5.7, 2 players)
      [color:#cc0000]SB is all-in $5.6[/color], Hero folds.
      Uncalled bets: $5.6 returned to SB.

Results:
      Final pot: $5.7

SB(70/10/1) op 10 handjes....

Anyway, bovenstaande handen gebeuren vlak achter elkaar op dezelfde tafel, wel tegen verschillende tegenstanders dus.
      Wat vinden jullie hiervan?

Groeten,
      Leo
  • 4 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      hand 1.

check behind op de river, ik zet hem hier op een zwakke flush. valuebetten heeft weinig zin denk ik.

hand 2

of hard doorspelen of folden op de turn, je toont zwakte. daardoor is de kans groter dat hij gaat pushen. door je call op de turn verlies je eveneens veel informatie die je met een re-raise had kunnen oppikken
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Hand 1 check behind,
      Hand 2 heb ik je net al uitgelegd ;) ,
      Laten we het maar houden op faalangst
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Hand 1
      zou ik contiunation betten op de flop. je hebt positie, en erword naar je toe gechecked. dit is geen board waar iemand een grote hand slowplayed dus er is een goeie kans dat ze of een draw hebben, of helemaal niks. met een 3/4-pot-size-bet kan je hier waarschijnlijk de pot al oppikken. enzelfs als dat niet lukt krijd je bijna zeker 1 tegenstander uit de pot. het is erg onwaarschijnlijk dat iemand hier called met een hand die niet een draw is.
      verder zou ik cehcken op de river. de akns dat je hier word gecaleld door een hand minder dan de jouwe is erg klein.

hand 2
      reraisen of folden op de turn. als je hier called moet je er van uitgaan dat hij een pot size bet zal maken op de river. als je niet bereid bent die te callen moet je of folden of raisen. je geeft hier eigenlijk gewoon geld weg.

Vooral bij deze hand moet je goed bedenken wat er op de volgende straat zal gebeuren. als hij een goede hand heeft zal hij zeker betten als er een blank komt. zelfs als hij een aas heeft met een mindere kicker is de kans groot dat hij zal betten. Dus als je callt op de turn moet je ook bereid zijn een riverbet te callen. probeer de volgende keer voor jezelf te bedenken of je ook bereid bent de volgende straat te callen waneer je zo een call maakt.

succes.
      -peter
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Hand 1:

Preflop: Raise 4BB + 1 BB per limper, dus 0.7. Vooral met AK goed doorraisen preflop, je prefereert de pot preflop binnen te halen.
      Flop: Deze flop continuationbet ik 75% van de tijd. Hij kan m'n tegenstanders namelijk gemist hebben.
      Turn: Reraise meer, ~2.8$. Je geeft je tegenstander goeie odds.
      River: Is close: hij kan een busted 1-kaart flushdraw hebben, maar even goed KJ of iets dergelijks. Ik ben geneigd behind te checken op de river, aangezien de enige realistische handen die je verslaat KJ en KQ zijn. Valuebetten heeft dus minder zin.

Hand 2:

Flop: Raise de pot, ~1.2$.
      Turn: Raise opnieuw, ~3.5$. Je ligt waarschijnlijk voor dus je wil zoveel mogelijk geld in de pot, en je wil hem niet zomaar naar een 4-flush laten drawen.
      River: Zoals gespeeld easy call lijkt me. Mensen doen dit vaak genoeg met een busted flushdraw of een A met een lagere kicker, en deze tegenstander is een fish...